Auteur Topic: Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)  (gelezen 191563 keer)

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #225 Gepost op: 20 april 2012, 18:45:57 »


Zo langzamerhand is over de vete tussen Doeksen en EVT genoeg gezegd.
Hoe zit dat nu dan met de nieuwbouw?
Is het nu zo, dat dit wordt uitgesteld tot dat alle procedures zijn afgewikkeld en kan dit nog jaren gaan duren.
Ik hoop het niet, want dan is het resultaat dat we op schepen komen te zitten waarvan de nieuwste ( de Friesland dus) bijna 30 jaar oud is.
Hoezo aan de vrije markt overlaten?

Leen     

arthur

  • Gast
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #226 Gepost op: 21 april 2012, 01:32:09 »
Leen,  ga toch lekker naar een ander vakantieplekje dan Terschelling, een plekje, waar je geen last hebt van oude transportmiddelen. We wetren nu wel, dat jij alles wat oud is, onveilig en ongerieflijk vindt; blijkbaar zijn er duizenden anderen, die daar gelukkig anders over denken, maar die hoor je niet.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #227 Gepost op: 21 april 2012, 16:58:04 »


Ach die Arthur toch, als je kritiek op Ajax hebt, mag je het stadion niet meer in.
Tekenend voor de huidige situatie in deze vete op Terschelling.
Wel Arthur, ik kom voor het eiland zelf en niet voor het vervoer er naar toe.

Hoe oud ben jij, 12


Leen 

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #228 Gepost op: 21 april 2012, 17:45:22 »
Moderator: Kan de discussie op een volwassen manier worden gevoerd?
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #229 Gepost op: 21 april 2012, 21:42:13 »
Sorry Moderator, maar ik meen toch nog iets te moeten melden in de richting van Leen.

Als je voor het eiland komt en niet voor het vervoer, waarom dan zo'n commentaar.
Ga lekker naar Vlieland, geniet van je vakantie en mekker niet meer over staat van boten.
Bovendien zou het je sieren als je iedereen in zijn waarde laat, want dat is waarschijnlijk toch een beetje moeilijk voor je.
Ennuh, van Arthur zou jij nog heel wat kunnen leren.
Met name in heldere kijk op onderwerpen en fatsoensnormen.

Groet,

Mjee





Ach die Arthur toch, als je kritiek op Ajax hebt, mag je het stadion niet meer in.
Tekenend voor de huidige situatie in deze vete op Terschelling.
Wel Arthur, ik kom voor het eiland zelf en niet voor het vervoer er naar toe.

Hoe oud ben jij, 12


Leen
« Laatst bewerkt op: 21 april 2012, 21:52:18 door Pollendam »

vibo

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 12
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #230 Gepost op: 21 april 2012, 22:09:26 »
Jongens;  Ik reis m'n hele volwassen leven al naar 't eiland, en het zal me eerlijk gezegd worst zijn  hoe ik daar kom. Ik vind 't op de Midsland  prima. Ouwe schuit, maakt 't uit.
Ik ben toerist, vaste gast in alle seizoenen.  En ondanks dat het grote geld ook op Terschelling zit, geniet ik nog met volle teugen van natuur, terrassen en andere geneugten. Inclusief vervoer. Vakantie begint in Harlingen..

wd

  • Gast
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #231 Gepost op: 21 april 2012, 22:26:52 »
Nou laat iedereen nou maar zelf een mening over de schepen hebben, alleen hoef je natuurlijk niet alles te uiten op het forum van Doeksen.
Maar ik snap niet wat er mis is met oude schepen zoals de Midsland ik vind het wel gezellig zo'n schip!

Groetjes,Willem.

HansG

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #232 Gepost op: 21 april 2012, 22:54:56 »
Weet je wat er mis is met een oude schuit als de Midsland? Als hij vol zit en je hebt met pijn en moeite een zitplaats gevonden in de achterste salon, dan kom je met zware hoofdpijn op Terschelling aan. Simpel gebrek aan ventilitatiemogelijkheden. Hoe fraai je het schip ook kunt vinden, hoe mooi de motoren ook mogen klinken, het schip is niet meer van deze tijd.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #233 Gepost op: 22 april 2012, 00:16:26 »


Wat is dat toch voor een onzin, je mag toch wel kritiek hebben.
Doeksen heeft een fraai ontwerp klaar liggen dus waarom niet.
Bouwen dat schip vond en vind ik, mag dat ?
En natuurlijk kom je voor het eiland, wie niet?

Om dan maar iemand naar Vlieland te verbannen, een eiland dat trouwens ook door Doeksen bediend wordt, gaat wel erg ver lijkt me.
We leven wel in Nederland heren, , moeten anders denkenden van het eiland geweerd worden? 
Monddood maken heet dat. 

Leen

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #234 Gepost op: 22 april 2012, 00:36:47 »
Leen,

Ik verban niemand naar Vlieland, maar weet dat jij dat eiland regelmatig bezoekt.
Niks mis mee.

jan kramer

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 107
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #235 Gepost op: 22 april 2012, 02:07:14 »
Dag Leen,
Ik moet eerlijk zeggen dat je, geloof ik, beter bent in kritiek geven dan in het ontvangen daarvan...
Hoewel je inhoudelijk vaak vaak behoorlijk kundige bijdragen levert, storen je lange tenen mij ook een beetje.
Haantjes-gedrag... om in EVT-termen te blijven?

Met hartelijke groet-toch wel, Jan

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #236 Gepost op: 22 april 2012, 09:54:25 »


Nog een keertje dan.

Kritiek vind ik helemaal niet erg.
Een ieder mag vinden wat hij wil 
Wat ik wel vind is dat de discussie over de EVT en Doeksen zeker op andere sites helemaal uit de hand loopt en persoonlijk wordt.
Er wordt gesproken over hooligans, maffia praktijken, oeksen, de VVV directeur wordt aangepakt, kortom een sfeer die de verhoudingen niet ten goede komt, zeg maar gerust verpest.
Arthur schrijft hier dan vervolgens dit:

Leen,  ga toch lekker naar een ander vakantieplekje dan Terschelling, een plekje, waar je geen last hebt van oude transportmiddelen. We wetren nu wel, dat jij alles wat oud is, onveilig en ongerieflijk vindt; blijkbaar zijn er duizenden anderen, die daar gelukkig anders over denken, maar die hoor je niet. 

dat Arthur het niet met mij eens is, prima, maar dat ik dan niet naar Terschelling moet gaan, heeft niks met een andere visie te maken. 
Hier laat ik het maar bij.

Groeten aan allemaal. 

Leen


PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #237 Gepost op: 22 april 2012, 10:57:25 »
Met deze reactie van Leen is deze op-de-man-discussie gesloten. Persoonlijke reacties kunnen via een persoonlijk bericht, dan kunnen we over een paar dagen in dit topic weer verder praten over het onderwerp zelf.
Wel mijn complimenten over de verbetering van de reacties na de waarschuwing van Wim, maar we sluiten deze topic even, zodat het weer over het onderwerp kan gaan!

vibo

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 12
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #238 Gepost op: 9 mei 2012, 23:02:02 »
Mensen. afgelopen zaterdag weer 's overgevaren met de 'Midsland'. Oud, maar knus.  misschien hard aan vervanging toe, maar voor mij functioneel, geeft een vakantiegevoel. Ik ervaar het als rustiger dan met de Friesland. Als doorsnee Terschelling ganger  beweer ik dat snelheid minder telt dan een nieuwe, snellere en meer luxe veerboot.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Vervanging Midsland
« Reactie #239 Gepost op: 29 mei 2012, 14:47:43 »
Ik vond deze afbeelding in een document op het internet


Damen E3 8017 staat er bij; 80 bij 17 meter dus.
Pasgina 43 van http://issuu.com/tergil/docs/lng_gids_2011_lr (LNG-conferentie in Harlingen op 8 okt 2011)
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2017, 23:14:56 door PiebeJanMan »