Schepen van Doeksen > Doeksen slepers

Holland - RWS periode

<< < (2/7) > >>

Wim Vink:

--- Citaat van: Wim Vink op 25 april 2008, 07:42:09 ---
--- Citaat van: Thasos ---Brand op de Holland ! Rescueoefening zomer 1994.
Groet.

--- Einde van citaat ---

Jan, daar moet ik ook nog plaatjes van hebben. Dat houdt in dat ik in de weekend wat te zoeken heb.....

--- Einde van citaat ---

Het was wat zoekwerk in diverse bronnen, maar ik heb alles weer boven tafel.

Als gezin kwamen we die dag om 11.45 aan op Ts voor onze jaarlijkse zomervakantie.
De krant De Terschellinger rekende op mijn aanwezigheid bij dit evenement, aangezien de vaste journalist op vakantie was en ik was destijds hun achtervang v.w.b. foto's.
Dit hield in dat we direct van de boot naar het vakantiehuisje reden en alles uit de auto gooiden. Mijn vrouw bleef achter om alles op zijn plek te leggen, terwijl mijn dochter en ik op de fiets naar de havendam vlogen, gewapend met camera's. Zij had de kleurenfilm in haar toestel en ik de zwart-wit.

We waren net op tijd:
Er werd een brand aan boord gesimuleerd.
Opvarenden moesten per SAR-heli worden gered.





Foto's: © Petra en Wim Vink

Wim Vink:
Uit het begin van de RWS-periode twee (minder kwalitatieve) foto's uit 1976.
De Holland met de Doeksen en RWS-vlag in het want in de Haven van West, 16-7-1976.





Foto's: © Wim Vink

Wim Vink:
Na een werfbeurt bij de Oranjewerf voer de Holland in RWS uitvoering weer richting IJmuiden en kwam langs mijn werk (aan Het IJ te Amsterdam) op 26 november 1980.



Dia: © Wim Vink

willem boot:

--- Citaat van: ben op 12 september 2008, 14:10:51 ---Het krantenbericht van 7 mei 1975 met daarin o.a. de zinsnede: op jaarcontract verhuurd aan de directie Noordzee van Rijkswaterstaat.
--- Einde van citaat ---


Klopt, het contract werd periodiek verlengd.

Wim Vink:
17 augustus 1981: na een weekend op Terschelling ging de Holland weer voor RWS varen.
Meestal lag de Holland tijdens de RWS-periode in Scheveningen, maar in de zomer en tijdens de Kerst/jaarwisseling lag hij op Ts.
Op genoemde datum moest hij eerst zwaaien om de te kunnen vertrekken, want hij had met de kop oorstwaarts gelegen.



Dia: © Wim Vink

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie