Auteur Topic: Willem Barentsz  (gelezen 102815 keer)

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #75 Gepost op: 22 januari 2018, 16:55:56 »
Uiteraard een schip natuurlijk en geen vrachtwagen.

Johan

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 14

rovinge

  • Vlielander
  • Machinist
  • *
  • Berichten: 114
    • Ovinge Fotografie
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #77 Gepost op: 23 januari 2018, 10:09:22 »
....komen de beide Willems per dieplader in mei 2018 in Nederland aan. ..

Dank; ik hoop dat ze dan op de Texelse rede van het ponton gehaald worden... Iets om in de gaten te houden.
Roel
Mijn foto's die ik post zijn auteursrechtelijk beschermd, tenzij specifiek anders vermeld in bovenstaand bericht. Gewoon delen op sociale media mag, maar niet commercieel.
Copyright (c) 2019 Roel A. Ovinge.

gerard.vl

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 18
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #78 Gepost op: 25 januari 2018, 17:31:16 »
Wie weet Hoeveel vrachtwagens passen straks op de nieuwe schepen? Meters?

cupdruchan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 200
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #79 Gepost op: 25 januari 2018, 19:59:04 »
volgens : http://www.denieuweschepenvandoeksen.nl/de-schepen/deck-plans/
6 truck trailers en 2 bakwagens met daarnaast nog 16 auto's
in meters volgens : http://www.denieuweschepenvandoeksen.nl/de-schepen/facts-figures/
120 meter

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #80 Gepost op: 12 maart 2018, 21:17:46 »
Wanneer komen de boten naar Nederland zou in maart wezen?

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #81 Gepost op: 12 maart 2018, 21:29:48 »
Wanneer komen de boten naar Nederland zou in maart wezen?
'

Zie bericht op pagina 5 van dit topic.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #82 Gepost op: 4 april 2018, 16:15:49 »
Inmiddels zitten we in april 2018.

Op transport gezet zijn beide Willems nog niet.
Een verdere vertraging dus.
Weet iemand meer?

HansG

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #83 Gepost op: 4 april 2018, 17:59:07 »
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze afbouwwerk, dat aanvankelijk gepland was om hier in Nederland te doen, daar in Verweggiestan te doen en dat als gevolg daarvan de schepen later naar Nederland komen?

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #84 Gepost op: 4 april 2018, 18:32:21 »
Juist daarom werd het maart i.p.v. december.
Ook maart is dus niet gehaald.
Lijkt voor werf toch moeilijk project te zijn.
Weet iemand wat nu de prognose is.

doppie

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 15
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #85 Gepost op: 4 april 2018, 19:34:56 »
Ze zullen in mei naar Nederland komen, zie ik na even googelen.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #86 Gepost op: 4 april 2018, 20:11:39 »
Het laatste plan was voor zover ik weet in maart 2018 op transport naar Nederland en in mei 2018 inderdaad de aankomst in Nederland.
In ieder geval maart 2018 is niet gehaald.

Germen

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #87 Gepost op: 5 april 2018, 07:07:15 »
Uit de Leeuwarder Courant van 5-4-2018

Fikse klappen voor werf Doeksenboten: 'Er zijn miljarden verdampt'

http://www.lc.nl/friesland/Fikse-klappen-voor-werf-Doeksenboten-Er-zijn-miljarden-verdampt-23061070.html

Citaat
Fikse klappen voor werf Doeksenboten: 'Er zijn miljarden verdampt'
   5 april   Marscha van der Vlies   Friesland
Een van de twee catamarans die door Doeksen in Taiwan zijn besteld. ILLUSTRATIE FACEBOOK/DOEKSEN
 Een van de twee catamarans die door Doeksen in Taiwan zijn besteld. ILLUSTRATIE FACEBOOK/DOEKSEN
Direct dit artikel delen:   
De olie- en gascrisis bracht het moederbedrijf van de Vietnamese werf Strategic Marine fikse klappen toe. ,,Er zijn miljarden verdampt.’’

Slapeloze nachten heeft directeur Paul Melles van rederij Doeksen nog niet. ,,Maar ik zal wel blij zijn wanneer ik volgende week duidelijkheid kan krijgen.’’

Medio volgende week hoopt Melles te weten wanneer de twee catamarans, die Willem Barentsz en Willem de Vlamingh gaan heten, naar Nederland worden vervoerd. ,,Nu heb ik geen planning en dat is heel vervelend.’’ De schepen hadden vorige maand op transport zullen gaan en volgens de planning in mei in Harlingen moeten zijn. Maar ze zijn nog niet klaar, zo’n 85 procent van de bouw is voltooid.

Miljarden verdampt
Het zijn vooral de grote problemen bij moederbedrijf Triyard van Strategic Marine die de Doeksen-directie zorgen baren. ,,Bij Triyard zijn miljarden verdampt door de olie- en gascrisis’’, aldus Melles.

Triyard, onderdeel van Ezra Holding, is in deze branche actief. Volgens Amerikaanse media verkeert Ezra in een zogeheten chapter 11 fase. Dit is vergelijkbaar met een surseance van betaling, maar hierbij is in de Verenigde Staten de kans groot om een succesvolle doorstart te maken. In de VS krijgen zulke bedrijven gelegenheid om nieuw kapitaal aan te trekken en de onderneming te herstructureren.

Dochterbedrijven aangepakt
Volgens Melles worden hierom de dochterbedrijven aangepakt. Strategic Marine in het Vietnamese Vung Tau zoekt investeerders. Hij is optimistisch over de slagingskans: ,,Ik zie zelf dat er een ondercapaciteit is als het gaat om werven die passagiersschepen kunnen bouwen, zoals dat in Vung Tau gebeurt. Deze werf heeft veel potentie. Het management van de Vietnamese tak zegt er in te vertrouwen dat het gaat lukken die investeerders aan te trekken.’’

Bij de aanbesteding van de bouw van de schepen in 2016 was er van problemen geen enkele sprake. ,,Het was een zeer solide bedrijf, beursgenoteerd. De klap is voor het bedrijf heel hard geweest.’’

Andere vertraging
In oktober meldde Doeksen ook al een vertraging bij de oplevering. Toen werd als reden aangevoerd dat de bouw meer tijd in beslag nam dan op de tekentafel was uitgerekend. Toen speelden de financiële problemen ook al op de achtergrond.

De rederij moet begin volgend jaar de nieuwe schepen in gebruik nemen. ,,In theorie is dat nog steeds mogelijk’’, denkt Melles. Voordat de schepen in de vaart worden genomen, gaat de bemanning trainen en ervaring opdoen met de schepen. De bouw van de twee catamarans kost naar schatting 43 miljoen euro.

Direct dit artikel delen:   

Marscha van der Vlies
Verslaggever regioredactie met de focus op Harlingen, Vlieland en Terschelling. Vaste medewerker voor de wekelijkse rubriek In Memoriam. Tips voor nieuws, mooie verhalen, interviews altijd welkom.
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2018, 08:18:14 door PiebeJanMan »

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #88 Gepost op: 5 april 2018, 08:51:28 »
Het zag er al naar uit dat er wat aan de hand was.
Blijkt dus inderdaad het geval te zijn.
Opvallend is dat Pentland Ferris in Schotland, die ook een nieuwbouw order bij dezelfde werf heeft, hier nog niks over zegt.
Ook deze ferry is in aanbouw en rond de zomer van 2018 moet ook deze klaar zijn.
Zie http://www.pentlandferries.co.uk/new-boat/

Maar hopen dit dit niet helemaal fout gaat.

cupdruchan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 200
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #89 Gepost op: 5 april 2018, 12:24:02 »
Artikel van Lc is een betaal artikel, staat dit ook nog ergens anders toevallig?