Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Midsland

<< < (37/174) > >>

Evert Jan:

--- Citaat van: willem boot op 15 juni 2011, 11:32:39 ---Mooi verhaal, zo van die boten en concurrerende reders. Zoals de Terschellingerbank aanlegt en lost (het lospad van de Friesland duidelijk kruisend) + het gezamenlijk binnenlopen en aanleggen op TS is natuurlijk precies de situatie die de "venstertijden" in het ODC willen vermijden. Conclusie: charter de concurrent en dan is er niks aan de hand, geen "gevaarlijke situaties" of "kruisende vervoersstromen" en hoe dat allemaal verder mag heten.

Gevolg: als ik EVT was zou ik dit grondig documenteren en dat voor de rechter leggen. Kijken wat de uitspraak is.
 ;D

--- Einde van citaat ---

Ik neem aan dat het personeel van Doeksen het e.e.a. in goede banen leidt wat betreft het samenvoegen van
de verkeersstromen, en nood breekt wetten...
De Midsland vaart echter meestal een uur later pas de extra dienst dus waarom de Friesland en Terschellinger Bank
nu tegelijk aankwamen?? Hoeveel knopen loopt de Terschellinger Bank ? Toch niet evenveel als de Friesland?

PiebeJanMan:
De Terschellingerbank houdt het meestal bij een knoop of 10. Het schip doet er daarom ook 2,5 uur over.

Persbericht                                        
15 juni 2011

Midsland donderdag weer in de vaart
Vanaf donderdag 16 juni is veerboot ms Midsland van Rederij Doeksen weer in de vaart. Het schip pakt de dienst weer op met de afvaart van 10.45 uur van Harlingen naar Terschelling. Afgelopen maandag raakte het schip tijdens het uitvoeren van de dienstregeling in de Slenk de bodem, waardoor schade aan één van de schroeven ontstond. De schade is inmiddels hersteld.

In verband met de verwachte drukte rondom de start van het Oerolfestival, vaart snelboot ms Tiger vrijdag 17 juni a.s. een extra afvaart van Harlingen naar Terschelling, vertrek 21.30 uur.

Bron: Rederij Doeksen

ben doeksen fan:
Hadden ze niet beter de vlieland kunne inzetten op Terschelling en de terschelingerbank op Vlieland ?
Het lijkt me dat er nu meer mensen naar Terschelling gaan als naar Vlieland.

ben doeksen fan

Marten-Jan van Zanden:
De Terschellingerbank heeft wat langer werk dan de gemiddelde veerboot.
Dat kun je de Vlielandgangers niet aandoen.
Bovendien gaat het volgens mij slechts om aanvullend autovervoer.

arthur:
Ik ben het helemaal met Meneer Pollendam eens; heeft BDF de Terschellingerbank wel eens van dichtbij gezien? Ik vraag me af op dat schip überhaupt wel aan de nodige veiligheidseisen van vandaag voldoet, zeker als er veel mensen gebruik zouden moeten maken van de TSbank. Het is een heel leuk, maar o zo'n langzaam pondje, vrachtbootje om mijn part, maar zeker niet geschikt voor 3 diensten daags op Vlieland. Dinsdagavond vertrok ze zeker vijf minuten eerder uit de Harlinger havenmond dan de NN, maar die was haar vóór het bereiken van de Blauwe Slenk al heel ruim voorbij.
Dat kun je de Vlielanders niet aandoen, zelfs Doeksen niet...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie