Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

NAM-ponten

<< < (3/5) > >>

willem boot:

--- Citaat van: Wim Vink op  8 april 2012, 22:33:02 ---
--- Citaat van: wd op  8 april 2012, 21:56:06 ---Hallo,

Zitten er op die boten wel een salon?

Groetjes,Willem.

--- Einde van citaat ---

Er was nauwelijks tot geen voorziening aan boord. Voor zover ik mij herinner moesten de mensen gewoon in hun auto blijven zitten. Volgens mij was dat ook het geval toen de Almeri werd ingezet voor het vervoer van auto's.
Tegenwoordig wordt zoiets als zeer onveilig ervaren, maar ja, blijkbaar leefden we toen in een andere tijd.
NB. Wie mij kan aanvullen of verbeteren over de voorzieningen op de NAM-ponten is welkom.

--- Einde van citaat ---

Ik dacht ooit te hebben gehoord dat het vervoer van auto's met de Almeri juist zonder passagiers ging.
In die tijd was de SI vrij wat coulanter dan nu, maar zelfs in die tijd zou autovervoer van pax in blik op een stalen dek zonder enige afscherming geen genade in SI's  ogen hebben gevonden.

Wim Vink:

--- Citaat van: willem boot op 11 april 2012, 21:46:42 ---Ik dacht ooit te hebben gehoord dat het vervoer van auto's met de Almeri juist zonder passagiers ging.
In die tijd was de SI vrij wat coulanter dan nu, maar zelfs in die tijd zou autovervoer van pax in blik op een stalen dek zonder enige afscherming geen genade in SI's  ogen hebben gevonden.

--- Einde van citaat ---

Ik weet dat mijn vader destijds met zijn Ford Anglia (anno 1958, ZK-64-94!) met de Almeri is overgezet. Mijn moeder, broertje en ik waren al op Ts en mijn vader nam zijn zuster en haar eerste zoontje mee naar het eiland. Ze moesten tijdens de overtocht in de auto blijven en mijn neefje (van circa 2 of 3 jaar) heeft de hele reis angstig naar buiten zitten kijken, want hij zag alleen maar zee. Hij was toen niet groot genoeg om maar iets van het schip te zien.

Wim Vink:
Ingeklemd tussen Schellingerland, Doggersbank en Vlieland: NAM-pont Hilsea in 1963, WTs Haven.



foto: collectie Tjeb Cupido

Janha:
Een ansichtkaartje uit de Engelse tijd.
Groet

Wim Vink:
Luchtopname van een gedeelte van de Terschellinger haven in 1966.
Geheel links zijn de Hilsea en de Fishbourne te ontdekken.



foto: coll. Piet Sytema

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie