Auteur Topic: Infrastructuur havens  (gelezen 119654 keer)

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #45 Gepost op: 28 maart 2008, 09:47:12 »
Ik heb de foto's van de haven bekeken en zie wel waarom Noordgat niet uit de voeten kan met zo'n grote drempel in de hals.
Er lig namelijk veel slib/zand aan de wadkant binnen de kom waardoor de grotere schepen er niet (normaal) door zullen kunnen.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

JaVaZee

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #46 Gepost op: 28 maart 2008, 17:25:41 »
Volgens mij is het geen handig idee.
De Hunter gaat er zo inderdaad niet makkelijk uit,maar ik zelf heb geen idee,want naast de Arie Visser is ook geen plaats,ook niet voor een drijvend ponton denk ik :).

Groet,
Nils

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #47 Gepost op: 31 maart 2008, 17:27:21 »
Tja, tis wat, zo'n haven op zo'n Waddeneiland...

Op dit moment hebben ze op Terschelling gewoon duidelijk ruimtegebrek, en de gemeente zit ontzettend met die dikke Urker die er tegenwoordig ligt in de maag. Dat ding is natuurlijk vrij groot, maar een goed plekje is er niet voor. Ja, het ligt nu op de plek waar de Tiger moet komen, wat dan weer niet mag omdat de Hunter er niet uit kan, en waar moet de Tiger dan weer heen, en als ze toch wel mag gaan liggen, waar moet die Urker dan heen, en wat gebeurt er dan met de Hunter. En waar laten we in vredesnaam die Willem Barentsz straks weer...
Je blijft op deze manier aan het schuiven, maar elke keer zul je weer tot de conclusie komen dat de haven gewoon vol is.......
In de winter kun je nog wel eens een bootje kwijt aan de steigers, maar in het seizoen valt dat ook af, dan ligt dat stuk haven ook volledig volgebouwd met de bruine vloot...

Er is natuurlijk wel een oplossing, dat is de kom helemaal uitbaggeren, en wat steigers maken tegen de dam aan, hier maak je weer veel ruimte mee. Maarja, hoelang duurt het dan weer voor het vol ligt........ Toch denk ik dat dit verstandig zou kunnen zijn, als laatste stap, en daarna is het toch echt afgelopen. Maar dit is volledig mijn mening natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2008, 17:29:09 door Bob Koetsier »

natureboy

  • Gast
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #48 Gepost op: 31 maart 2008, 19:52:34 »
Je kunt wel blijven uitbaggeren en steigers bijbouwen, en hotels en accomodaties, nog meer bruine vloot  maar misschien is het een goede zaak om te erkennen dat de haven- en het eiland ook- een keer vol zijn, dat zal niet iedereen met me eens zijn, voor sommigen is het meer nooit vol, wat dat betreft zou een klassieke slagboom niet verkeerd zijn, en die ontdekte ik op een foto uit februari 1979, als ik me niet vergis een echte authentieke NS spoorboom, kan iemand anders zich dat ding nog herinneren.

Pieter

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #49 Gepost op: 31 maart 2008, 20:37:06 »


Als ik het met iemand ergens eens over ben over is het wel hiermee
Ik had het niet beter kunnen zeggen


Leen

natureboy

  • Gast
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #50 Gepost op: 31 maart 2008, 21:01:58 »
Dank je Leen, voor de support.

Pieter

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #51 Gepost op: 31 maart 2008, 21:10:15 »
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het ook volledig eens met Pieter, maar ik doelde er meer op dat het uitbaggeren van dat laatste stukje van de kom de oplossing kan zijn om de eilander schepen (want dat zijn het) goed kwijt te kunnen, liever niet natuurlijk.   Ach, laat ook maar.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2008, 21:12:14 door Bob Koetsier »

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #52 Gepost op: 2 april 2008, 09:37:52 »


Bob is niet tegen jou gericht althans zo vat ik dat niet op.
Wel tegen degenen die steeds maar meer hotels, meer beddencapaciteit enzv willen.

Leen

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #53 Gepost op: 20 april 2008, 15:56:11 »
Oude situatie Vlieland:
IMG_0495-1.jpg

Nieuwe situatie, aangepast aan de Tiger:

IMG_2413.jpg

« Laatst bewerkt op: 29 januari 2018, 21:51:13 door PiebeJanMan »

Jelle Krijthe

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • Goeiedag eem zeg maar!
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #54 Gepost op: 20 april 2008, 16:18:16 »
Als ik het goed zie is aan de kant vanwaar de foto is gemaakt, een stootpaal (? hoe noem je zoiets?) verdwenen. Meer kan ik niet ontdekken. Of misschien toch! Minder water! :P
Goeie!

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #55 Gepost op: 20 april 2008, 16:19:48 »
Dat laatste had ik ook gezien ja  ::)
Maar verder kan ik geen verschil ontdekken?
De foto's zijn beide vanuit een andere hoek genomen, dus vergelijken is wat lastig.
Misschien wat toelichting?

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #56 Gepost op: 20 april 2008, 16:27:27 »
Excuses, ik zal het even toelichten... Ik zie ook dat er twee palen een beetje zijn samengevallen...

De paal die jullie als 'verdwenen' beschouwen is een stukje verplaatst (volgens mij) en staat nu een stuk omhoog(denk dat ie nog verder naar beneden gaat) en valt een beetje samen met de stoppaal aan de voorkant. De paal die je uiterst links ziet op de tweede foto is de paal waar de vlieland nog tegenaan licht met de BB-drijver (die zie je op de eerste foto tussen de reddingsvlotten van de Midsland).

Daarnaast zijn nog twee palen erbij geplaatst uiterst rechts op de tweede foto.

Jelle Krijthe

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • Goeiedag eem zeg maar!
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #57 Gepost op: 8 mei 2008, 13:17:08 »
Als ik de foto`s zo zie, kan ik daaruit concluderen dat de passagiers gewoon via de in- en uitgang voor de veerdienst naar de nieuwe aanleg plaats worden gedirigeerd? Dan zal er wel een extra wandelpad worden gemaakt neem ik aan.
Goeie!

natureboy

  • Gast
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #58 Gepost op: 8 mei 2008, 15:22:45 »
Klopt helemaal Jelle, achter het hekwerk langs, waar de bolders staan waarop de Friesland Midsland en Noord Nederland afgemeerd liggen komt een enigszins verhoogd looppad naar de aanlegplaats van de Koegelwieck/tiger

Pieter

sjoukje

  • Gast
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #59 Gepost op: 8 mei 2008, 23:39:00 »
ik dacht  ??? dat de koegelwieck gewoon op zijn eigen plek bleef liggen pieter ?