Auteur Topic: Willem Barentsz (Bno 387)  (gelezen 15432 keer)

asjemenou_loeki_midsland

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 35
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #120 Gepost op: 10 augustus 2018, 16:31:35 »
Die mensen die negatief reageren zijn erg verwend naar mijn mening. Alles is comfortabel , het is een prachtig schip , goede horeca op t salondek. En t bewijst dat oude schepen heel sterk en betrouwbaar zijn! Ik denk dat beide Willems over 45 jaar al helemaal op zijn. In alle industrietakken wordt alles zo gemaakt/ gebouwd dat alles korter meegaat zodat er meer geld wordt uitgesleept. In auto, trein en scheepsbouw is dat niet anders.
Ik vind t trouwens heel ONprettig dat de Willems geen zijdekken [ zoals de Midsland en Friesland wel hebben ] hebben alleen maar een bovenbuitendek.
Mijn reis op een Willem zal straks echt minder leuk zijn. In de toekomstige zomers zal ik vooral een reis met de Friesland proberen te boeken op de vrij- of zaterdag of met Tiger of Koegelwieck overvaren .

birdydoeksen

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 31
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #121 Gepost op: 10 augustus 2018, 16:53:52 »
Zeker waar, Midsland vaart eigenlijk altijd, terwijl de andere schepen van de Doeksen vloot nog wel eens kuren vertonen.
Zo'n betrouwbaar schip als ms Midsland zal er in de toekomst niet meer komen vrees ik. Oerdegelijke bouw, dat komt in de huidige
weggooi maatschappij helaas niet meer voor. Je ziet hetzelfde inderdaad ook met auto's/wasmachine's/schoenen etc.

AG EMS vaart er ook nog steeds mee door, en heeft zusterschip Westfalen een mooie refit gegeven. Misschien had Doeksen
dit ook wel moeten doen.... De kosten voor de Willems gaan op deze manier namelijk aardig in de papieren lopen ben ik bang....

Elke keer op Midsland, lekker van genieten en luisteren naar het mooie motoren geluid! Van mij mag ze nog wel even blijven.




HansG

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #122 Gepost op: 10 augustus 2018, 18:00:57 »
Die mensen die negatief reageren zijn erg verwend naar mijn mening. Alles is comfortabel , het is een prachtig schip , goede horeca op t salondek.

Om nou iedereen maar meteen verwend te noemen die niet louter positief is, vind ik wat kort door de bocht.
Ik vind het ook een mooi schip, maar als de achtersalon vol is, is er eenvoudigweg niet genoeg zuurstof en is het comfort ver te zoeken. Ik kwam in ieder geval met zware hoofdpijn aan. Degelijk is ze, maar zwaar verouderd en mijns inziens echt aan vervanging toe.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 379
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #123 Gepost op: 11 augustus 2018, 13:56:46 »
Het lijkt me toch het belangrijkst, wat de rederij er zelf van vindt.
Verouderd dus en aan vervanging toe, vindt men daar.
Bovendien wil men met 2 kleinere schepen tegen elkaar in varen en afstappen van het Friesland concept, zijnde 1 grote ferry.
Ook wil met verder met catamarans, de Vlieland bevalt erg goed.
Het gaat eigenlijk niet alleen om de Midsland, ook de Friesland die bijna 30 jaar oud is, krijgt een bijrol.
Het schip is duur in onderhoud en qua vaarsnelheid aan de langzame kant.
Alleen bij drukte en werfbeurten zal het nog worden ingezet.

Overigens investeren in nieuwe ferry's voor de sneldienst doet Doeksen vooralsnog niet. Men wil daarvoor eerst de uitkomst van de komende concessie afwachten, zo hoorde ik. 

 

 

KoegelWiek

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #124 Gepost op: Vandaag om 14:41:27 »
Als ik de ontwerpfoto’s van het interieur bekijk die hier laatst gedeeld waren,
Zie ik dat er een passagiersuitgang is voor in Harlingen, en voor op de eilanden. Weet iemand waarom
dit is?

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #125 Gepost op: Vandaag om 20:13:33 »
De schepen liggen in Harlingen met de kop naar de brug en op de eilanden met de kont naar de brug. Voor de Vlieland en de Friesland komt de voetgangersbrug dan precies op dezelfde plek uit in Harlingen en op de eilanden. Ik vermoed dat de nieuwe schepen door de vorm van de kop (geen overhang) in Harlingen minder ver door kunnen varen en daar door iets verder van de brug liggen. Dat verklaart ook waarom de deur voor Harlingen verder naar voren zit. De nieuwe schepen zijn ongeveer net zo lang als de Friesland en de Vlieland. Een andere verklaring kan ik zo niet bedenken.

Germen

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 125
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #126 Gepost op: Vandaag om 20:24:08 »


De huidige ms Midsland heeft dat ook.
 uit /Ingang Harlingen uit/ingang Terschelling

Gr. Germen