Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Midsland

<< < (3/172) > >>

The Lighthouse:
Dat gat is nodig voor de lieren, alleen als het schip op Vlieland vaart. Omdat de meerpalen zijn verplaatst op Vlieland, ivm de nieuwe boot. Moest dat gat ook verplaatst worden, anders kan ie niet aanmeren.

Marten-Jan van Zanden:
Dit bericht komt vanaf Double doeksen.


--- Citaat van: jelle op 10 februari 2006, 13:27:48 ---Ik heb zlef ondervonden dat de Midsland zeker wel sneller is dan de Friesland. Zomers als de Midsland na de Friesland vertrekt moeten we vaak voor de haven even wat rustiger aan doen totdat de Friesland is vertrokken.

--- Einde van citaat ---

In dit geval zou je wat tijden moeten noemen.
Hoe lang ben je na de Friesland vertrokken b.v.
het lijkt me overigens beter om deze discussie te verplaatsen naar het offici

Leen:

Misschien kan Arn er wat over zeggen, hij vaart geregeld mee.

Mij lijkt het dat de Oost Vlieland sneller was.

En wat de Friesland betreft, door haar grotere diepgang vaart zij vaak bij eb heel langzaam door de Slenk en dat kost tijd.
In binnen 1 uur is zij al,

jelle:
Vroeger ging de Midsland sochtend om 8uur weg al weg. Toen was het iedere raak dat we moesten wachten totdat de Friesland van 9u45 was vertrokken. Onder andere daarom hebben ze besloten de Midsland om 8u30 te laten vertrekken. Maar bij de middagdienst als de Midsland wel weer een uurtje later vertrekt dan de Friesland dan komt het rustiger aan doen vaak nog voor. De Oost Vlieland is volgens mij inderdaad sneller dan de Midsland. Maar of de Friesland sneller is dan de Midsland heb ik zeer mijn twijfels over.

Marten-Jan van Zanden:
Dat je 's morgens soms moest wachten ligt inderdaad puur aan het feit dat de Midsland te kort achter de Friesland vertrok.
Vroeger lukte dat gewoon wel omdat de vertrektijd 's morgens vanuit Harlingen om 9.30 uur was.

En dat ze 's middags moet wachten: Is dat niet incidenteel met opkomend water?
Kan me niet voorstellen dat de Midsland het structureel  binnen anderhalf uur doet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie