Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

(oud-) Bemanningsleden

<< < (15/15)

gerard.vl:
Mooi foto vaak zo gezien toen we op vakantie waren op vlieland

arthur:
Ik kreeg zonet het bericht door dat 25 mei 2021 een fijn, mooi mens oud kapitein JELLE HORJUS, vroeger ook wel Kleine Jelle of Jonge Jelle genoemd, is overleden... Sterkte voor de naasten

L.Noorman:
De rederij meldt:

"HWTK Willem Gerrits neemt na bijna 34 dienstjaren #afscheid van Rederij Doeksen om van zijn pensioen te gaan genieten. Tijdens zijn studie aan de Zeevaartschool op Terschelling zag hij alle continenten en daarna werkte hij jaren op de grote vaart.
De overstap naar de Rederij maakte hij, om meer thuis te kunnen zijn. Als één van de weinige Terschellingers voer hij jaren op de lijn Vlieland - Harlingen.
De bestuurlijke kant van het bedrijf leerde hij kennen als lid van de Gemeenschappelijke OR. Hiervan is hij uiteindelijk 26 jaar lid geweest. En naast zijn werk bij Rederij Doeksen geeft hij cursussen voor het certificaat ‘high voltage’ aan het Maritiem Instituut Willem Barentsz, dat internationaal voor alle zeevarenden verplicht is.

Van 2017-2019 was Willem nauw betrokken bij de bouw van de twee LNG-catamarans Willem Barentsz en Willem de Vlamingh. Hij was veel op de werf in Vietnam. Een land dat hij, nu hij meer tijd heeft, opnieuw zal bezoeken. “Want ik heb daar natuurlijk veel tijd doorgebracht, maar ben daar nog lang niet uitgekeken!”


arthur:
Op de FB bladzijde van Zeesleepboot Holland stond vandaag 6 januari 2022 het trieste bericht van het overlijden vannacht van DE (voormalige) kapitein van de Holland KLAAS van der  Wielen na een kort ziekbed. Mijn oprechte condoleance voor de nabestaanden...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie