Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Minister Kraus

<< < (2/13) > >>

Wim Vink:
Uit de collectie van Tjeb Cupido heb ik de volgende foto uit 1936.

Wim Vink:
Bijgaande foto, die ik vond in de collectie van Tjebbe Cupido, moet tussen 1923 en 1933 genomen zijn.
Duidelijk te zien is dat de schoorstenen de Doeksen kleuren voeren, dat was vanaf 1923.
De Kraus en de Prinses Juliana lijken nog oppermachtig op de "postdienst" naar Harlingen. Dat was tot 1933, want daarna kwamen de Zeeuwen ook in dienst op die verbinding.

Links vaart de Kraus de Haven van WTs uit, terwijl rechts de Prinses Juliana juist de haven invaart.
Wie kan preciezer het jaartal van deze foto bepalen en wie weet wie de fotograaf is geweest?

Vriend:
Een foto van het RSS Minister Kraus die ik vond in de VVV gids 2006 van Vlieland. Ik heb geprobeerd de foto zo mooi mogelijk te scannen maar helaas is de kwaliteit niet helemaal geweldig. Omdat er nog niet veel foto's van de Minister Kraus op dit forum staan, plaats ik 'm toch maar.

Vriend:
Nog een foto van het RSS Minister Kraus, het betreft een scan van een ansichtkaart.

Gijsha:
Van dit schip heb ik nog een paar plaatjes, waarvan hier de eerste. Uitgave A. Wiegman, Terschelling. Mijn vader heeft op de achterkant geschreven: Minister Kraus, stadium III (bij andere afbeeldingen vermeldt hij bv. Stadium IV). Wat daarvan de exacte betekenis is weet ik helaas niet.
 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie