Auteur Topic: Nieuws  (gelezen 305810 keer)

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #330 Gepost op: 17 december 2015, 00:06:52 »
Waardering veerdienst
Wie van de drie vier? Wil de echte McCoy nu opstaan, a.u.b.:
Grafiek
Bron: LC 16 december 2015, 21:31

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #331 Gepost op: 17 december 2015, 08:04:35 »
Volgens mij heeft de LC hier ook al eerder over geschreven, want dat klanttevredenheidsonderzoek is van voorjaar 2015...

Overigens op Tweedekamer.nl:
http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/brieven_regering/detail?id=2015Z24729&did=2015D50097

Het ware nieuws in de brief lijkt mij:

De plannen van aanpak heb ik inmiddels ontvangen en akkoord bevonden. In het plan van aanpak voor de verbindingen naar Ameland en Schiermonnikoog is er onder andere extra aandacht voor de netheid van de wachtruimtes en van het vaartuig, ver¬eenvoudiging van het boekingsproces, en verbetering van de informatie¬voorziening. Voor de verbindingen naar Terschelling en Vlieland is er aandacht voor de tarieven door prijsdifferentiatie te hanteren, en wordt de kans op een zitplaats vergroot door de capaciteit goed af te stemmen op de vraag en bij slecht weer minder passagiers toe te laten. De verbinding met Ameland kampt regelmatig met vertragingen. De concessiehouder doet daarvoor vaak een beroep op overmacht in verband met de vaargeulproblemen in combinatie met de krappe dienstregeling. De vraag in hoeverre de concessiehouder hier invloed op heeft maakt deel uit van het open planproces, dat inmiddels is gestart.
Over dit open planproces wordt uw Kamer separaat geďnformeerd.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #332 Gepost op: 19 december 2015, 09:25:16 »
Dit nieuwsbericht is beter:
http://www.ovpro.nl/bus/2015/12/17/veerdiensten-naar-waddeneilanden-moeten-klanttevredenheid-verbeteren/

Citaat
Veerdiensten naar Waddeneilanden moeten klanttevredenheid verbeteren
Gepubliceerd op 17-12-2015 om 15:11
Veerdienst, Holwerd, Ameland, Wagenborg, boot
De concessiehouders van de veerdiensten richting de Waddeneilanden moeten van staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu stappen zetten om de klanttevredenheid te verbeteren. Uit onderzoek bleek dat reizigers in 2015 minder tevreden waren over de veerverbindingen naar Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog dan in 2009. En dat terwijl in de OV-concessie voor veerdiensten is opgenomen dat de concessiehouders een inspanningsverplichting hebben om zich continue te verbeteren.


De concessiehouders hebben ondertussen een plan van aanpak bij staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu ingediend en ze heeft die plannen goedgekeurd. In 2015 werd voor de eerste keer sinds het ingaan van de concessie in 2014 onderzoek gedaan naar de klanttevredenheid.

Plan van aanpak
Uit dat onderzoek bleek dat reizigers beduidend minder tevreden waren over de de veerdienst naar Ameland dan zes jaar eerder en ook de kwaliteit van de verbinding naar Terschelling en Schiermonnikoog kreeg een lager punt van de reizigers. De veerverbinding tussen het platteland en Ameland en Schiermonnikoog is in handen van rederij Wagenborg. Deze rederij heeft in het plan van aanpak aangegeven vooral extra aandacht te gaan besteden aan de netheid van de wachtruimtes en van het vaartuig, vereenvoudiging van het boekingsproces en de verbetering van de informatievoorziening.

De rederij Doeksen/TSM verzorgt de veerdienst tussen het vasteland en Terschelling en Vlieland. Op die verbinding wil de concessiehouder de klanttevredenheid verbeteren door de tarieven door prijsdifferentiatie te hanteren. Bovendien wil de concessiehouder de kans op een zitplaats vergroten door de capaciteit goed af te stemmen op de vraag en bij slecht weer minder passagiers toe te laten.

Vertraging
De meeste klachten over de veerdiensten kwamen over de punctualiteit van de veerboot naar Ameland. Volgens Dijksma beroept de concessiehouder van die veerdienst zich vaak op overmacht in verband met de vaargeulproblemen in combinatie met de krappe dienstregeling. De staatssecretaris geeft toe dat factoren waarop de concessiehouder geen invloed heeft meegespeeld kunnen hebben, zoals het weer, maar vindt het alsnog belangrijk om te onderzoeken waarom de klanttevredenheid is gedaald. Ook wil Dijksma dat de concessiehouders zich aantoonbaar inspannen om de tevredenheid van klanten en het gevoel van sociale veiligheid te verbeteren.

Naast de spitsheid van de veerdiensten, werden de veerdiensten ook beoordeeld op de kans op een zitplaats, reinheid van het vaartuig, reinheid van het sanitair, klantvriendelijkheid van het personeel, geluid, het gemak om aan boord te komen, informatie over de opstapplaats, de netheid van wachtruimte, de informatie over het boeken van tickets, het informatieprobleem, het gemak om een vervoerbewijs te kopen, de prijs per persoon, de prijs per motorvoertuig, de frequentie en de bagageafhandeling.

Veerverbinding Waddeneilanden
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2016, 18:46:06 door PiebeJanMan »

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #333 Gepost op: 16 maart 2016, 15:54:40 »
Via de e-mail laat Rederij Doeksen het volgende weten:

Extra afvaarten naar Vlieland en Terschelling met ms Zeehond

Onze dienstregeling wordt binnenkort uitgebreid, want vanaf 25 maart vaart waddentaxi ms Zeehond extra afvaarten van en naar Vlieland. Maximaal 12 personen per afvaart, vertrektijden buiten de reguliere vertrektijden en gemakkelijk te boeken via www.rederij-doeksen.nl.

Met een reistijd van slechts een uur biedt de Zeehond een spectaculaire aanvulling op de dienstregeling! Iets voor jou?
zie: http://www.rederij-doeksen.nl/dienstregeling/807-waddentaxi-zeehond?locale=nl
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Tevredenheidsonderzoek
« Reactie #334 Gepost op: 21 juli 2016, 20:46:54 »
De passagiers van Doeksen zijn tevreden, dat blijkt wel. Naar Vlieland is men net iets meer tevreden dan naar Terschelling, maar over het algemeen hoge cijfers.
Hoe zou het komen dat men naar Vlieland meer tevreden is, het schip de Vlieland, snellere overtochten, ideeën daarover?

Al met al lof voor Doeksen zo blijkt.
 (zie Doeksen blog )

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Passagiersaantallen
« Reactie #335 Gepost op: 21 juli 2016, 20:54:51 »
Doeksen heeft in een blog het aantal passagiers aangegeven.
Het zijn er toch wel aardig wat als je dat zo leest, ruim 733.000 naar beide eilanden.
Ik neem aan dat het gaat om retouren.
Ik was net ook even op Texel, moet er toch niet aan denken dat het die kant uit gaat met stoplichten, de Hema, AH, C&A, Lidl en Jumbo en ook Action.
Gelukkig liggen Vlieland en Terschelling ver weg.


Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #336 Gepost op: 21 juli 2016, 22:48:31 »
RE: Tevredenheidsonderzoek
Hoe zou het komen dat men naar Vlieland meer tevreden is, het schip de Vlieland, snellere overtochten, ideeën daarover?

Autotarief te hoog, overtocht te lang, en de Doekie te vet voor TS, enz. enz. enz. enz. enz...
Wat hebben sommige mensen toch geweldige zorgen:

https://klantenadvies.nl/2016/04/



   

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #337 Gepost op: 20 augustus 2016, 10:33:47 »
Zaterdag20 AUG 2016, 10:30u.:
Zojuist via de scanner: Brand aan boord van de Noord Nederland, ter hoogte van zuidzijde Slenk.
Machinekamer lijkt het te zien.
Rederij Noordgat is onderweg.

Update om 10:40: wel rook, maar geen vuur waargenomen. Alles is afgesloten. Betreft Machinekamer Bakboorzijde.
Hurricane is met blusmiddelen en perslucht onderweg.
Arie Visser gaat zo dadelijk erheen met brandweerlieden.

Update 10:55
Rook is weg, brandweer gaat naar binnen om polshoogte te nemen.

Update 11:05.
Met hulp van Tempest en Hurricane de haven van WTs binnen gelopen.

KRNM WTs meldde op Facebook:
Vanochtend om 10:29 uur meldde de vrachtboot Noord Nederland van Rederij Doeksen dat er rookontwikkeling was in de bakboord machinekamer.
 De beide reddingboten van KNRM Terschelling en Vlieland werden gealarmeerd.
 Rederij Noordgat was als eerste ter plaatse met twee brandweermannen.
 Deze constateerden dat er geen brand meer was.
 De Noord Nederland werd netjes en veilig afgemeerd in de haven van Terschelling.




foto: Jan van Rees

Update 12:55
Na inspectie op het plekje van de Midsland werd de NN uiteindelijk gelost en weer geladen.
Even voor 13:00 vertrok de NN weer op eigen kracht richting Harlingen.
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2016, 12:55:54 door Wim Vink »
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #338 Gepost op: 12 september 2016, 12:05:07 »
Doeksen heeft een nieuwe website;

Citaat
Nieuwe website Rederij Doeksen gelanceerd
Op maandag 12 september is de nieuwe website van Rederij Doeksen gelanceerd. Hieraan is de afgelopen maanden hard gewerkt door technici en ontwerpers van de firma Snakeware uit Sneek en het projectteam van Rederij Doeksen (Marketing en Communicatie en ICT).

