Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Midsland

<< < (31/174) > >>

PiebeJanMan:
Ik heb er nog een filmpje van; die komt nog online. Daar kun je het wel aardig op zien dacht ik. En anders spreken we elkaar wel eens ;)

nagier:
waarom voer de midsland gisteren  en eergistreren?
Of omdat Noord Nederland op de werf is, moet ze dan extra varen?

Humtidumty:
Opvallend dat de Midsland ondanks de straffe wind met open deuren aan het varen is. (of ze in de haven in ieder geval nog niet dicht had.)

IALA:
Zoiets dacht ik al Pieter waar het mij met name om gaat is de verlichting in de mast: toplicht en flitslicht. Ik dacht dat de Tiger (en eventueel de Koegelwieck) maar één flitslicht gebruikte. Staat mij iets van bij dat dit eerder altijd zo was maar misschien dat dit veranderd is of dat ik er naast zit.

IALA:
Dankje voor de info Pieter. In mijn BVA boek wordt niet gesproken over verlichting van HSC's, wel over hovercrafts en een wig tuig (wing in ground) respectievelijk moeten ze een rondom zichtbaar geel schitterlicht tonen en een rondom zichtbaar rood schitterlicht tonen.

En onder een schitterlicht wordt verstaan: een licht dat schittert met regelmatige tussenpozen met frequentie van 120 schitteringen per minuut volgens het BVA.

Sluit mij bij Pieter aan wie weet meer?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie