Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

NAM-ponten

<< < (5/5)

Gijsha:
Via Google een aantal plaatjes van de beide ponten: https://www.google.com/search?q=Hilsea+Fishbourne+ferry&tbm=isch&ved=2ahUKEwjS_PO-t-P9AhU1hv0HHTm_D98Q2-cCegQIABAA&oq=Hilsea+Fishbourne+ferry&gs_lcp=CgNpbWcQDFAAWABgAGgAcAB4AIABAIgBAJIBAJgBAKoBC2d3cy13aXotaW1n&sclient=img&ei=5psUZNLxKrWM9u8Puf6--A0&bih=642&biw=1076&client=opera&hs=gUH&hl=nl
Groet, Gijs Hesselink

Gijsha:
Hierbij nog een foto van de HILSEA. Bron: shipsnostalgia.com. Gebruiker eddyw, een expert op het gebied van veerboten, gaf nog het volgende commentaar:
"Development of pioneer "Fishbourne (1927, 136grt) and repeat of "Wooton"(1928, 149grt). Driven by two Gardner diesels (each 120bhp) Contract speed 8 knots with 32 tons dwt. Double ended with four props and four rudders to avoid turning/manoeuvring at confined terminals . Shafts connected through clutches at both ends of each engine. Only 'stern' props engaged, whichever way vessel proceeding, with the leading rudders locked and props running free. Existing slipways used at terminals so props and rudders positioned above keel level about 25% of way from each end to prevent damage".

De HILSEA is gebouwd in 1930 door Denny, Dumbarton. 149 grt.
Groet, Gijs Hesselink

Gijsha:
Nu de bijlage!

Gijsha:
Langs doorsnede van de FISHBOURNE.
Groet,
Gijs Hesselink

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie