RE: MS OOST-VLIELAND Pinksteren 2005Het had te maken met een ongebruikelijke ruiling tussen MIDSLAND als Vlielandboot en OOST-VLIELAND als reserveboot op Terschelling.
Nou, je ziet dat de OV op een motor onderweg is, de andere had korte tijd voor Pinksteren schade opgelopen. Doeksen besloot toen, om tijdens de drukke periode geen risico te lopen.
Welke de schade was, en verder, dat het mogelijk een overbodige ("overcaring") maatregel was, dit werd toen al bevestigt door lid "grey":
Ik weet niet wat jij weet van scheepsmotoren maar daar hoef je niet over in te zitten.
De schade aan de motor afgelopen jaar was een losgelopen drijfstang die mogelijk anders geborgd had moeten worden.
Deze motor is vervangen en al is hij niet nieuw bedrijfzeker zal hij zeker zijn.
En al zou het schip op een motor verder moeten, de Oost Vlieland die twee weken geleden is vertrokken naar Afrika had maar een motor, hoe zou die dat dan moeten hebben.
Sterker nog vele enorme schepen die de wereld over gaan hebben maar een motor.
Groeten Grey.
Had ook geen invloed op de vaartijd, daarom heb ik deze genoteerd.
Het probleem met de tweede motor werd na Pinksteren opgelost en de OV voor enkele weken nog terug naar Vlieland terug gestuurd, tot 27-07-2005, wanneer de huidige VLIELAND kwam.
Ja, op deze manier kreeg ik de OV net nog op film te pakken... He, bedankt, birdydoeksen, voor de waardering van mijn werk
!