Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Koegelwieck

<< < (41/67) > >>

asjemenou_loeki_midsland:
Tussen 12 en half 1 toen ik op de Midsland voer vlak voordat we de Pollendam naderden zag ik de Koegelwieck als tegenligger. Misschien voer ze toen wel door naar Vlieland.

L.Noorman:
Op 08-08-2015 maakte ik verschillende foto's van de Koegelwieck. Bizar eigenlijk dat dit schip inmiddels al 23 jaar oud is. Ze oogt nog erg modern voor zo'n leeftijd.

Eenmaal aangekomen op het eiland maakte ik de onderstaande foto's. Naast de Koegelwieck kreeg ik ook de Holland op de foto.

L.Noorman:
Verschillende foto's van de Koegelwieck. Genomen op 6 november 2015

Wim Vink:
De KW op zijn Terschellinger plekje, wachtend op de volgende inzet, 30 DEC 2015.

foto's: © Wim Vink

L.Noorman:
"Harlingen, 25 juni 1992."

"Met zijn gestroomlijnde uiterlijk gaat de catamaran Koegelwieck sierlijk over het water bij de haven van Harlingen. De nieuwste aanwinst van rederij Doeksen is een supersnelle veerboot die de verbinding tussen Harlingen en de eilanden Vlieland en Terschelling onderhoudt. Vandaag werden de Koegelwieck en drie splinternieuwe wal-accomodaties in gebruik genomen."

© ANP - Paul Vreeker.

Mooie foto, artikel klopt niet helemaal. Op 25 juni konden genodigden kennis maken met het schip. De KOEGELWIECK (2) werd op 7 juli 1992 in dienst genomen. De wal-accommodaties zijn eveneens op en andere datum in gebruik genomen, omdat deze niet op de geplande datum gereed waren (1 juli 1992). Bron: SSS bladzijde 280-2081

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie