Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Midsland
birdydoeksen:
Opvallend: de huur van de tijdelijk vervangende schepen zie je niet terug in het financiële overzicht. Door de Midsland uit de vaart te halen besparen ze slechts? 50000 euro. 2 schepen huren voor een x aantal maanden is misschien zelfs wel duurder!
--- Citaat ---De voorstellen financieel vertaald(bron: B.V. TSM).
Financieel betekent dit voor de rederij het volgende:
De benodigde kosten besparing bedraagt € 1,6 milj
Kostenbesparing:
Dienstregeling per 18-4 2014 ( Terschelling en Vlieland) : € 370.000,-
Zomerdienstregeling (interinsulair) € 80.000,-
Midsland uit de vaart (sept-december 2013) € 50.000,-
Vaarsnelheid Vlieland €200.000,-
Schrappen vrijdag en zondagmiddag sneldienst€ 20.000,-
Schrappen vrijdagmiddag sneldienst Tersch. € 20.000,-
Tarieven verhogen €300.000,-
Dit betekent dat er nog een gat is van € 930.000,- Dit moet worden gedekt uit de verkoop van de
Midsland en uit de dan optredende verlaging van de operationele kosten van ca € 930.000,-
--- Einde van citaat ---
PiebeJanMan:
Zou kunnen dat ze dat verstaan onder "de dan optredende verlaging van de operationele kosten van ca € 930.000,-"
Die €50.000 zou ook alleen kunnen slaan op de kosten die Doeksen moet maken om de Midsland naar de werf te doen en de nodige aanpassingen te doen (om aan evt. eisen te voldoen).
Maar ben het wel eens met je punt. Ze hoeven overigens maar 1 schip te huren, de Noord-Nederland zit (nog) buiten het ODC.
Humtidumty:
Ik denk dat ze de "Groningerland" van AG EMS nog wel eens zouden kunnen inschakelen als overbrugging voor de periode hiervoor.
Zie de vlootlijst van AG EMS.
Jelle Krijthe:
Wellicht dat men ook nog de Terschellinger Bank kan inhuren?
Of is dat ook geen optie?
PiebeJanMan:
Groningerland zal niet veel sneller dan de Spathoek zijn en is dus ook niet ideaal, maar is wel een optie. Terschellingerbank mag volgens mij niet meer dan 12 pax meenemen, dus is geen optie.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie