Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Extreem weer

(1/22) > >>

Jan Leenstra:
Ik ben altijd op zoek naar foto's van de 'schepen van Doeksen'. Ik zou echter graag een diashow op de site willen plaatsen met foto's van Doeksen schepen tijdens 'slecht weer' taferelen.
Met slecht weer foto's bedoel ik plaatjes dat de boten door het ijs varen, tijdens een storm, met extreem hoog water enz. enz.

Wanneer ik er genoeg heb verzameld dan zal ik spoedig een diashow van deze foto's plaatsen!
Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd!

Gr Jan

Bob Koetsier:
De storm van vandaag is 5 keer zo erg als de vorige.

Er zijn al windstoten van 130km/u gemeten hier, en het hoogtepunt moet nog komen, eind van de middag/begin van de avond. Alle scholen zijn naar huis gestuurd.

Friesland krijgt zoals het er nu voor staat de grootste klap.

Elk uur journaal, en soms extra uitzendingen, slecht kwaliteit, maar ok.
De scanner van de brandaris is overbelast, en begeeft het soms ook dus ik krijg niet veel mee van de storm op het wad, alleen het schijnt er soms ruig aan toe te gaan.

Ik vindt dit persoonlijk geweldig, is er iemand van terschelling ofzo die durft te gaan kijken straks en wat mooie foto's te maken van de schepen die daar liggen? Lijkt mij wel mooi namelijk, maar wel erg gevaarlijk

Groet Bob ;)

Jan Leenstra:
Op de Doeksen schepen wordt weer wacht gelopen voor eventuele calamiteiten. Zoals het er nu voor staat gaat de Friesland vannacht een extra afvaart maken om de achterstand van het vrachtvervoer  in te lopen.

natureboy:
Klopt helemaal, de Friesland vertrekt vannacht om 2.00u van Terschelling en om 4.00u weer uit Harlingen om vervolgens de gewone dienstregeling weer op te pakken.

Groeten Pieter,

ilovemidsland:
ff een vraagje   kunnen ze de midsland met dit weer niet laten varen?  omdat die lager is als de friesland dus minder wind vangt?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie