Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)
Humtidumty:
Die mast naar voren doet denken een een roofvis die aan een antene een lichtje heeft om zijn prooi, in grote diepte, te kunnen vangen.
Heeft wel wat.
PiebeJanMan:
--- Citaat van: HansG op 23 maart 2011, 08:10:54 ---Waar zit de voorkant ?? ;D
--- Einde van citaat ---
Aan bakboordskant ;) ;D
Bedankt voor de complimenten, heren!
PiebeJanMan:
En een artist impression als catamaran hoe het schip eruit zou kunnen komen te zien.
HansG:
--- Citaat van: PiebeJanMan op 23 maart 2011, 10:45:32 ---
--- Citaat van: HansG op 23 maart 2011, 08:10:54 ---Waar zit de voorkant ?? ;D
--- Einde van citaat ---
Aan bakboordskant ;) ;D
Bedankt voor de complimenten, heren!
--- Einde van citaat ---
Het was niet beledigend bedoeld, alleen deed de voorkant me denken aan de achterkant van de Bereboot.
Maar deze tweede vind ik heel aardig.
groet, Hans.
willem boot:
Fraaie gedachte! Ik zie zo iets futuristisch wel zitten. In elk geval lijkt het op 2011 en niet op 1934 of iets anderszins nostalgisch. De lijnvoering is gewoon fraai.
Of zo'n schip zo gebouwd zou kunnen worden is voor mij een vraag. Ik denk dat een trimaran niet voor de hand ligt: dat maakt de zaak tamelijk prijzig en we hebben hier te maken met een veerboot, waarvan de passagiers geneigd zijn te piepen dat het "zo duur is". Dus zal er aan de constructie zoveel mogelijk rechtlijnige logica moeten worden meegegeven. Scherp weggesneden raampartijen zijn wat dat betreft niet voor de hand liggend, ook al kan je dat natuurlijk met het kleurenschema opvangen.
Een punt zou ik wel wat scherper willen aanvechten: de motoruitlaten op de schoorsteen/-stenen. Gegeven het feit dat de Rederij in de groene sfeer zit, lijkt mij dat opzetten van vette zwarte rookkanalen geen optie waarvoor gekozen zal worden. Dat moet dus wat anders worden weggewerkt.
Een rechte kop zoals hier zie ik niet gebeuren, dat lijkt nogal op WDR-constructie en het lijkt mij verstandiger dat wat te laten hellen met het oog op buiswater.
Voor de rest: complimenten, het zou mij in elk geval wel wat wezen als er zoiets gedurfds zou worden gedaan.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie