Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)

<< < (35/72) > >>

HansG:
Dan blijft wel de vraag; kan de Friesland op Vlieland varen?

Maar goed, misschien is dat wel niet zo belangrijk en vaart de nieuwe boot op Vlieland indien nodig en neemt de Friesland dan de Terschelling-dienst over.

gr. Hans.

Leen:

Ik zie niet in waarom de Friesland niet op Vlieland zou kunnen varen?

Leen 

Humtidumty:
Is de Friesland misschien qua capaciteit en grootte een wat te groot schip? En ik kan me voorstellen dat ze misschien ook wel erg groot is om continue aan de kade te liggen op West. Als ze dan ook nog eens niet op Vlieland gebruikt zou kunnen worden, tja...

willem boot:
Een afgeschreven schip kost wel degelijk extra geld: de afdracht over de winst aan de fiscus. Dat zijn leuke bedragen. De fiscale afschrijving (op basis van aanschafwaarde) houdt op en dan betaal je de vennootschapsbelasting over de winstdelen die je normaal ten laste van de afschrijving zou brengen.
In de waarde van een schip moet je de inflatie en eventueel duurder wordende bouwlasten meerekenen. De fiscus vertikt dat en daarom zijn oudere schepen bedrijfseconomisch durder dan verstandig zou zijn.

Vriend:
Zover ik weet heeft de Friesland nog geen midlife upgrade gehad. Dat zie ik nog wel gebeuren, want als ik me niet vergis kan een dergelijke 'opfrisbeurt' ook weer over meerdere jaren worden afgeschreven.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie