Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Midsland
L.Noorman:
Is iemand toevallig in bezig van foto's van de verbouwing van de Midsland in 1994. (ombouw Rheinland naar Midsland). Ik begreep dat dit in 94 in een fabriekshal in Harlingen (?) gedaan zou zijn, ben erg benieuwd naar foto's
daniel3927:
Ik heb een aantal filmpjes gekeken van de ms Midsland van het vertrek uit Harlingen. Bij de een was te zien dat hij eerst een uitdraaiende beweging maakte (tegen de klok in roteerde) voordat hij verder voer. Bij de andere was het juist andersom, met de voorkant naar Harlingen gericht tijdens het draaien.
Mijn vraag is, doen ze dit willekeurig elke keer anders, of is het op een bepaald moment om een bepaalde reden veranderd?
Wim Vink:
--- Citaat van: daniel3927 op 19 juli 2017, 18:27:05 ---Ik heb een aantal filmpjes gekeken van de ms Midsland van het vertrek uit Harlingen. Bij de een was te zien dat hij eerst een uitdraaiende beweging maakte (tegen de klok in roteerde) voordat hij verder voer. Bij de andere was het juist andersom, met de voorkant naar Harlingen gericht tijdens het draaien.
Mijn vraag is, doen ze dit willekeurig elke keer anders, of is het op een bepaald moment om een bepaalde reden veranderd?
--- Einde van citaat ---
Dat is niet alleen bij de Midsland zo, maar ook de Friesland zwaait zo.
Is afhankelijk van getijde, stroom en wind.
daniel3927:
--- Citaat van: Wim Vink op 19 juli 2017, 21:03:48 ---
--- Citaat van: daniel3927 op 19 juli 2017, 18:27:05 ---Ik heb een aantal filmpjes gekeken van de ms Midsland van het vertrek uit Harlingen. Bij de een was te zien dat hij eerst een uitdraaiende beweging maakte (tegen de klok in roteerde) voordat hij verder voer. Bij de andere was het juist andersom, met de voorkant naar Harlingen gericht tijdens het draaien.
--- Einde van citaat ---
Dat is niet alleen bij de Midsland zo, maar ook de Friesland zwaait zo.
Is afhankelijk van getijde, stroom en wind.
--- Einde van citaat ---
Bedankt, interessant.
Wim Vink:
WTs, haven, 22 juli 2017 20:00 uur.
De Midsland komt voor de laatste keer deze dag de haven binnen.
Na het lossen terug naar zijn eigen plek.
foto: © Wim Vink
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie