Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Vervanging Midsland (ontwikkelingsfase 2008-2016)

<< < (27/72) > >>

Evert Jan:
Ten opzichte van eerdere composities in Terschelling Magazine en Scheepsbouw Nederland is de hele opbouw korter en naar achteren geplaatst, dat zal ten koste gaan van de ruimte tenzij er inderdaad een open voordek op het schip komt.
Persoonlijk vind ik het ontwerp hierdoor nog lelijker geworden, natuurlijk is voor Doeksen de functionaliteit belangrijker maar toch...
Het schip zou van mij nog wat meer op de Vlieland mogen lijken, met name de voorzijde.

Evert Jan

Leen:
Dat was mij ook opgevallen van die kortere opbouw , echter ik denk dat dit zoveel passagiersruimte kost dat ik niet verwacht dat het zover zal komen.

Leen

Jelle Krijthe:
Ik vind het echt een afzichtelijk schip..... Net een schoenendoos!

Marten-Jan van Zanden:
Dit model lijkt vanaf de zijkant in ieder geval wat op een scherpsteven.
En dat heeft bij mij toch wel de voorkeur.

willem boot:
Lelijk of niet zou ik zelf niet zoveel over willen denken. Dat verandert van generatie op generatie: wij zouden misschien niet meer zo lyrisch worden over de geschilderde vrouwen van Rubens  ;D. Voor mij is het interessante aan dit verhaal het basisstreven om "duurzaam" te zijn, vertaal dat maar rustig ook als "efficiënt". Wat er bij de rederij gebeurt is nu toch behoorlijk wat anders dan een jaar of twintig terug, toen alles nog echt op "een schip" moest lijken. Er wordt nu naar de meest efficiënte oplossing gekeken én de meest "schone". Zo ontstaan er heel nieuwe ontwikkelingen waar ik bepaald geen afkeer van heb. Meestal is het beter als de zaak supermodern is. En dat zien we hier nu wel. Ook bij mij komen de traantjes van nostalgische gevoelens nog wel eens terug als ik denk aan de oude 'Noord-Nederland' ex 'De Dageraad' of -nog nostaligscher- zo'n bootje als de 'Oosterschelde', maar zoiets terughalen is teruggrijpen op een verleden waarin het allemaal misschien niet beter kon, maar nu kan dat wel. Zolang ik me alleen nog maar hoef af te vragen waarom er drie blauwe diagonalen dwars door de lijnen ven een schip moeten lopen, is er wat mij betreft niet veel aan de hand. Als dit bootje er eenmaal is, dan zitten er op Terschelling tenminste nieuwe en progressieve schepen in plaats van tweedehands spul van een ander. Daar is toch wel een paar jaar over gedaan, dacht ik.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie