Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)
PiebeJanMan:
Dank Willem,
Ik hoop ook dat het zoiets wordt.
De rechte voorkant was niet bedoeld zoals bij de WDR-schepen, als plat voorvlak. Van boven af gezien bedoelde ik dit als een V-vorm, zoals dat bij een trimaran altijd is. Bij de catamaran-versie krijg je dezelfde voorkant als op de Vlieland. De van boven gezien V-vorm bij een trimaran zou ook de bouwkosten laag kunnen houden...
De overweging cat/tri is heel lastig. Trimaran heeft iets lastigere vormen, maar een catamaran is ook niet het makkelijkst.
Voordelen van een trimaran boven cat voor de nieuwe Midsland zijn voor mij wel duidelijk; Er hoeven maar 2 schroeven geïnstalleerd te worden tegenover 4 voor de catamaran (incl alle systemen, motoren, roeren enz.). Trimaran heeft beste stabiliteit/oppervlak/brandstofverbruik-verhouding. Een ander voordeel zou bij dit schip zijn dat de LNG-tanks beter geplaatst kunnen worden, omdat deze ruimschoots binnenboord staan bij een trimaran, ivm veiligheid.
Leen:
Als je naar het laatste Digizine Vrij van Doeksen (duurzaamheid) kijkt kon dat wel eens een deel van de bouwtekeningen van het nieuwe schip zijn
Leen
IALA:
Leen of iemand anders,
zou dat hier geplaatst kunnen worden? Dan wel in downloadbare bestand?
willem boot:
--- Citaat van: IALA op 20 april 2011, 09:58:30 ---Leen of iemand anders,
zou dat hier geplaatst kunnen worden? Dan wel in downloadbare bestand?
--- Einde van citaat ---
Er staat een deel (dekplannen) van een ongedefinieerde tekening op, daar kan je niks mee. Schrijf anders even in op het Digizine. 't Is trouwens leuk voor toeristen, maar voor "hard core die hards" valt er niet echt veel te beleven.
marten:
Ik tel 63 spant nummers. Als ik het zo wat inschat is de lengte tussen de spant lijnen 1200 mm. Een schip van ongeveer 75m. Hetzelfde schip als het langsaanzicht uit het artikel uit de HC.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie