Auteur Topic: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]  (gelezen 168440 keer)

Dirk

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #45 Gepost op: 23 maart 2006, 19:46:53 »
Ik denk dat ze de ramen gaan afschermen voor het verven. Je wilt natuurlijk geen gekleurde ramen hebben! ;) :)

nico

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 9
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #46 Gepost op: 23 maart 2006, 20:24:00 »
ik denk dat ze dat voor het lassen doen anders krijg je spetters op de rammen en dat begint te roesten vr gr nico

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #47 Gepost op: 25 maart 2006, 14:43:16 »
de Oost Vlieland ligt nu binnen in Harlingen op de werf:
« Laatst bewerkt op: 10 december 2017, 22:33:38 door PiebeJanMan »

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #48 Gepost op: 27 maart 2006, 12:41:56 »
staat hier nou dat ze 31 maart vertrekt uit harlingen???
http://www.bb.is/?PageID=96&NewsID=67576

Citaat
bb.is | 09.03.2006 | 10:19
Ný Breiðafjarðarferja afhent í Hollandi
Hin nýja Breiðafjarðarferja, Oost Vlieland.
Hin nýja Breiðafjarðarferja, Oost Vlieland.
Fulltrúar Sæferða ehf., í Stykkishólmi hafa veitt viðtöku nýrri bílaferju sem kemur í staðinn fyrir ferjunar Baldur. Nýja skipið, M/S Oost Vlieland, er mun stærra skip en Baldur eða 62 metrar á lengd í stað 40 metra sem Baldur er. Nýja skipið mun taka 45-50 fólksbifreiðar og sex vöruflutningabíla með tengivagna og þá færri fólksbíla samanborið við 19-20 fólksbíla sem Baldur tekur að hámarki. Þá getur skipið tekið allt að 350 farþega. Oost Vlieland var byggt árið 1974 og var allt endurnýjað 1994. Á næstunni munu einnig fara fram á því nokkrar endurbætur sem m.s. felast í því að settur verður um borð fullkominn öryggis- og björgunarbúnaður.

Ganghraði skipsins er 13,5-14 sjómílur sem styttir beina ferð milli Stykkishólms og Brjánslækjar niður í um 130 mínútur í stað 180 mínútna eins og nú er. Skipið hefur verið tekið í slipp í Harlingen í Hollandi þar sem megnið af endurbótunum fer fram. Þrátt fyrir stærðarmun skipanna þarf að gera óverulegar breytingar á ferjuaðstöðunni í Stykkishólmi og á Brjánslæk. Verið er að undirbúa endurbætur og styrkingu á bryggjunni í Flatey sem væntanlega verður lokið fyrir haustið. Það kemur þó ekki í veg fyrir að hægt verði að notast við bryggjuna eins og hún er í dag.

Ferjan Baldur, sem þjónað hefur á leiðinni yfir Breiðafjörð um sextán ára skeið hefur verið seld til Finnlands og munu nýir eigendur sækja skipið í lok þessa mánaðar. Stefnt er að því að nýja skipið verði komið á sama tíma.

bb@bb.is


Citaat
bb.is | 09/03/2006 | 10:19
Nieuwe Breiðafjörður liner geleverd in Nederland
De nieuwe Breiðafjörður liner, Oost-Vlieland.
De nieuwe Breiðafjörður liner, Oost-Vlieland.
Vertegenwoordigers Seatours., Stykkishólmur hebben ontvangen van een nieuwe auto ferry vervangt de veerboot Baldur. Het nieuwe schip, M / S Oost Vlieland, is veel groter dan Baldur schip of 62 meter lang in plaats van 40 meter als Baldur's. Het nieuwe schip zal 45 tot 50 auto's en zes trucks met opleggers en minder auto's te nemen ten opzichte van 19-20 auto's die Baldur duurt maximaal. Dan kan het schip duurt maximaal 350 passagiers. Oost-Vlieland werd gebouwd in 1974 en werd al vernieuwd 1994. In de nabije toekomst zal ook plaatsvinden op het aantal verbeteringen M.S. betrokken bij de aan boord worden gebracht van de ultieme veiligheid en reddingsmateriaal.

Het tarief is 13,5-14 nautische vaartuig dat de directe route tussen de stad en Brjánslækur vermindert tot ongeveer 130 minuten in plaats van 180 minuten zoals het is. Het schip is genomen in Shipyard in Harlingen in Nederland, waar het grootste deel van de opwaardering plaatsvindt. Ondanks het verschil in grootte van de schepen nodig hebben om kleine veranderingen in de ferry faciliteiten in Stykkishólmur Brjánslækur maken. Bij het opstellen van een verbetering en versterking van de pier Handelaren die vermoedelijk door de val zal worden afgerond. Dit belet niet dat het zal mogelijk zijn om de brug te gebruiken zoals het nu is.

De veerboot Baldur, die heeft gediend op de weg van Breyðafjörður van zestien jaar is verkocht aan Finland en de nieuwe eigenaren te downloaden van het schip aan het einde van deze maand. De bedoeling is dat de nieuwe vaartuig zal tegelijkertijd.

bb@bb.is
« Laatst bewerkt op: 10 december 2017, 22:34:04 door PiebeJanMan »

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #49 Gepost op: 28 maart 2006, 19:24:17 »
Ik denk het wel, 31 - 12 april, daar wordt denk ik mee bedoelt dat ze van 31 maart tot 12 april onderweg is, en dat er proefvaarten worden gemaakt met het schip.. Dat proefvaarten dat weet ik niet zeker, maar naar IJsland varen is geloof ik geen 12 dagen, de aanpassingen zijn al gedaan dus wat dan voor de hand ligt is dat de nieuwe bemanning gaat proefvaren met de Oost-Vlieland..

Ik ben trouwens zeer zeer benieuwd naar de nieuwe naam die het schip krijgt..

grey

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 30
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #50 Gepost op: 28 maart 2006, 19:53:26 »
Hallo allemaal,
Als ik zo eens kijk op de site van die IJslanders is dat bijna niet te vertalen voor een doorsnee Nederlander maar  "NYI BALDUR" (Nieuwe Baldur) of zoiets is er uit te halen. Op zich klinkt dat niet onlogisch want men praat ook over de Baldur lijn. Naar Vlieland is het ook steeds Vlieland of Oost Vlieland dus hebben ze een goed voorbeeld. Nu is het nog de vraag of we het bij het rechte eind hebben we wachten af, groeten Grey.

Dirk

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #51 Gepost op: 30 maart 2006, 11:23:50 »
Heeft er iemand foto's gemaakt van dit schip de afgelopen dagen?? Ik ben erg benieuwd naar hoe het schip er nu uit ziet!  ;)  :)

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #52 Gepost op: 2 april 2006, 16:06:09 »
Ik denk dan dat Baldur de nieuwe naam van het schip is, dit omdat:

 - Het huidige schip dat daar nu vaart ook Baldur heet.
 - Het nu ook op de kont staat, en op de site staat dat het schip vanaf: Stykkish
« Laatst bewerkt op: 2 april 2006, 16:12:14 door JonHummel »

grey

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 30
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #53 Gepost op: 2 april 2006, 21:03:26 »
Hallo allemaal,

Ik heb intussen gelezen dat de "Baldur" mogelijk vrijdag 7 april gaat vertrekken. Wil iemand die een beetje dicht bij het vuur zit en mogelijk aan de vertrektijd kan komen dit zo snel mogelijk op het forum zetten opdat er meer uitzwaaiers kunnen komen.
Eigenlijk een domme vraag maar toch, groeten Grey.

twintimer112

  • matroos
  • **
  • Berichten: 70
  • Geslacht: Man
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #54 Gepost op: 2 april 2006, 21:44:48 »
als er bv 3 mensen kunnen fotograveren kan je bv
1 persoon bovenop de chinees op de haven
1      "         op de pier die bij de aldi begint
1      "         op de andere pier
zoiets kan er misschien dan geregeld worden
succes alvast met mooie pics maken

marten

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #55 Gepost op: 3 april 2006, 14:32:56 »
Wij weten de weg in Harlingen allemaal wel hoor Piebejanman.

Mooie foto's Jan! Ik had eigenlijk een andere stijl kleuren verwacht. Misschien gaan ze de "Doeksen kleuren stelling" in IJsland veranderen. Zo het er nu uitziet blijft het hetzelfde als de veerboten in Zanzibar.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2009, 07:31:24 door Wim Vink »

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #56 Gepost op: 3 april 2006, 15:32:10 »
Dat nummer/code bij de stuurhut, dat heb ik ook gezien bij de huidge Baldur die nu nog vaart in IJsland.. Heeft dat iets te maken met regels in IJsland of is het gewoon typisch de rederij die zijn schepen nummert?

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #57 Gepost op: 3 april 2006, 15:33:21 »
Prachtige foto's Jan,

Maar als ik het goed begrijp gaat de Oost-Vlieland op eigen kracht weg?
en hoeft het schip dan geen AIS? Misschien een domme vraag maar goed wie weet hier wat meer van??

Groeten Hessel Buren Terschelling

Jan van de Witte

  • matroos
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
  • Terug naar Terschelling......
    • Scheepvaart fotografie
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #58 Gepost op: 3 april 2006, 16:02:29 »
Hessel even jouw Vraag: Is ze ais plichtig?

Dit heb ik van de shipplotter site geplukt.

Sinds 31 december 2004 dienen alle zeeschepen vanaf 300 bruto register ton voorzien te zijn van een goedgekeurde AIS-installatie.
Deze verplichting gold al eerder voor enkele andere categorie
Nautische fotografie
www.janvandewitte.nl

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]
« Reactie #59 Gepost op: 3 april 2006, 16:11:16 »
Oke Jan,

bedankt en we zien en horen het wel van jou
Groeten Hessel Buren Terschelling