Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (bereboot)

<< < (42/42)

Bootjesfan:
En niemand weet waar het schip is gebleven? Zou ik best wel willen weten, maar het is onvindbaar.

Christian:
Een korte toevallige vondst
Ik zag net te kijken naar een historische film uit 1963 over de ontwikkeling van de Vogelfluglinie. Tot mijn verrassing begonnen ze echter in Zweden en tonen ze beelden van de havens van Helsingborg en Helsingør. Ik was benieuwd of de PRIMULA dan ook zou verschijnen, en daar ligt ze (min 2:40) - tenzij het haar zus is. Misschien kan iemand dat op afstand vaststellen.

[Bijwerking]: Ik moet, na het verder bekijken van de film, mijn oorspronkelijke beoordeling corrigeren om in alle bescheidenheid te bekennen dat mijn nieuwjaarsvondst niets minder dan sensationeel is: Het is namelijk de PRIMULA, die dan tussen min 49 - 51 de haven van Helsingborg uitvaart en enorm in beeld en toon is. Voor zover ik uit het commentaar kan opmaken, is het een live-opname met de exacte datum 14.05.1963, en de commentator is nog steeds behoorlijk enthousiast over deze nieuwe technologie voor beeldoverdracht...een boeiend document. Niemand hier mag het missen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie