Auteur Topic: Willem Barentsz  (gelezen 102737 keer)

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #150 Gepost op: 28 januari 2019, 16:51:06 »
Ik kan niet zeggen dat ik de beide Willems echt erg mooi vind maar het valt me reuze mee, vanuit bepaalde hoeken zien de schepen er zeker niet onaardig uit. Moest wel even wennen aan het ontwerp van de beide 'schoorstenen' die meer naar binnen zijn gekomen dan in de artist impressions te zien was. De vrij stompe voorkant is in mijn ogen het minst geslaagde deel van de schepen. Goed om te zien dat de schepen bijna zover klaar zijn dat ze binnenkort eindelijk naar NL kunnen komen, hoop dat Doeksen (en de passagiers) er veel plezier aan gaan beleven!

asjemenou_loeki_midsland

  • matroos
  • **
  • Berichten: 81
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #151 Gepost op: 31 januari 2019, 20:16:32 »
Ik vind ze totaal niet mooi en zal ook met minder/ tot geen plezier gaan varen. Gewoon van A naar B . Maar in de zomer vaart de Friesland gelukkig nog. En deze zomer de definitieve afscheidstocht.

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #152 Gepost op: 31 januari 2019, 23:47:13 »
De schepen behoren inderdaad niet tot de categorie schoonheden, maar het interieur maakt dat werkelijk meer dan goed.
Dus de overtocht van a naar b vv zal de moeite waard  worden.
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2019, 00:22:57 door Marten-Jan van Zanden »

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #153 Gepost op: 4 februari 2019, 12:36:26 »

Wat de een niet mooi vindt, vindt de ander dat wel prachtig.
Smaken verschillen.
Ik ben wel enthousiast, lekker modern, geslaagde beschildering, fraai interieur. Ben blij dat de Midsland gaat, totaal verouderd en naar mijn smaak nu juist weer niet mooi.
Ik denk dat velen de Vlieland dan ook niet mooi zullen vinden, ook dit schip heeft een futuristisch uiterlijk.
Mijn smaak met de nadruk op smaak is dat Doeksen vergeleken bij zijn collega rederijen er goed bij afsteekt.
De Texelstroom, Oerd, Brakzand, Munsterland, Frisia 3/4 en Rungholt zijn nou ook niet echt wat je noemt klassieke verschijningen, veelal meer ponten op de Munsterland dan na.


valkenier

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 44
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #154 Gepost op: 4 februari 2019, 13:40:53 »
Het zijn moderne schepen, ik vind ze toch wel redelijk geslaagd. Ik ben wel benieuwd hoe die platte neus zich gaat gedragen als er een flinke zee staat naar Vlieland.

De midsland is op leeftijd, maar blijft wel een schip, met die zware deuren etc. Onder andere het karakteristieke motorgeluid gaan we wel missen. Ik heb er wel wat mee, met die midsland.


Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #155 Gepost op: 8 februari 2019, 16:00:42 »
Het zijn moderne schepen, ik vind ze toch wel redelijk geslaagd. Ik ben wel benieuwd hoe die platte neus zich gaat gedragen als er een flinke zee staat naar Vlieland.

De midsland is op leeftijd, maar blijft wel een schip, met die zware deuren etc. Onder andere het karakteristieke motorgeluid gaan we wel missen. Ik heb er wel wat mee, met die midsland.



Dat laat zich gemakkelijk voorspellen. Dat wordt bij hoge golven weer een mooi gezicht als het buiswater tot boven de stuurhut komt. Dat heeft de Vlieland ook en dat zal bij deze niet anders zijn.

Ik vind het best mooie schepen vooral het interieur. Zal net als met de Vlieland plezierig en comfortabel reizen zijn. Alleen de neus vind ik vanuit bepaalde hoeken niet zo geslaagd.

Zoals Leen al opmerkt steken deze schepen (en de Vlieland) in positieve zin af bij het andere spul dat op de Wadden rondvaart van Texel tot Fanø. Rederij Cassen Eils heeft nog wel een paar fraaie klassiek gelijnde schepen. Het MS Funny Girl en MS Fair Lady en nog mooier de meest recente aanwinst MS Helgoland. Maar die worden ingezet voor Helgoland dus zijn niet echt aan te merken als Waddenveren.

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #156 Gepost op: 11 februari 2019, 23:06:30 »
Wanneer gaan de nieuwe boten naar Nederland?

cupdruchan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 200
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #157 Gepost op: 12 februari 2019, 10:02:53 »
Als alles volgens planning verloopt, vertrekt het zware ladingschip eind februari met beide catamarans aan boord. De reis gaat via Kaap de Goede Hoop en zal zo’n acht weken in beslag nemen.

Bron: denieuweschepenvandoeksen.nl

cupdruchan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 200
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #158 Gepost op: 4 april 2019, 17:27:56 »
Hoorde dat er nog zoveel afbouw werk is dat ze dit jaar niet gaan varen....

cupdruchan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 200
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #159 Gepost op: 6 april 2019, 23:09:09 »
nu ten zuiden van Port Elisabeth(zuid -afrika)
gangetje van bijna 10knoop

HansG

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #160 Gepost op: 17 april 2019, 11:20:58 »
Nu ter hoogte van Gabon, zou ze ergens onderweg gaan bunkeren?

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #161 Gepost op: 17 april 2019, 12:13:01 »
Nu ter hoogte van Gabon, zou ze ergens onderweg gaan bunkeren?
Volgens MarineTraffic is de Sun Rise onderweg naar Bata (Equatoriaal-Guinea) Bunkeren is dus idd een mogelijkheid...

Even iets anders;
Doeksen heeft volgens de agenda van de Holland een optie genomen op 2,3 en 4 juli i.v.m. de (her)doop van de Willems

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #162 Gepost op: 17 april 2019, 14:56:21 »
Doeksen laat net weten dat ze later in de vaart komen, er moet nog veel gebeuren.
Ze schrijven:
Nieuwe schepen pas vanaf 7 januari 2020 in dienst
De nieuwe schepen arriveren helaas later dan verwacht. Dit betekent dat er ook pas later kan worden gestart met het afbouwen en in gebruik nemen. Hierdoor lukt het niet de schepen per 18 september 2019 in de vaart te nemen, zoals eerder aangekondigd. De nieuwe schepen gaan nu varen per 7 januari 2020.

Dienstregeling 2019 met de bestaande schepen op grotendeels vertrouwde tijden
Heel 2019 wordt de dienstregeling uitgevoerd door ms Friesland, ms Midsland en ms Vlieland op grotendeels de vertrouwde tijden. De nieuwe tijden (per 18 september) die bij de nieuwe schepen hoorden en zijn gepubliceerd in (onder meer) de brochure, vervallen.
 

marcel1970

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #163 Gepost op: 22 april 2019, 20:23:05 »
Januari volgend jaar wordt dus de nieuwe streef datum.
Het is te hopen dat ze dat gaan halen want iedereen is nu toch wel reuze nieuwsgierig naar de nieuwe schepen.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #164 Gepost op: 21 mei 2019, 15:12:42 »
Een foto van de beide Willems onderweg, gemaakt door Vin Moore geüpload op Marinetraffic