Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Vlieland - 1908

(1/5) > >>

Wim Vink:
Het bekende boek van Willem Boot vertelt ons genoeg over de Vlieland-tender met dezelfde naam. Ook dat het scheepje in 1938 werd omgedoopt in Oost-Vlieland en in 1939 in Stortemelk-I.

Op de website zelf staan van dit schip al wat foto's, maar in de collectie van Tjebbe Cupido vond ik deze foto, gemaakt door de bekende fotograaf Cor Swart (sr.). Gelet op het hogewater kon het weleens een foto uit febr 1953 zijn, maar ik kan het mis hebben. De Stortemelk werd in 1956 afgevoerd, maar zou volgens de "bijbel van Boot" nog ergens in Groningen zijn.

Op de achtergrond is nog een van de Zeeuwen te zien. Ik kan niet herkennen of het hier gaat om de Noordnederand of de Schellingerland.

Jan Leenstra:

--- Citaat van: Wim Vink op 14 augustus 2007, 13:02:59 ---Het bekende boek van Willem Boot vertelt ons genoeg over de Vlieland-tender met dezelfde naam. Ook dat het scheepje in 1938 werd omgedoopt in Oost-Vlieland en in 1939 in Stortemelk-I.

Op de website zelf staan van dit schip al wat foto's, maar in de collectie van Tjebbe Cupido vond ik deze foto, gemaakt door de bekende fotograaf Cor Swart (sr.). Gelet op het hogewater kon het weleens een foto uit febr 1953 zijn, maar ik kan het mis hebben. De Stortemelk werd in 1956 afgevoerd, maar zou volgens de "bijbel van Boot" nog ergens in Groningen zijn.

Op de achtergrond is nog een van de Zeeuwen te zien. Ik kan niet herkennen of het hier gaat om de Noordnederand of de Schellingerland.




--- Einde van citaat ---

Volgens het boek zelfs in Pierburen. Mocht iemand zich geroepen voelen om daar eens een kijkje te nemen..............

willem boot:
dat van Pieterburen was bij verschijnen van SSS al informatie die oud was. Ik ben er nog eens achteraan geweest, niks gevonden.

Wim Vink:
Een afbeelding uit de collectie van Pieter Schroo als Vlieland bij het gelijknamige eiland.

Wim Vink:
Nog een foto van dit scheepje bij de steiger van Vlieland.
De foto is genomen op 29 augustus 1929 door W. Koeze.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie