Auteur Topic: Midsland  (gelezen 411904 keer)

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #105 Gepost op: 4 juli 2009, 22:06:26 »
Deze foto van de Midsland kwam ik nog tegen, werkloos aan de kade op 28 februari 2009. Mijn eerste reis naar Terschelling was met dit schip. Wat ik bijzonder vind aan de Midsland is dat je lekker laag bij het water zit. Bij de Friesland en de Vlieland zit je heel hoog en ervaar je het varen daardoor veel minder vind ik. En dan natuurlijk het gemoedelijke geluid van de twee motoren. Echt een gezellig schip met karakter. Ik hoop nog eens met de Midsland mee te varen voor ze buiten dienst gesteld wordt......

« Laatst bewerkt op: 22 juli 2017, 21:38:59 door PiebeJanMan »

asjemenou_loeki_midsland

  • matroos
  • **
  • Berichten: 81
Re: Midsland
« Reactie #106 Gepost op: 5 juli 2009, 01:14:54 »
@ Vriend. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb gisterenochtend weer op de Midsland gevaren. Elke keer blijft geweldig. Ik zat ook veel beneden in t restaurant omdat t buiten te heet was. Ik geniet er zo van dat je er laag bij t water zit. En dat klopt. Op de Friesland zit je in een veels te hoog ''flatgebouw'' en voel je nauwelijks dat je vaart. En ik ben dol op lieve motoren van de Midsland. De Midsland is en blijft voor altijd de beste , mooiste en gezelligste schip met veel charme. Nou dan moet je vooral deze zomer een paar keer naar Terschelling gaan. En ik vrees dat volgend jaar de allerlaatste zomer is. In augustus vaar ik samen met mijn prinses heen en weer op onze Midsland.

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #107 Gepost op: 5 juli 2009, 23:57:15 »
@asjemenou_loekie_midsland
Afscheid nemen is vaak moeilijk en ik zal het ook niet leuk vinden als de Midsland verdwijnt uit de vloot van Doeksen. Bedenk echter dat het schip al 35 jaar oud is en het bedrijfstechnisch op een gegeven moment letterlijk en figuurlijk een schip van bijleggen wordt. Doeksen is nu eenmaal geen museumveerdienst. Een nieuw schip betekent minder kosten voor onderhoud, brandstof en ik kan me voorstellen dat de rederij een nieuw schip over meerdere jaren kan afschrijven op de balans.

Als je straks nog wilt genieten van een salon vlak boven de waterlijn en het geluid van MAK diesels, dan moet je naar Schiermonnikoog met het MS Monnik of het MS Rottum van rederij Wagenborg. Deze schepen hebben qua karakter en beleving van het varen wel iets weg van de Midsland. Oeps, stuur ik nu een Doeksenfan naar Wagenborg  :D

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #108 Gepost op: 6 juli 2009, 22:04:32 »
De Friesland heeft inderdaad ook MAK's. Die klinken helaas een stuk meer gedempt dan die van de Midsland. Zal ongetwijfeld met comfort voor de passagiers te maken hebben. Niet iedereen zal het geluid waarderen als het nadrukkelijk aanwezig is.

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #109 Gepost op: 12 juli 2009, 13:47:03 »
Een foto van de Midsland op een bijna spiegelgladede zee op 16 augustus 2008.
Het schip is net de Slenk uitgedraaid en vaart via het Schuitengat naar Terschelling.
Op de achtergrond is een deel van van het eiland Vlieland zichtbaar.



Foto: © Wim Vink
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2012, 15:06:28 door Wim Vink »
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Midsland
« Reactie #110 Gepost op: 12 juli 2009, 14:09:13 »
27 december 2008, Midsland in de Slenk richting Harlingen, met een lage zon en bijbehorende lange schaduwen.



Foto: © Wim Vink
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2016, 10:33:48 door Wim Vink »
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #111 Gepost op: 31 juli 2009, 15:30:05 »
Vanmorgen op weg naar Terschelling kwamen we het gezelligste schip van Doeksen tegen: de Midsland. Hierbij een aantal foto's genomen vanaf de Friesland.
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2017, 21:39:54 door PiebeJanMan »

twintimer112

  • matroos
  • **
  • Berichten: 70
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #112 Gepost op: 31 juli 2009, 20:19:19 »
Was vandaag ook een ongelukje op de Midland gebeurt op Ts,
Een auto kukelde op t laatste moment de boot op, schijnt total loss te zijn, iemand die er meer van weet?
Tot maandag op de meeting

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #113 Gepost op: 1 augustus 2009, 11:02:01 »
Nadat de Friesland plaats had gemaakt kon de Midsland aanmeren. Mooie entourage zo met de Brandaris op de achtergrond. Die Brandaris maakt opnames in het donker trouwens best lastig. Door de lange sluitertijd moet je het licht van de Brandaris goed in de gaten houden en op het juiste moment je sluiter open- en weer dicht hebben, anders heb je in ??n keer een bult licht in je opname  ;)

Weer op haar vertrouwde stek....
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2017, 21:40:23 door PiebeJanMan »

Willem-Jan

  • matroos
  • **
  • Berichten: 96
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #114 Gepost op: 1 augustus 2009, 13:59:10 »
hallo Jeroen,

heb je het volgende al eens geprobeerd?
Lens open zetten en een kartonneteje voor de lensopening houden zodra de bundel van de brandaris er aan komt. Napasseren bundel kartonnetje weer wegrekken ter wijl de lens nog steeds open staat etc. Moet je wel een statief of stevige ondergrond gebruiken.
Kwestie van proberen hoe vaak je moet "belichten" voor een leuk resultaat
groet Willem-Jan.

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #115 Gepost op: 1 augustus 2009, 17:46:00 »
Hallo Willem-Jan

Heb ik nog niet eerder geprobeerd, bedankt voor de tip! Zal zeker in combinatie met bulb goed werken. Ik had nu gelukkig niet zo'n lange sluitertijd nodig dus lukte het nog wel. Deze opnames zijn trouwens met een statief gemaakt. Met een sluitertijd van 1 of 2 seconden red je dat zelfs met die mooie beeldstabilisatoren die we vandaag de dag hebben niet.

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #116 Gepost op: 1 augustus 2009, 23:38:57 »
De Midsland vanmiddag bij aankomst en even later weer vertrek. Een leuk schouwspel, jammer dat het geluid van de vrolijke passagiers en MAK's er niet bij zitten.
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2017, 21:41:19 door PiebeJanMan »

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.737
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Midsland
« Reactie #117 Gepost op: 8 augustus 2009, 22:27:58 »
Vanochtend omstreeks half 10 vanaf het MS Vlieland;

« Laatst bewerkt op: 22 juli 2017, 21:41:42 door PiebeJanMan »

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.737
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Midsland
« Reactie #118 Gepost op: 14 augustus 2009, 19:45:04 »
De Midsland nabij de BS 1, met de Willem Barendtsz die de Midsland aan het inhalen is

Vandaag gezien vanaf de Vlieland;

« Laatst bewerkt op: 22 juli 2017, 21:42:20 door PiebeJanMan »

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #119 Gepost op: 30 augustus 2009, 00:31:27 »
De Midsland gezien vanaf de Vlieland op 22 augustus 2009.
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2017, 21:43:03 door PiebeJanMan »