Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Midsland
Christian:
MS MIDSLAND, 02 01 09, 18.00u Aankomst te Harlingen
2 januari 2009 was een kritische dag tussen herfst en winter, temperatuur 0,5 C. Mijn hotelier op Terschelling had me nog gewaarschuwd, om te blijven en in deze nacht niet nog 320 km naar huis te rijden, vanwege mogelijke ijzel. Dat neem je aan zee niet serieus, omdat het daar toch achteraf amper sneeuwt :D, maar toen ik ongeveer 21.00 de grens bij Emmerik bereikte, kwam ik terecht in de volledig witte wereld van Sneeuwwitje, zonder rijstrook of enige oriëntatiemogelijkheden... In ieder geval kon ik heerlijk Mak-geluid voor de huiskamer van deze avond bewaren:
MIDSLAND bereikt Harlingen met de klokslag van 18.00 uur, en verlaat dan Harlingen zonder passagiers. In de kou moest ik wel even mijn handen tegen elkaar wrijven:
Christian:
MIDSLAND Terschelling 16.07.2006 12:05:58u
De touwen begonnen al te smelten tijdens de hittegolf van juli 2006, en let op, of kijk na weeronline/Terschelling, want deze zomer krijgen we — na negen vieze zomers achter elkaar — eendelijk opnieuw te maken met een soortgelijke weertype. Wie dacht toen dat we dit nog met de MIDSLAND zullen beleven. En het schip nu al langer een Nederlandse dan een Borkumer meid! In het Duits bestaat er een spreekwoord: "Totgesagte leben länger."
L.Noorman:
Hallo iedereen,
Ik ben Lars, ik ben hier 'nieuw'. Ik hoop dat ik daarom ook in het juiste topic post. Excuses voor als ik verkeerd post. Ik kijk al een aardige tijd op dit forum, ik zie verschillende foto's en dergelijke langskomen. Super om te zien. Ik ben zelf sinds een maandje bezig om de MS Midsland na te maken in Google Sketchup. Voor degenen die niet bekend zijn met dat programma, Google Sketchup is een programma waarin je in drie dimensionaal kunt tekenen. Het is overigens kosteloos te downloaden.
[fotos niet meer beschikbaar]
Lijkt het er al een beetje op? Het is een langzaam proces, voornamelijk de romp onder de waterlijn gaat nog een leuke uitdaging worden. Ik maak direct gebruik van deze gelegenheid om een vraag te stellen: heeft iemand hier toevallig ook bouwtekeningen van dit schip? Ik kan slechts een foto van de plattegronden vinden.
Met vriendelijke groeten,
Lars
Wim Vink:
Knap hoor!
Wim Vink:
Zaterdag 25 juli 2015: De Midsland is zojuist vanuit de Slenk de Meep ingedraaid.
Het is de 2e ochtendvaart en het weer was toen nog rustig.
In de middag zou het onstuimig worden.
foto's: © Wim Vink
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie