Begin juli ben ik weer even begonnen met kijken waar de Najade gebleven is, en hoe ze er nu bij ligt.
Bij Doeksen zelf had ik het al eens geprobeerd, en ik wist dus al dat dat niet ging werken.
Toen kwam ik op het idee om contact op te nemen met de werf waar ze ooit gebouwd is.
Hier kwam ik wat verder mee.
Ik kreeg te horen van de werf dat het schip gekocht is door "Seaport International Shipping" in Sharjah (dicht bij Dubai) in de Verenigde Arabische Emiraten. Dit wisten we al, maar ik kreeg er ook een e-mail adres bij van een contactpersoon van dat bedrijf!
Ik heb daarna dus een mailtje gestuurd naar dat bedrijf, heb uitgelegt dat ik aan het zoeken was naar dit oude schip van Rederij Doeksen, en vroeg of het nog steeds bij hun in dienst was, hoe het er nu uitzag, en of ze misschien ook wat foto's hadden van het schip.
Het duurde niet lang of ik had een antwoord. Maar dit was niet echt waar ik op gehoopt had.
Dat antwoord bevatte maar twee zinnen, namelijk deze:
"What is your intention to have the Photographs ? Are you interested to purchase her ?"
Ze denken daar dus meteen aan verkopen. Dit was totaal niet mijn bedoeling, dus heb een mailtje terug gestuurd dat ik haar echt niet wilde kopen, maar dat ik alleen erg ge?nteresseerd in foto's.