Auteur Topic: Willem de Vlamingh  (gelezen 45256 keer)

asjemenou_loeki_midsland

  • matroos
  • **
  • Berichten: 81
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #120 Gepost op: 8 juni 2021, 15:57:26 »
Ha see ik wist al dat t onbetrouwbare schepen zijn. En ik vind ze allebei oerlelijk. Die moderne zooi kunnen niks hebben. Helaas dat ze de Midsland te vroeg hebben verkocht. Ik hoop eigenlijk dat ze de WestFalen kunnen/ willen huren / kopen van AGMS , zodat er naast de Friesland nog een betrouwbare boot vaart en hebben we gelijk de mooie MAK motoren weer terug en weer een prachtig schip uit de drieling [ Schellingerland / Midsland / WestFalen ]

Bootjesfan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #121 Gepost op: 8 juni 2021, 16:02:43 »
Midsland mocht niet meer varen, die voer al jaren met een ontheffing en had in 2019 al weg moeten zijn.

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #122 Gepost op: 8 juni 2021, 18:09:12 »
Als 1 van de veerboten van Doeksen niet doet deze weekend heeft doeksen een groot probleem.
Dat heb ik tijdens de nieuws berichten gelezen.
Maar morgen horen we meer info dan is meer bekend.
Anders moet Doeksen speciaal plan maken
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2021, 18:41:08 door nagier »

HansG

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #123 Gepost op: 8 juni 2021, 22:58:23 »
Sorry hoor, over de betrouwbaarheid vind ik nog te vroeg om te kunnen oordelen, maar de Midsland, dat kon echt niet meer.
Overigens ben ik er zelf nog altijd niet over uit of ik de Willems mooi of lelijk vind. Ach, over smaak valt niet te twisten.
Ha see ik wist al dat t onbetrouwbare schepen zijn. En ik vind ze allebei oerlelijk. Die moderne zooi kunnen niks hebben. Helaas dat ze de Midsland te vroeg hebben verkocht. Ik hoop eigenlijk dat ze de WestFalen kunnen/ willen huren / kopen van AGMS , zodat er naast de Friesland nog een betrouwbare boot vaart en hebben we gelijk de mooie MAK motoren weer terug en weer een prachtig schip uit de drieling [ Schellingerland / Midsland / WestFalen ]

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #124 Gepost op: 8 juni 2021, 23:37:43 »
Ha see ik wist al dat t onbetrouwbare schepen zijn. En ik vind ze allebei oerlelijk. Die moderne zooi kunnen niks hebben. Helaas dat ze de Midsland te vroeg hebben verkocht. Ik hoop eigenlijk dat ze de WestFalen kunnen/ willen huren / kopen van AGMS , zodat er naast de Friesland nog een betrouwbare boot vaart en hebben we gelijk de mooie MAK motoren weer terug en weer een prachtig schip uit de drieling [ Schellingerland / Midsland / WestFalen ]
Erg kort door de bocht dit, nieuwe schepen kunnen last van kinderziektes hebben... het uiterlijk is een kwestie van smaak. Ik voer ook graag op de Midsland, buiten dan wel te verstaan, binnen was niet uit te houden. En als het gaat om mooi, de Friesland uit 1956 is een mooi schip, al het andere in de vloot ging/gaat om auto’s en veel passagiers, niet om de looks...

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #125 Gepost op: 9 juni 2021, 16:37:22 »
Vergeet daarbij niet dat de westfalen niet op de aanleg systemen kan worden gebruikt zonder aanpassingen.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #126 Gepost op: 9 juni 2021, 17:01:58 »
Beide Willems schijnen het weer te doen….

asjemenou_loeki_midsland

  • matroos
  • **
  • Berichten: 81
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #127 Gepost op: 17 juni 2021, 17:09:40 »
Ha see ik wist al dat t onbetrouwbare schepen zijn. En ik vind ze allebei oerlelijk. Die moderne zooi kunnen niks hebben. Helaas dat ze de Midsland te vroeg hebben verkocht. Ik hoop eigenlijk dat ze de WestFalen kunnen/ willen huren / kopen van AGMS , zodat er naast de Friesland nog een betrouwbare boot vaart en hebben we gelijk de mooie MAK motoren weer terug en weer een prachtig schip uit de drieling [ Schellingerland / Midsland / WestFalen ]
Erg kort door de bocht dit, nieuwe schepen kunnen last van kinderziektes hebben... het uiterlijk is een kwestie van smaak. Ik voer ook graag op de Midsland, buiten dan wel te verstaan, binnen was niet uit te houden. En als het gaat om mooi, de Friesland uit 1956 is een mooi schip, al het andere in de vloot ging/gaat om auto’s en veel passagiers, niet om de looks...

Dat kan . Ik zat zowel graag binnen als buiten op de Midsland. De oude Friesland en de Holland zijn mooie schepen , maar ik vind persoonlijk de Midsland [ ook de oude Schellingerland , daarmee samen met de Berenboot Noord Nederland ben ik opgegroeid en daarna de huidige Friesland] t mooiste schip op zee naar mijn mening.

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #128 Gepost op: 18 juni 2021, 09:27:44 »
Ha see ik wist al dat t onbetrouwbare schepen zijn. En ik vind ze allebei oerlelijk. Die moderne zooi kunnen niks hebben. Helaas dat ze de Midsland te vroeg hebben verkocht. Ik hoop eigenlijk dat ze de WestFalen kunnen/ willen huren / kopen van AGMS , zodat er naast de Friesland nog een betrouwbare boot vaart en hebben we gelijk de mooie MAK motoren weer terug en weer een prachtig schip uit de drieling [ Schellingerland / Midsland / WestFalen ]
Erg kort door de bocht dit, nieuwe schepen kunnen last van kinderziektes hebben... het uiterlijk is een kwestie van smaak. Ik voer ook graag op de Midsland, buiten dan wel te verstaan, binnen was niet uit te houden. En als het gaat om mooi, de Friesland uit 1956 is een mooi schip, al het andere in de vloot ging/gaat om auto’s en veel passagiers, niet om de looks...

Dat kan . Ik zat zowel graag binnen als buiten op de Midsland. De oude Friesland en de Holland zijn mooie schepen , maar ik vind persoonlijk de Midsland [ ook de oude Schellingerland , daarmee samen met de Berenboot Noord Nederland ben ik opgegroeid en daarna de huidige Friesland] t mooiste schip op zee naar mijn mening.

Ik vond de 1e Midsland een mooi schip, de Schellingerland (Slof) vond ik bijzonder, de huidige Friesland en de oude Bereboot vind/vond ik erg kort, dus niet rank... hoe dan ook, elk schip heeft of had wel wat, zowel positief als negatief. De Doeksen vloot is wel altijd heel divers gelukkig 😁

Bootjesfan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #129 Gepost op: 18 juni 2021, 14:46:50 »
Ze hebben iig met de 2 Willems wel nu het toppunt van lelijkheid rondvaren, maar het hoge rendement en extra verdiensten daardoor, die tellen het zwaarst.

asjemenou_loeki_midsland

  • matroos
  • **
  • Berichten: 81
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #130 Gepost op: 23 juli 2021, 10:01:28 »
Nu is helaas deze willem de hoofddienst. Friesland vaart gelukkig wel. Nu z'n eigen tijden. WB ligt lekker aan de kant.

HansG

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #131 Gepost op: 23 juli 2021, 12:17:56 »
Met alle respect, eenieder heeft z'n mening over alle schepen, mooi of lelijk, maar wat mij betreft is het nu wel duidelijk hoe je over de oude en nieuwe schepen denkt.
Is het te veel gevraagd of je een positieve insteek wilt kiezen i.p.v. een negatieve?
Nu is helaas deze willem de hoofddienst. Friesland vaart gelukkig wel. Nu z'n eigen tijden. WB ligt lekker aan de kant.

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #132 Gepost op: 23 juli 2021, 18:50:08 »
Met alle respect, eenieder heeft z'n mening over alle schepen, mooi of lelijk, maar wat mij betreft is het nu wel duidelijk hoe je over de oude en nieuwe schepen denkt.
Is het te veel gevraagd of je een positieve insteek wilt kiezen i.p.v. een negatieve?
Nu is helaas deze willem de hoofddienst. Friesland vaart gelukkig wel. Nu z'n eigen tijden. WB ligt lekker aan de kant.
Helemaal mee eens Hans!

arthur

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #133 Gepost op: 24 juli 2021, 04:12:28 »
Ja idd helemaal mee eens, je lijkt wel te genieten van Doeksen's tegenslag, Loekieasjemenou, als een kind die zijn zin niet krijgt

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Reactie #134 Gepost op: 25 juli 2021, 09:21:36 »
Het maakt niet zoveel uit of je de oude schepen terug zou willen.
De rederij kan en zal ze niet terug halen.
Voor jou als vervent midsland-liefhebber zul je het dus moeten doen met drukke periodes of vervanging door onderhoud op de nieuwe schepen (of je gaat binnen niet al te lange tijd naar griekenland natuurlijk).
Zoals je merkt ervaren meerdere mensen het hier als storend dat je voorkeur zo uitgesproken uit gaat naar wat niet meer is, en dan vooral de manier waarop je dit benadrukt.
Mijn advies: geniet van de kansen die je nog krijgt zonder rancune. Wat geweest is komt daarmee toch niet terug. 
Nu is helaas deze willem de hoofddienst. Friesland vaart gelukkig wel. Nu z'n eigen tijden. WB ligt lekker aan de kant.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.