Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (ex-Baldur, nu Inter Ilhas) [periode 1994-nu]

<< < (3/72) > >>

Jelle Krijthe:
Ik heb geen verstand van motoren :D :P Daarom vroeg ik het me af! Maar nou weet ik dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken ::) :P

PiebeJanMan:
zon twee of drie jaar geleden gingen we terug van twee weken vakantie op vlie. Het was met de Oost-vlieland van 5 uur volgens mij (anders de 12 uur) en toen gebeurde er iets heel raars: +- 5 minuten nadat we vertrokken waren gingen we rechtsomkeert?? toen meerden we weer aan want volgens mij was er heel wat bagage vergeten om op het schip te zetten, even later gingen we weer weg en maakten we de overtocht echt op volle kracht ik denk in 1 uur en 20 minuten. weet iemand hier nog meer over te vertellen en wanneer het precies was

en hebben meer forumleden of wie dan ook maar ook zulke avonturen meegemaakt?

Dirk:
Ja, dat heb ik een paar jaar geleden ook meegemaakt. Ik stond op de vuurtoren van Vlieland met een verrekijker en toen zag ik de Oost-Vlieland vertrekken, en vervolgens draaide ze om en kwam bliksemssnel aanleggen. Later heb ik gehoord dat er iemand niet goed was geworden, en dat ze daarom weer terug ging. Verder weet ik het niet zo goed meer, maar het kan heel goed zijn dat het dezelfde dag was met dezelfde afvaart.  De datum was 3 Augustus 2001.

Tjep:
Zo iets had ik met de avondboot van vrijdag 20 mei 2005. De boot was net los toen mensen naast me het over Vlieland hadden. Een echtpaar aan de railing reageerde als door een wesp gestoken. We waren toch op weg naar Terschelling ??? Nee dus.
De Midsland voer in die tijd op Vlieland in verband met motor problemen van de Oost-Vlieland.  Uit gewoonte waren ze zo de midsland op gefietst.  Ontsteld stierden ze naar de stuurhut. Tot ieders verbazing gingen we weer terug en lieten de verdwaasde Terschellingers van boord gaan. Heel verbaasde gezichten bij de uit zwaaiers op de kade leverde dat op.

Het was verder ook een vreemde overtocht. Een hele armada van kleine bootjes kwam ons verwelkomen op het eiland. Ik had de idee dat er een verse kapitien of stuurman zijn eerste overtocht maakte of zo. Heeft iemand een idee ?

MvG
Tjep

Dirk:
Ik denk dat ze toen de hele reis met het roer iets naar bakboord hebben gevaren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie