Schepen van Doeksen > Bergingen

Diverse (kleinere) bergingen en hulpverleningen

(1/4) > >>

Donald v.d. Horst:
Wie kan informatie geven over het zeilschip, dat hier naast de vroegere sleepboot Bornrif (II) in de haven van West-Terschelling ligt. Betreft het een berging door genoemde sleepboot? Ben blij met alle informatie, maar weet graag de naam van het zeilschip en een mogelijk jaartal.

Bijgevoegde foto's zijn afkomstig uit het archief van Rederij Doeksen.

Hoop dat het lukt wat meer te weten te komen over deze foto's.

Donald van der Horst

Donald v.d. Horst:
Wie kan informatie geven over het bijna gezonken jacht, dat hier in de takels hangt van het vroegere betonningsvaartuig Terschelling. Ook daarbij de sleepboot Bornrif (II) en de vlet Zeehond.  Betreft het een berging door genoemde sleepboot? Ben blij met alle informatie, maar weet graag de naam van het jachtje, wat er gebeurd is en een mogelijk jaartal.

Bijgevoegde foto is afkomstig uit het archief van Rederij Doeksen.

Hoop dat het lukt wat meer te weten te komen over deze foto.

Donald van der Horst

Donald v.d. Horst:
Zoek informatie over de berging van dit visserschip door de Zeehond. Wie kan de naam van dit vissersschip geven, alsook het jaartal van deze berging. Foto afkomstig uit het archief van Rederij Doeksen.

Hoop dat het lukt wat meer te weten te komen over deze foto.

Donald van der Horst

Gijsha:
Weten doe ik het niet, maar de Leeuwarder Courant berichtte op 28 december 1978 over de Franse trawler Valois, waarbij het net tussen schroef en roer was geslagen en stuurloos was geworden. De Zeehond heeft het schip naar Harlingen gesleept, met een tussenstop in WT. Het zou zo maar kunnen, dat de foto op deze actie betrekking heeft.

Bert:
Ik herken mijzelf achter op de "Bornrif", op de "Zeehond" staat wijlen Piet Buist. Het komt mij wel bekend voor, moet ergens eind '60, begin jaren '70 zijn geweest.
Het staat me bij dat het een garnalenvisser is, maar welke?
Misschien is er ergens in de analen van Doeksen iets te vinden?

Groet, Bert

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie