Auteur Topic: Nieuws  (gelezen 304270 keer)

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #510 Gepost op: 11 augustus 2020, 11:01:50 »
Ik heb ergens gelezen, maar vraag me niet waar, dat Doeksen niet van plan is in nieuwbouw voor de sneldienst te investeren voor het aflopen van de concessie dus in 2029.
Wellicht 2e hands een optie?

borie

  • matroos
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #511 Gepost op: 11 augustus 2020, 21:57:33 »
Ik denk dat de koegelwieck met tijdelijke reparaties in de vaart gehouden word totdat de Vlieland of de Willem de Vlaming klaar is omdat ze de capaciteit nu niet kunnen missen en dat daar uiteindelijk wel een paar nieuwe motoren in gezet worden!

arthur

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #512 Gepost op: 11 augustus 2020, 23:15:47 »
Koegelwieck, 2 augustus ... Smoke on the water

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Nieuws
« Reactie #513 Gepost op: 13 augustus 2020, 13:12:57 »
Ik kan me voorstellen dat Doeksen het zo veel mogelijk hoopt te kunnen redden met deze fixen. Daarmee kan men dan in het winterseizoen en planning de broodnodige investering doen.
Het is natuurlijk wel vervelend om nu steeds in beeld te zijn met storing. Misschien dat men door deze continue ellende toch naar alternatieven moet grijpen zoals b.v.  bij uitval een serieuze vervanger inzetten. Maar waar je die zomaar vandaan kunt halen,  geen idee.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

asjemenou_loeki_midsland

  • matroos
  • **
  • Berichten: 81
Re: Nieuws
« Reactie #514 Gepost op: 13 augustus 2020, 13:36:18 »
Iets anders dan de Koegelwieck [ hopelijk komt t allemaal weer goed met de Koegelwieck ] . Volgens de reisplanner gaat de Vlieland ergens volde week weer varen. En eind Augustus staat de Midsland nog 1 keer ingepland om naar Terschelling te varen. Maar op 19 April hebben we gelukkig de perfecte afscheidstocht heen en weer naar Vlieland en weer terug gevaren met de Midsland. 8) :) ;)

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #515 Gepost op: 13 augustus 2020, 14:57:02 »
En eind Augustus staat de Midsland nog 1 keer ingepland om naar Terschelling te varen.
En als we de dienstregeling nog nauwkeuriger onder de loep nemen op zoek naar eigenzinnige verrassingen, dan heb je de mogelijkheid tot eventuele herhaling van de afscheidsreis, die ook nog zou kunnen plaatsvinden op 30 oktober of 1 november (actueel 119 respectievelijk  640 plaatsen vrij). Conclusie: Ze rookt soms, ze roest nauwelijks, maar ze rust nooit.

birdydoeksen

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 34
Re: Nieuws
« Reactie #516 Gepost op: 13 augustus 2020, 16:50:20 »
Iets anders dan de Koegelwieck [ hopelijk komt t allemaal weer goed met de Koegelwieck ] . Volgens de reisplanner gaat de Vlieland ergens volde week weer varen. En eind Augustus staat de Midsland nog 1 keer ingepland om naar Terschelling te varen. Maar op 19 April hebben we gelukkig de perfecte afscheidstocht heen en weer naar Vlieland en weer terug gevaren met de Midsland. 8) :) ;)

Op welke dag eind augustus heb je de afvaart van de Midsland naar Terschelling gevonden?

doppie

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 15
Re: Nieuws
« Reactie #517 Gepost op: 13 augustus 2020, 19:45:36 »
Daar ben ik ook benieuwd naar, zie niks helaas

asjemenou_loeki_midsland

  • matroos
  • **
  • Berichten: 81
Re: Nieuws
« Reactie #518 Gepost op: 14 augustus 2020, 15:27:55 »
In oktober moeten we waarschijnlijk ook nog muilkorven op. In April waren die rare regels er gelukkig nog niet en konden we op t dek vrij ademen en waren de 2 zijdek balkonnen nog niet dichtgetimmerd met glas en palen wat nergens op slaat.

Ik weet niet meer welke datum , of 27 ,28, 29 , 30 of 31 aug. Maar T is helaas weer bijgesteld. Nu vaart ie toch niet . Misschien was t een foutje in t systeem van Doeksen.

cees

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 120
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #519 Gepost op: 16 augustus 2020, 17:14:19 »
In verband met een technische storing, vervallen vandaag (16-08) en morgen (17-08) de volgende afvaarten van de sneldienst:
 
Zondag 16 augustus
 
Harlingen – Vlieland                      17.00 uur            vervalt
Vlieland – Harlingen                      18.15 uur            vervalt
Harlingen – Terschelling:               19.25 uur            vervalt
Harlingen – Terschelling                20.00 uur            vervalt
 
Er vaart een extra sneldienst:
 
Vlieland – Harlingen                       20.45 uur

arthur

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #520 Gepost op: 25 september 2020, 08:04:58 »
 25 SEPTEMBER 2020 IN DE LEEUWARDER COURANT:
citaat:
HARLINGEN - BRANDWEER WIL OEFENEN MET DOEKSEN OM LNG
De brandweer van Harlingen en rederij Doeksen gaan samen oefenen om te kijken hoe er moet worden gehandeld bij een calamiteit met de nieuwe Willems. Hoewel de veiligheidsregio aandacht heeft voor de situatie, is het bunkeren van de schepen met vloeibaar gas niet meegenomen in het nieuwe "incident risico profiel" van de veiligheidsregio. Formeel was daar geen aanleiding toe, aldus burgemeester Sluiter. Iedere 4 jaar wordt dit profiel bijgewerkt.
einde citaat
« Laatst bewerkt op: 25 september 2020, 12:15:58 door arthur »

Tlautenbach

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 42
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #521 Gepost op: 2 oktober 2020, 10:55:45 »
Allemaal naar de parlevinker in Harlingen! Ook al ben ik bezig met een schaalmodel, we kunnen nu ook even aan de slag met 'lego'

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Nieuws
« Reactie #522 Gepost op: 20 oktober 2020, 22:59:26 »
Ik heb de vervoerplan 2021 bekeken,.
Hier vervoerplan 2021/

file:///C:/Users/Gebruiker/Downloads/vervoerplan-2021-tsm-waddenveren-west.pdf

Johan

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 14
Re: Nieuws
« Reactie #523 Gepost op: 21 oktober 2020, 06:41:26 »
Ik heb de vervoerplan 2021 bekeken,.
Hier vervoerplan 2021/

file:///C:/Users/Gebruiker/Downloads/vervoerplan-2021-tsm-waddenveren-west.pdf

 
Deze dan maar: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2020/10/16/vervoerplan-2021-tsm-waddenveren-west  ;)

Skylge

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 12
Re: Nieuws
« Reactie #524 Gepost op: 21 oktober 2020, 12:08:12 »
 Dirk Spoor volgt Paul Melles op als directeur bij rederij Doeksen
Vandaag, 11:56 • Harlingen
Deel dit artikel

FOTO REDERIJ DOEKSEN

De 60-jarige Paul Melles neemt op 31 december 2020 afscheid als directeur van rederij Doeksen. Hij werkt komend jaar 34 jaar voor de rederij, waarvan 20 als directeur. Zijn opvolger wordt de 38-jarige Dirk Spoor uit Goutum.

Spoor vervult momenteel de functie van hoofd hospitality en HR, hij kwam in 2010 in dienst bij Doeksen. De afgelopen twee jaar is hij voorbereid op het directeurschap. Melles verdwijnt niet helemaal uit beeld, hij blijft bij de rederij betrokken als technisch directeur.

Spoor is opgegroeid in Arum, geboren in Harlingen en woont nu in Goutum met zijn gezin.



Uit de Leeuwarder Courant, 21 oktober 2020.