Auteur Topic: Midsland  (gelezen 403458 keer)

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #540 Gepost op: 28 oktober 2020, 14:56:35 »
Je vergeet dat ze - behalve misschien een enkele bank-, niets meer zouden hebben om te verkopen, als ze het schip in een najaarsstorm met een open boeg naar Vlieland zouden sturen.
Dat kan ik me in verband met de veiligheid absoluut niet voorstellen. Ik vermoed dat het verblijf op de scheepswerf hiermee verband houdt.

Niels

  • matroos
  • **
  • Berichten: 78
Re: Midsland
« Reactie #541 Gepost op: 28 oktober 2020, 20:10:12 »
Ja er stonden steigers op de plek waar de boeg deur zat

cupdruchan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 200
Re: Midsland
« Reactie #542 Gepost op: 29 oktober 2020, 23:03:05 »
De oude dame gaat vrijdag de WB vervangen dit door covid gevallen bij doeksen

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Midsland
« Reactie #543 Gepost op: 30 oktober 2020, 11:28:04 »
De oude dame gaat vrijdag de WB vervangen dit door covid gevallen bij doeksen
Lijkt me een 'nood breekt wet" geval.
Meer uitval kunnen of willen ze zo veel mogelijk voorkomen, zo lijkt me.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Niels

  • matroos
  • **
  • Berichten: 78
Re: Midsland
« Reactie #544 Gepost op: 30 oktober 2020, 20:32:56 »
Je vergeet dat ze - behalve misschien een enkele bank-, niets meer zouden hebben om te verkopen, als ze het schip in een najaarsstorm met een open boeg naar Vlieland zouden sturen.
Dat kan ik me in verband met de veiligheid absoluut niet voorstellen. Ik vermoed dat het verblijf op de scheepswerf hiermee verband houdt.
misschien maaken ze wel van die luiken zoals op de schellingerland/oost Vlieland

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Midsland
« Reactie #545 Gepost op: 31 oktober 2020, 19:44:39 »
misschien maaken ze wel van die luiken zoals op de schellingerland/oost Vlieland
Hoewel dat op zich niet verkeerd zou zijn vermoed ik dat die investering nogal hoog is en het vervangen van gelijk(soortig)e rolluiken de actie is.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Niels

  • matroos
  • **
  • Berichten: 78
Re: Midsland
« Reactie #546 Gepost op: 1 november 2020, 14:35:58 »
Ja maar het water lekt zo door de rol luik heen

cupdruchan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 200
Re: Midsland
« Reactie #547 Gepost op: 2 november 2020, 10:13:12 »
Het lijkt erop dat de geplande afvaart van 10.30 niet gehaald gaat worden.
omdat het hoog water is en de oude dame niet onder de autobrug past...

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Midsland
« Reactie #548 Gepost op: 5 november 2020, 21:25:00 »
De Midsland bij de werf afgelopen weekend.

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #549 Gepost op: 25 november 2020, 21:54:05 »
Korte onderbreking

De passagiers op de middagboot naar Vlieland hebben vandaag een extra uur op het schip doorgebracht.

Toen ik de MIDSLAND om 14.20 u nog zag bij de pier in Harlingen, heb ik de AIS ingeschakeld, om even te luisteren, wat er daar aan de hand was. Om 14.30 u, al op weg naar Vlieland, tijdens de draaiing in de Willemshaven, meldden ze aan de havenmmester "een probleem met onze deur". Ze gingen terug naar de steiger, "om de deur te openen". Um 15.00 u vertrok men opnieuw, vlak voor de FRIESLAND. Zo voeren vanmiddag de laatste twee schepen van Doeksen, tot het punt waarop de routes zich scheiden, nog een keer achter elkaar.

Mijn gok over de zaak is: Met de "deur" werd het rolluik bedoeld, dat, zoals ik hier een paar weken geleden terecht vermoedde, voor de missie naar Vlieland op het nippertje toch nog kwam.
Tijdens het afgebroken vertrek om 14.25 uur was dat voorwerp in ieder geval volledig gesloten, om 15.00 uur kon ik de toestand van de boeg niet zien, omdat ze achteruit de haven uitreden. Bij aankomst op Vlieland om 16.40 uur was het zicht op de veerdam ook slecht, maar ik blijf erbij dat het luik tenminste halverwege open was.

Trouwens, voor de grappenmaker, die de MIDSLAND een paar jaar geleden - op FB - "een slak" noemde; in feite was het schip in staat om in de loop van de dag de vertraging volledig te compenseren.

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #550 Gepost op: 28 november 2020, 12:48:43 »
Volgende onderbreking

Het zou mooi zijn geweest als MIDSLAND haar laatste dienstperiode zonder incidenten had kunnen uitvoeren?

Ze zit al al meer dan 1 uur vast op Vlieland, alleen in het gezelschap van de brandweer, want de passagiers zijn inmiddels door de TIGER opgehaald.
Om 12.07 uur meldde het schip echter dat "alles onder controle" was. De omstandigheden van het incident zijn niet vermeld.

----
De oorzaak is nu bekend:
https://www.lc.nl/friesland/vlieland/Brand-in-machinekamer-van-veerboot-Rederij-Doeksen-26241949.html
« Laatst bewerkt op: 28 november 2020, 13:35:21 door Christian »

arthur

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #551 Gepost op: 28 november 2020, 20:14:25 »
Zekerheid en veiligheid eerst na de rookontwikkeling; iedereen veilig van boord, brand(je) snel meester; morgen vaart de Willem Barentsz 2x retour terwijl de late dienst terug naar Vlieland, iets later weer door de Midsland zal worden gevaren. Brand is erger.... huh, wat zeg ik nou?...Groetjes van mij uit Cleveland allemaal trouwens

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Midsland
« Reactie #552 Gepost op: 28 november 2020, 22:24:37 »
Zo komt de maiden voyage van een van de nieuwe willems naar Vlieland onverwacht toch eerder...

Foto's/screenshot via via Emma van Laar

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #553 Gepost op: 29 november 2020, 03:44:12 »
Het gat van Vlieland
Nadat de vermoeide heldin even van het podium werd gehaald voordat ze de laatste voorstellingen kan uitvoeren, is er vannacht achter de oprit op Vlieland - spookachtig gezicht - niets behalve een zwart gat, waaromheen de dochters van de mist geluidloos aan het dansen zijn:
Ik vraag me af of het de afgelopen decennia wel eens eerder is gebeurd dat geen schip bij de veerdam heeft overnacht? Anders moeten we dit ook nog toevoegen aan de uitgebreide lijst met unieke rariteiten 2020.

doppie

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 15
Re: Midsland
« Reactie #554 Gepost op: 29 november 2020, 08:44:10 »
Mooi gezegd Christian!