“De vorige website was nodig aan een opfrisbeurt nodig,” vertelt Rudy Herrema, hoofd ICT bij Rederij Doeksen. “Niet alleen qua design, maar ook de boekingsapplicatie kon veel efficiënter. In Snakeware hebben wij een goede partner gevonden voor dit omvangrijke traject. De afgelopen maanden is nauw samengewerkt met deze specialisten.”

Een aantal verbeteringen:

·         Het boekingsproces is efficiënter: men doorloopt het boekingsproces logischer en sneller;

·         Het “Mijn Rederij Doeksen”-gedeelte, waar men komt als men is ingelogd, is overzichtelijker;

·         Er is een zoekfunctie toegevoegd;

·         De website is responsive en dus uitstekend te gebruiken op pc, tablet en smartphone;

·         De lay-out is opgefrist en de website is voorzien van de nieuwe huisstijl;

·         Het beheer is verbeterd, zodat er gemakkelijker ingespeeld kan worden op actuele situaties.

“Zo’n lancering is altijd spannend,” gaat Herrema verder. “De afgelopen maanden is er uitvoerig getest, maar ook de komende weken zal de werking van de nieuwe site nauwgezet worden gemonitord. We verwachten onze gasten met deze nieuwe site meer gemak en service te kunnen bieden.”


De Noord Nederland is in ieder geval flink sneller geworden, https://www.rederij-doeksen.nl/schepen-rederij-doeksen?img=1024

Citaat
Technische specificaties
Lengte:   48 meter
Breedte:   15 meter
Maximale snelheid:   32 mijl per uur (ca. 58 km/u)
Aantal passagiers:    12
Vracht:      250 ton (100 meter)
Gebouwd in:   2002

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #339 Gepost op: 18 november 2016, 19:49:43 »
Ik weet zo gauw even niet waaronder ik dit moet plaatsen dus maar hier:

Als je wilt boeken lees je dat de boekbare capaciteit van de Friesland 850 passagiers is en van de Vlieland 800.
Als dat van beide nieuwbouwschepen 600 is  wordt de capaciteit fors uitgebreid.

De Friesland begin bij in diensttreding met 1750 dacht ik, dus tijden veranderen.

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Nieuws
« Reactie #340 Gepost op: 18 november 2016, 21:05:28 »
je heb hellemaal gelijk

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #341 Gepost op: 24 december 2016, 10:05:29 »
De aangepaste dienstregeling naar Vlieland gaat inderdaad van start.
De Vlieland gaat dagelijks 3 retour overtochten maken tot in juli 2016.
Doeksen leg op zijn website uit waarom. 
Daarna zal worden geëvalueerd.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #342 Gepost op: 10 januari 2017, 07:55:03 »


Op de website klantenadvies van Doeksen staat het vervoersplan met een schat aan informatie over de dienstregeling nu en in 2018 wanneer de nieuwe schepen er zijn, de aanleg plaatsen en noem maar op.
Enkele gegevens:
Op top dagen in de zomer in 2018 6 afvaarten met de nieuwe schepen, 2 met de Friesland
Ligplaats Friesland vlak achter huidige steiger en niet op plek Midsland
Voorstel brug achter in haven van Terschelling voor vrachtboot
Aanpassen aanlegsteiger Terschelling ook de Vlieland kan dan op Terschelling komen
Ligplaatsen van nieuwe ropax of Vlieland tussen terminal en brug over Harinxma kanaal
Passages over Schuitengat
Capaciteit veerboten en hoe daar mee om wordt gegaan
Teruggang van auto capaciteit van Friesland
Friesland de super ijsbreker
En noem maar op.

Kortom zeer informatief, ga het lezen

 

 



Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #343 Gepost op: 10 januari 2017, 08:29:12 »
Hoi Leen, heb je een linkje naar het artikel?
Mvg, Evert Jan

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #344 Gepost op: 10 januari 2017, 09:17:59 »
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2017, 13:18:56 door PiebeJanMan »