Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Literatuur en naslagwerken

<< < (2/3) > >>

L.Noorman:
Tja... een boek over Terschellinger postbodes. Ik had zelf niet gedacht dat ik zo'n boek in de kast zou zetten, maar het blijkt toch wel een heel interessant boek met mooie foto's.

Titel: Van Benenwagen Tot Koegelwieck - Kroniek over Terschellinger Postbodes
Auteur: Oene van Dijk en Hans van Hoek
Jaar van uitgave: © 1983
ISBN nummer: 9070886014
Uitgever: Flevodruk Harlingen bv
114 p.

L.Noorman:
Als je het mij vraagt heb ik hier het leukste 'Doeksen' boek te pakken. Ms Friesland is een boek waar de hele geschiedenis van dit iconische schip wordt opgetekend. De persoonlijke verhalen zijn leuk om te lezen en het boek leest prettig weg.

Titel: ms Friesland - "Koninging van de Waddenzee"
Auteur: Bert van Heukelom
Jaar van uitgave: © 2012
ISBN nummer: 9789491276088
Uitgever: Flevodruk Harlingen, Harlingen.
97 p.

L.Noorman:
Leuk, compact boek over de geschiedenis (tot 85) van de veerdiensten op de waddeneilanden.

Titel: Dichtbij en toch Verweg - Varen op de waddenzee, vroeger en nu. De geschiedenis van de veerdiensten van Schiermonnikoog, Ameland, Terschelling, Vlieland en Texel.
Auteur: Fokke Drost
Jaar van uitgave: © 1985
ISBN nummer: 9070886073
Uitgever: Flevodruk Harlingen bv
112 p.

L.Noorman:
Het meest recente boek geschreven over schepen van Doeksen. Iets specifieker; de veerdienst naar Vlieland. Mooie en veel voor mij onbekende kleurenfoto's. Alle schepen worden chronologisch besproken en er is speciale aandacht voor de situatie voordat Vlieland een eigen vaste veerdienst kreeg. Overstappen op zee.

Titel: Overzee en toch dichtbij
Auteur: Henry Drost
Jaar van uitgave: © 2022
ISBN nummer: 9789491276620
Uitgever: Flevodruk Harlingen
132 p.

L.Noorman:
Dit boek gaat over ruim zeventig jaar bergingsgeschiedenis van Terschelling. De Holland speelt uiteraard een prominente rol, maar ook de Stortemelk en de Doggersbank komen voorbij.

Titel: Terschelling bij storm en wantij
Auteur: Fokke Drost
Jaar van uitgave: © 1979
ISBN nummer: 9060912020
Uitgever:
144 p.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie