Auteur Topic: Willem Barentsz  (gelezen 102124 keer)

asjemenou_loeki_midsland

  • matroos
  • **
  • Berichten: 81
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #120 Gepost op: 10 augustus 2018, 16:31:35 »
Die mensen die negatief reageren zijn erg verwend naar mijn mening. Alles is comfortabel , het is een prachtig schip , goede horeca op t salondek. En t bewijst dat oude schepen heel sterk en betrouwbaar zijn! Ik denk dat beide Willems over 45 jaar al helemaal op zijn. In alle industrietakken wordt alles zo gemaakt/ gebouwd dat alles korter meegaat zodat er meer geld wordt uitgesleept. In auto, trein en scheepsbouw is dat niet anders.
Ik vind t trouwens heel ONprettig dat de Willems geen zijdekken [ zoals de Midsland en Friesland wel hebben ] hebben alleen maar een bovenbuitendek.
Mijn reis op een Willem zal straks echt minder leuk zijn. In de toekomstige zomers zal ik vooral een reis met de Friesland proberen te boeken op de vrij- of zaterdag of met Tiger of Koegelwieck overvaren .

birdydoeksen

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 34
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #121 Gepost op: 10 augustus 2018, 16:53:52 »
Zeker waar, Midsland vaart eigenlijk altijd, terwijl de andere schepen van de Doeksen vloot nog wel eens kuren vertonen.
Zo'n betrouwbaar schip als ms Midsland zal er in de toekomst niet meer komen vrees ik. Oerdegelijke bouw, dat komt in de huidige
weggooi maatschappij helaas niet meer voor. Je ziet hetzelfde inderdaad ook met auto's/wasmachine's/schoenen etc.

AG EMS vaart er ook nog steeds mee door, en heeft zusterschip Westfalen een mooie refit gegeven. Misschien had Doeksen
dit ook wel moeten doen.... De kosten voor de Willems gaan op deze manier namelijk aardig in de papieren lopen ben ik bang....

Elke keer op Midsland, lekker van genieten en luisteren naar het mooie motoren geluid! Van mij mag ze nog wel even blijven.




HansG

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #122 Gepost op: 10 augustus 2018, 18:00:57 »
Die mensen die negatief reageren zijn erg verwend naar mijn mening. Alles is comfortabel , het is een prachtig schip , goede horeca op t salondek.

Om nou iedereen maar meteen verwend te noemen die niet louter positief is, vind ik wat kort door de bocht.
Ik vind het ook een mooi schip, maar als de achtersalon vol is, is er eenvoudigweg niet genoeg zuurstof en is het comfort ver te zoeken. Ik kwam in ieder geval met zware hoofdpijn aan. Degelijk is ze, maar zwaar verouderd en mijns inziens echt aan vervanging toe.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #123 Gepost op: 11 augustus 2018, 13:56:46 »
Het lijkt me toch het belangrijkst, wat de rederij er zelf van vindt.
Verouderd dus en aan vervanging toe, vindt men daar.
Bovendien wil men met 2 kleinere schepen tegen elkaar in varen en afstappen van het Friesland concept, zijnde 1 grote ferry.
Ook wil met verder met catamarans, de Vlieland bevalt erg goed.
Het gaat eigenlijk niet alleen om de Midsland, ook de Friesland die bijna 30 jaar oud is, krijgt een bijrol.
Het schip is duur in onderhoud en qua vaarsnelheid aan de langzame kant.
Alleen bij drukte en werfbeurten zal het nog worden ingezet.

Overigens investeren in nieuwe ferry's voor de sneldienst doet Doeksen vooralsnog niet. Men wil daarvoor eerst de uitkomst van de komende concessie afwachten, zo hoorde ik. 

 

 

KoegelWiek

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #124 Gepost op: 14 augustus 2018, 14:41:27 »
Als ik de ontwerpfoto’s van het interieur bekijk die hier laatst gedeeld waren,
Zie ik dat er een passagiersuitgang is voor in Harlingen, en voor op de eilanden. Weet iemand waarom
dit is?

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #125 Gepost op: 14 augustus 2018, 20:13:33 »
De schepen liggen in Harlingen met de kop naar de brug en op de eilanden met de kont naar de brug. Voor de Vlieland en de Friesland komt de voetgangersbrug dan precies op dezelfde plek uit in Harlingen en op de eilanden. Ik vermoed dat de nieuwe schepen door de vorm van de kop (geen overhang) in Harlingen minder ver door kunnen varen en daar door iets verder van de brug liggen. Dat verklaart ook waarom de deur voor Harlingen verder naar voren zit. De nieuwe schepen zijn ongeveer net zo lang als de Friesland en de Vlieland. Een andere verklaring kan ik zo niet bedenken.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #126 Gepost op: 20 augustus 2018, 16:04:07 »
Weet iemand hoe het met de voortgang van de nieuwbouw schepen gaat?
Op internet lees je dat Triyards op het punt van faillissement staat.


Tlautenbach

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 42
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #127 Gepost op: 20 augustus 2018, 19:18:41 »
Ik ben ook benieuwd, op de site www.denieuweschepenvandoeksen.nl staat dat de afbouw geborgd is....

marcel1970

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #128 Gepost op: 21 augustus 2018, 18:46:41 »
De afbouw kan dan wel geborgd zijn maar daarmee zijn de schepen nog niet hier en als er nu weer een tegenslag komt gaat Doeksen de huidige planning voor de inzet wel halen.

cupdruchan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 200
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #129 Gepost op: 22 augustus 2018, 23:49:09 »
Nu in de Terschellinger een "update" met eigenlijk hetzelfde verhaal als eerder , afbouw is geborgd.
k
aankomst schepen januari 2019.
ondertussen blijft het op de site nieuweschepenvandoeksen erg stil.
iemand ondertussen meer info dan het reeds bekende?

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #130 Gepost op: 12 september 2018, 08:09:49 »
Citaat
Vlieland baalt van oude veerboot en duurder bootkaartje Doeksen

De problemen die Rederij Doeksen heeft met de Vietnamese werf die de twee nieuwe veerboten bouwt, leidt op Vlieland tot zorg en teleurstelling.

De gemeente reageert op het vervoersplan dat de reder voor 2019 heeft geschreven. Doeksen laat weten dit plan niet openbaar te maken totdat de minister van infrastructuur en waterstaat hier in oktober haar handtekening onder heeft gezet. De gemeentelijke reactie staat bij de raadsstukken van vergadering van komende maandag.

Midsland vaart mogelijk nog jaren
Hieruit blijkt dat Doeksen de gemeente erop wijst dat de Midsland voor langere periode ingezet gaat worden ,,indien de nieuwe schepen niet (op tijd) geleverd kunnen worden mogelijk zelfs voor meerdere jaren’’. Burgemeester Tineke Schokker: ,,Het gedoe rond de werf in Vietnam mag dan weer vlotgetrokken zijn, ik denk dat Doeksen pas echt grip krijgt als die schepen hier zijn.’’

Doeksen laat weten dat de schepen voor 87 procent klaar zijn. Wanneer de schepen exact hier zijn, kan niet worden gezegd. Eind juni meldde de reder dat de schepen voor 85 procent klaar waren.

Gemeente teleurgesteld
De gemeente schrijft teleurgesteld te zijn dat de Midsland nog langer - mogelijk jaren - als vervangend schip moet fungeren. ,,Dan moet de boot wel eerst een minimaal niveau aan comfort krijgen’’, vindt Schokker. ,,Een enkeling krijgt nostalgische gevoelens over de Midsland, veruit de meesten allerminst.’’

Ook stoort de gemeente zich aan de maximale tariefsverhoging die Doeksen doorvoert. De reder wil niet zeggen met welk percentage, maar meldt de gemeente dat dit nodig is vanwege de investeringen en andere kostenstijgingen.

Marscha van der Vlies
Verslaggever regioredactie met de focus op Harlingen, Vlieland en Terschelling. Vaste medewerker voor de wekelijkse rubriek In Memoriam. Tips voor nieuws, mooie verhalen, interviews altijd welkom.

http://www.lc.nl/friesland/Vlieland-baalt-van-oude-veerboot-en-duurder-bootkaartje-Doeksen-23529557.html

cees

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 120
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #131 Gepost op: 12 september 2018, 11:01:43 »
 
Vers van de pers: nieuwe foto's van de nieuwe schepen! Na de vertraging van de afgelopen maanden neemt de bedrijvigheid rond onze projecten weer fors toe. Alle resterende equipment en materialen zijn inmiddels besteld en komen binnen op de werf.Lees verder via https://bit.ly/2Qp7egz

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #132 Gepost op: 14 september 2018, 12:38:47 »
De Willem De Vlamingh zit overigens nog niet zo strak in de lak, de details zitten daar nog niet aan de achterzijde, als je de foto uitvergroot kun je wel de letters van de naam al zien zitten.

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #133 Gepost op: 17 september 2018, 13:39:19 »

cupdruchan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 200
Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Reactie #134 Gepost op: 17 september 2018, 18:07:46 »
kijk de "vaart" komt erin
 ;)