Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Willem Barentsz

(1/75) > >>

L.Noorman:
Edit Moderator PiebeJanMan:

Dit is de topic over het eerste nieuwbouwschip voor Rederij Doeksen, bouwnummer 387.
Hieraan voorafgaand is er veel discusie gevoerd in het topic "Vervanging Midsland"

Rederij Doeksen heeft een speciale website voor de nieuwe schepen: http://www.denieuweschepenvandoeksen.nl/

Kiellegging: 15 juli 2016
Uitrijden loods: 12 januari 2019
Datum tewaterlating/doop: 22 januari 2019
Vertrek uit Vietnam: 4-8 maart 2019
Aankomst Harlingen: 29-05-2019 (na 's ochtends lossen nabij Texel/Den Helder).
Eerste proefvaart: 27-5-2020
Proef aanmeren TS&VL: 05-06-2020
Proef aanmeren Harlingen: 09-06-2020







Rederij Doeksen plaatst vandaag het volgende op hun Facebook pagina:

"Vandaag hebben we het contract met Strategic Marine ondertekend en beklonken met een glas champagne. Want nu kunnen we eindelijk van start! Deze zomer zal in Vun Tau te Vietnam gestart worden met de bouw van twee gloednieuwe Doeksen-schepen op LNG"

Op hun website valt verdere informatie te lezen. http://blogboek.rederij-doeksen.nl/2016/04/wie-bouwt-onze-nieuwe-schepen/
Twee identieke schepen zullen gebouwd worden, maar helaas wordt het artikel niet voorzien van een schets of een afbeelding die hier een indicatie voor geeft..  :(

Leen:
www.shipspotting.com  laat enige foto's zien van de Texelstroom, dezelfde ontwerper Vripack in Sneek was verantwoordelijk voor het exterieur zowel als het interieur van dit schip.
Ik moet zeggen dat er het goed uit ziet, een kwestie van smaak natuurlijk wel.

De laatste tekening in de LC, ik plaatste hem ook op deze site, komt denk het meeste in de buurt.

Edit PiebeJanMan: Tekening staat in dit bericht

PiebeJanMan:
Moedermaatschappij Triyards (Singapore) heeft het nieuws ook op de website gezet:
http://triyards.listedcompany.com/news.html/id/519629


--- Citaat ---the two RoPax ferries will feature new single-fuel LNG propulsion system that offers efficiency
advantages over dual-fuel engines. The eco-friendly ferries are designed to carry up to 600
passengers and 64-cars whilst meeting stringent emissions requirements.
--- Einde van citaat ---

Leen:

Als je dit zo leest, worden de beide schepen toch weer iets kleiner.
Vripack spreekt op hun website over ca 70 meter.



 

PiebeJanMan:
Doeksen heeft op Facebook een aantal artist impressions gezet:

Werknaam Wadfinder
Veerboot Rederij Doeksen 2016 Nieuwbouw nieuw schip.
Vripack ontwerp Ropax


Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie