Auteur Topic: Nieuws  (gelezen 303049 keer)

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #360 Gepost op: 25 februari 2018, 12:26:00 »
Drijfveren 2 van 2018



met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #361 Gepost op: 27 maart 2018, 20:03:20 »
Drijfveren nummer 3 van 2018.



met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #362 Gepost op: 1 mei 2018, 13:11:44 »
Drijfveren nummer 4 van 2018.



met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #363 Gepost op: 1 mei 2018, 14:08:41 »
Mooi en goed hoe Doeksen omgaat met de dodenherdenking op 4 mei aan boord van de schepen!

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #364 Gepost op: 6 mei 2018, 11:50:22 »
Zag op Twitter dat de Tiger een storing heeft gehad en dat de Koegelwieck 'm vervangen heeft, weet iemand hoe of wat?

arthur

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #365 Gepost op: 6 mei 2018, 14:59:50 »
Is dan een kleine storing geweest, want ze varen allebei 's middags het Waddenwater dun ...

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #366 Gepost op: 2 juni 2018, 16:16:15 »
Drijfveren van MEI 2018.



« Laatst bewerkt op: 3 juni 2018, 21:38:18 door Wim Vink »
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Tjep

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 39
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #367 Gepost op: 12 juni 2018, 16:35:26 »
De middag boot naar Vlie werd vandaag door de Midsland uitgevoerd.  Weet iemand waarom?

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #368 Gepost op: 12 juni 2018, 21:52:10 »
De middag boot naar Vlie werd vandaag door de Midsland uitgevoerd.  Weet iemand waarom?

Reden weet ik niet, maar vanavond weer omgewisseld.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #369 Gepost op: 1 juli 2018, 10:29:45 »
Drijfveren 2018-6



met vriendelijke groeten,
Wim Vink

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #370 Gepost op: 16 juli 2018, 08:04:18 »
Vandaag in de Leeuwarder Courant:

http://www.lc.nl/friesland/Minder-jeugd-op-snelboot-naar-Terschelling-23374418.html

Citaat
Minder jeugd op snelboot naar Terschelling
   Gisteren om 22:20    Gisteren om 22:51   Arne Roest   Friesland
Kapitein Jan Almoes (64) en stuurman Douwe van de Riet (35) aan boord van de catamarn De Tiger.
 Kapitein Jan Almoes (64) en stuurman Douwe van de Riet (35) aan boord van de catamarn De Tiger.
Direct dit artikel delen:   
Kapitein Jan Almoes en stuurman Douwe van de Riet vervoeren minder Duitsers en jongvolwassenen naar Terschelling. Daarentegen zien ze steeds meer Fransen en Italianen op de snelboot van Rederij Doeksen.

Tijdens de overtocht naar Harlingen is Jan Almoes (64) in zijn element op de brug van de snelle catamaran De Tiger. Het weer zit mee en er is weinig scheepvaartverkeer. Met flinke vaart scheert het gestroomlijnde schip over de golven van de Waddenzee.

ADVERTENTIE

De passagiers zag hij veranderen in de afgelopen decennia. ,,Ze zijn mondiger geworden”, vertelt Almoes. ,,En de jongeren van rond de achttien zie ik de laatste tijd minder”, vult stuurman Douwe van de Riet (35) aan. ,,Ik denk dat zij eerder naar het buitenland op vakantie gaan, dat wordt steeds goedkoper.”


Ook de Alcoholwet zal hiervoor ongetwijfeld een verklaring vormen, zegt hij. ,,Maar op het totale toerisme op Terschelling heeft het amper invloed, want van de 400.000 mensen die we jaarlijks naar Terschelling vervoeren, gaan er misschien 20.000 naar de jongerencampings.”

,,Duitsers zag ik steeds minder, maar ze komen weer terug de laatste tijd. Weet je trouwens hoe ik ze herken? Door hun verlekkerde blik op mijn uniform”, grinnikt Almoes met een knik naar zijn met gouddraad bestikte epauletten. ,,Ik zie tegenwoordig overigens ook Fransen en Italianen, dat was vroeger nooit zo.”

Tot een paar jaar terug werd hij ’s nachts regelmatig gewekt door zijn pieper. Bij medische spoedgevallen werden patiënten met de snelboot naar het vaste land gebracht. Eén nacht staat hem nog helder voor de geest. Een eilandse stond op het punt te bevallen en moest zo snel mogelijk naar de wal.

,,Gas er op hè Jan, zei de huisarts. Ik trok alle registers open. Halverwege de tocht kwam hij weer naar boven, ik kon rustig aan doen: het kind was al geboren. Toen we in Harlingen aankwamen, hoorde ik het meisje huilen in de ziekenboeg. Tegelijkertijd drong het gestommel van de klompen van de bouwvakkers die aan boord kwamen tot me door. Dat deed me wel wat.”

Op de (binnen)vaart worden Nederlandse scheepslieden steeds vaker vervangen door goedkopere buitenlandse krachten. Gaan we dat op de veerboten ook meemaken? ,,Ik zie dat in ieder geval op de snelvaart niet snel gebeuren”, zegt Almoes.

,,Het is een aparte tak waar veel kennis voor nodig is. Het overdragen van die kennis vind ik belangrijk. Er moet meer jonge instroom komen. Ik vind het belangrijk dat mensen een baan wordt geboden, geen nulurencontract.”

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #371 Gepost op: 31 juli 2018, 11:45:40 »
Drijfveren juli 2018



met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #372 Gepost op: 25 augustus 2018, 15:37:59 »
Drijfveren augustus 2018



met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #373 Gepost op: 28 september 2018, 11:33:56 »
Intussen heeft het rijk de vervoersplannen van TSM en Wagenborg voor 2019 gepubliceerd op hun website.
Interessant leesvoer. De dienstregeling met beide Willems en de reacties van de klantenadviesorganen, de gemeenten e.d staan er ook in.
www.rijksoverheid.nl>2018/09/27 op google

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #374 Gepost op: 28 september 2018, 12:49:17 »
Het vervoersplan TSM voor 2019 bevat een hoop info en interessante feiten, veel hangt af van de beide Willems (wel of niet in de vaart per 1-4-2019).
Voor de Koegelwieck is eind 2019 een lange dokbeurt gepland ivm revisie/vervanging hoofdmotoren dus blijft waarschijnlijk nog wel even  :)