Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Midsland
arthur:
Gister 20 augustus 2020 voer de Midsland (voorlopig?) haar laatste Vlieland dienst vanaf 19.05 naar Vlieland; ms Vlieland volgde later leeg; eenmaal alles gelost op Vlie vertrok de Midsland voor de laatste keer in ballast naar Harlingen, waar ze niet aan de "slaappalen" werd gelegd maar bij de Willem de Vlamingh werd geparkeerd. Wat zou de volgende stap zijn voor deze oude trouwe dame??? Opknappen, stand-by, doorverkopen of sloop???
Niels:
Een foto van de midsland voor de Willem de Vlaming de oost Vlieland lag daar ook toch toen ze weg ging
Leen:
Als ik naar de huidige dienstregeling kijk komt ze even terug op de route naar Vlieland vanaf 23 november tot 2 december, daarna nemen de beide Willems het over.
arthur:
De nieuwe Willem Barentsz, die schoner en dus milieuvriendelijker is dan de Friesland, vaart tot nu toe als bijboot en de Friesland nog steeds als hoofdboot; vandaag echter werd de WB zelfs gepasseerd voor de Midsland, die, nog "bijkomend" van 5 maanden Vlielanddienst, met stroompie mee in hur kont, met 14,8 kn 3x naar Ts voer... Kan/wil iemand vertellen, waaarom de WB nog steeds geen besparende hoofdboot is? Aantal geboekte auto's misschien?
cupdruchan:
Lijkt mij dat de Friesland nog steeds nodig is voor de autocapaciteit, twee weken geleden zat ik zelf op dinsdag op een volgeladen Friesland omdat de autodek capaciteit nodig was voor caravans en campers(succes van de actie i.o.m. campinghouders).
Zou je nu de WB als hoofdboot inzetten dan is de autocapaciteit -40% en heb je sneller een extra boot nodig.
zelfs nu is dat niet toereikend, als je bijv 9-okt. bekijkt( begin herfstvakantie noord) dan zitten alle autoboten volgeboekt qua auto's.
overigens is de WB nu ingepland voor onderhoudt de komende 2,5 week. dus kan de Midsland haar kunsten nog even laten zien...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie