Auteur Topic: Midsland  (gelezen 415838 keer)

Germen

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #345 Gepost op: 22 augustus 2014, 14:32:08 »

Foto: ms Midsland
West - Terschelling 1-8-2014
Sinds wanneer mogen er mensen op het autodek tijdens de vaart? Of is dit altijd zo?


Gr. Germen
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2017, 22:54:17 door PiebeJanMan »

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #346 Gepost op: 22 augustus 2014, 17:08:02 »
Het mag niet.
Tijdens de HT sloepenrace ook op het autodek geweest.
Toen werden we weggestuurd om later weer terug te komen toen er van de bemanning niemand aanwezig was.

Germen

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #347 Gepost op: 22 augustus 2014, 17:18:19 »

 Ok  Marten - Jan bedankt voor je bericht!

Gr. Germen

Willem-Jan

  • matroos
  • **
  • Berichten: 96
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #348 Gepost op: 7 september 2014, 22:17:27 »
26 augustus 2014
grt
WJ

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.737
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Midsland
« Reactie #349 Gepost op: 12 oktober 2014, 22:22:06 »
Foto's van de nazomer. Alle foto's op Golven op Zee.

MS Midsland bij Harlingen.

« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2017, 22:55:12 door PiebeJanMan »

Germen

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #350 Gepost op: 17 oktober 2014, 07:07:12 »

Foto: Vertrek ms Midsland uit de haven
West - Terschelling 1-8-2014 10.51

Gr. Germen
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2017, 22:57:08 door PiebeJanMan »

Germen

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #351 Gepost op: 27 november 2014, 20:57:04 »

Foto: ms Midsland ( Rederij Doeksen)
West - Terschelling 6-6-2009

Groetjes  Germen
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2017, 22:57:19 door PiebeJanMan »

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Midsland op Vlieland 2005
« Reactie #352 Gepost op: 1 februari 2015, 03:34:53 »
Hebben jullie gedronken, of is het de MIDSLAND, welke zich niet in haar evenwicht bevindt?



Nee, het is zaterdag, 12-11-2005, en dit is een screenshot uit de film over de bootdienst, 14.15h, Harlingen-Vlieland.

In mijn archieven vond ik nog enkele minuten pret met de sowieso  :-* prettigste.
Terwijl de VLIELAND wegens reparatie weer lekker afwezig was, ging ik met ongeveer tien andere passagiers aan boord von onze
woeste heldin.

Bijna al nostalgisch, en toch is er weinig veranderd sindsdien?
 
Ondanks mooi weer begon het rond de Riechel nog keurig te schommelen.
Gelukkig kwamen de golven toch uit hun luie hoek, om hun oude vriendin zacht te provoceren.


waddeneiland

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 12
Re: Midsland
« Reactie #353 Gepost op: 4 februari 2015, 23:57:23 »
Mooie beelden dank voor het uploaden! Ben blij dat de Midsland nog steeds vaart en ook nu weer trouw de afvaarten van en naar Vlieland uitvoerd.
 :D

asjemenou_loeki_midsland

  • matroos
  • **
  • Berichten: 81
Re: Midsland
« Reactie #354 Gepost op: 7 februari 2015, 18:31:18 »
Wow super van t filmpje!! En vorige week vrijdag zijn m'n vrouw en ik heen en weer geweest met onze Midsland ! En vlakbij Vlieland waren we inderdaad erg aan t schommelen. Ook op de terugweg naar Harlingen. Toen bewoog de soep in de kom zelfs mee te deinen en ik moest m'n cola vasthouden op dat stukje .

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #355 Gepost op: 8 februari 2015, 05:29:50 »
Donderdag 15 Februari 2007 Vertrek 1500 h: Met de MIDLSAND door de lente naar Terschelling

Jullie bedankt voor de waardering en, asjemenou_loeki_midsland, je legt ook een verdere belangrijke aspect letterlijk "op tafel": De MIDSLAND wordt vaak onderschat als toppunt van gastronomische cultuur: Geen reis is geheel zonder de verse (tomaten)soep uit de buffetketel met een borrel uit - bij voorkeur- de kiosk in de bagage-ruimte. In Parijs betaalt men voor zo een inheemse specialiteit een fortuin, en dan zit er nog geen overtocht met verse zeelucht en MaK-muziek bij  ;D.

Excuses voor deze culinaire tussenopmerking en terug naar topic: 15.2.2007, in Limburg en bij ons thuis in het Rijnland was het karneval, maar de MIDSLAND moest werken. Dit is de laatste afvaart in verband met vervanging tijdens de werfbeurt van de FRIESLAND.

Het was al vroeg lente, helaas beperkten zich de warme perioden van 2007 tenslotte tot medio februari en begin april. Vervolgens kwam de herfst.

Wat is in deze clip opmerkelijk:
- De MIDSLAND vart Harlingen binnen met dorst en wordt bijgetankt,
- De FRIESLAND komt net van de werf en is twee keer als „spookschip“ in beeld, weliswaar met bemanning, maar voor passagiers nog niet aanspreekbaar. Ze draait ogenschijnlijk nog haar proefrondjes.
- We bereiken de haven van Terschelling met denderend geluid, echter zonder vlag, want deze werd al naar beneden gehaald.
- Ze reden van boord met een enkele bagagewagen, passagiers waren weer schaars.
- Voorlopig zat het erop: De MIDSLAND maakt de brug vrij, terug naar haar rustplekje.



Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #356 Gepost op: 11 februari 2015, 20:23:28 »
Naar aanleiding van einde werfbeurt VLIELAND:
MIDSLAND voer rechtstreeks terug


Slecht nieuws voor het lid loeki_midsland, en mij begonnen ook de tranen in de ogen te schieten :'(, als ik het schip om 16.17h op de webcam Vlieland vertrekken zag. Nou, om fatsoenlijk te blijven, reserve is tenslotte reserve, en we wensen geen ander boot pech. Immers, als alles volgens de dienstregeling zich verder ontwikkeld, dan wordt het weer een beetje akelig wachten voor fans.
Ik heb intussen - zonder waarborg - enkele feiten verzameld:

Laatste afvaart H->TS was zo 4 jan 2015, 16.00h,
eerstvolgende afvaart T->H is pas vr 27 maart 8.30h.

Eerstvolgende afvaart naar Vlieland, vr 4 sept 2015 (En is dezelfde dag tussendoor ook op TS nodig!).

"De Midsland ligt begin maart een paar dagen op de werf."
(Bron: Rederij Doeksen, Facebook, 20. Januari 00:22h.)

Tenslotte nog een spannende vraag: Vaart de MIDSLAND bij uitwisseling van de booten interinsulair tussen Vlieland en Terschelling of via Harlingen? Het antwoord is minder vanzelfsprekend dan ik dacht:
Vandaag volgde ze wel precies de sneldienstroute V->TS. Echter, neem bij voorbeeld maandag 26 jan 2015. Daar was ik namelijk extra vroeg op, en ik wilde het weten: Ze verliet stiekem om 6.00h TS en belande rond 8.00h in Harlingen. Anders dan bij Doeksen was aangekondigt, voer om 6.45h namelijk nog de VLIELAND! Betrapt  ;D
Nou, geeft inderdaad niet, maar misschien kan hier iemand toch uitleggen, waar de interinsulaire route van afhangt, van de respectivelijke tij of van logistische overwegingen, zoals het uitwisselen van de ploeg.

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #357 Gepost op: 12 februari 2015, 16:09:53 »
In de regel vaart het schip wat een werfbeurt krijgt de 1e dienst nog vanaf het eiland.
Hoe het andersom is weet ik eigenlijk niet.

HansG

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #358 Gepost op: 12 februari 2015, 16:11:53 »
Volgens mij wordt er inderdaad altijd in Harlingen gewisseld. Logisch ook, aangezien daar de werf is.

cupdruchan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Midsland
« Reactie #359 Gepost op: 12 februari 2015, 17:29:11 »
Voor zover ik weet is er altijd een ploeg die op de werf met het schip bezig is .
de vervangende boot heeft zijn "eigen" ploeg aan boord.
De laaste afvaart met de "reserve" boot ik vaak ook de laatste afvaart van de dag om zo eventuele tests te kunnen uitvoeren en aan te passen.
De "reserve" boot maakt na de laatste aankomst dan plaats voor de "hoofd" boot.
Zo gaat het meestal , uiteraard zijn er ook nog de uitzonderingen op het systeem .  :P