Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Verlengen Noord Nederland

<< < (2/9) > >>

willem boot:
De Noord-Nederland is ontworpen op basis van een mogelijke toekomstige verlenging. Met de 60-m ropax wordt ongetwijfeld de Vlieland bedoeld.

cupdruchan:
Zag een berichtje op de kabelkrant voorbij komen over het aanpassen/verlengen van de noord nederland.
Voor zover ik heb kunnen lezen willen ze de NN op LNG laten varen.
iemand hier meer over gehoord?

Vriend:
Dat Doeksen op termijn naar LNG over wil stappen is op zich geen nieuws. Wel nieuw is dat blijkbaar de NN de primeur krijgt en niet het nieuwbouwschip dat de Midsland moet gaan vervangen.

Bij het ontwerp van de NN is rekening gehouden met een mogelijke verlenging met 15 meter. Wellicht kan het verlengen gemakkelijk gecombineerd worden met de ombouw naar LNG. Ik verwacht dat Doeksen niet geheel op LNG zal inzetten, maar dat de schepen ook op diesel kunnen blijven varen. Je hebt dus naast de bestaande brandstoftanks voor dieselolie ook tanks voor de LNG nodig en dan is de verlenging denk ik gewoon noodzakelijk om extra ruimte hiervoor te creëren.

PiebeJanMan:
Iemand die wat meer informatie over dit bericht heeft, of het bericht zelf. Ik kan er niet echt ergens wat over vinden...

Wim Vink:
Uit De Terschellinger van 27 december 2013:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie