Auteur Topic: Nieuws  (gelezen 303054 keer)

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Nieuws
« Reactie #210 Gepost op: 20 mei 2012, 21:13:32 »
21.00 snelboot maar ook op 20.45 veerboot

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #211 Gepost op: 20 mei 2012, 22:23:53 »
21.00 snelboot maar ook op 20.45 veerboot

Dan blijf ik het juiste antwoord schuldig.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #212 Gepost op: 21 mei 2012, 11:37:56 »
Gister regelmatig op de dienstregeling gekeken, 100 % zeker was het dit:

Vlieland->Harlingen
16.45 Vlieland
19.00 Koegelwieck
21.00 Koegelwieck

Je bent waarschijnlijk in de war met komende maandag met pinkster, dan vaart de Vlieland inderdaad nogmaals om 20.45.

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Nieuws
« Reactie #213 Gepost op: 21 mei 2012, 14:15:00 »
dan heb ik me vergist met terscheling

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #214 Gepost op: 21 mei 2012, 16:10:22 »
Laatste boten vanaf Terschelling gister:

17.30 Friesland (zat ik op)
18.30 Tiger
20.15 Midsland

De Tiger schoot trouwens op het allerlaatste moment voor de Friesland langs de haven van Harlingen in, mooi gezicht. Foto's volgen!

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #215 Gepost op: 3 juni 2012, 22:00:47 »
Op 5 juni 2012 viert directeur Paul Melles zijn 25-jarig jubileum bij de Rederij.
Per diezelfde datum neemt Henk Boorsma afscheid van het bedrijf wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd.

Namens het forum feliciteren wij beide heren en wensen hen veel geluk in hun beider toekomst.

Op genoemde datum is er in de middag een receptie aan boord van de Holland, afgemeerd in de haven van WTs.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Willem-Jan

  • matroos
  • **
  • Berichten: 96
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #216 Gepost op: 4 juni 2012, 17:20:12 »
Ik ben op Terschelling, zal eens kijken voor wat aparte foto's....

groet Willem-Jan.

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #217 Gepost op: 4 juni 2012, 20:09:01 »
Ik ben op Terschelling, zal eens kijken voor wat aparte foto's....

groet Willem-Jan.


Volgens de aankondigingsadvertentie in De Terschellinger was iedereen vanaf 13.30 welkom. Start officieel gedeelte: 14.30. Einde gepland om 17.30.
Succes met je actie.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #218 Gepost op: 4 juni 2012, 23:14:27 »
Jammer voor Henk Boorsma dat hij als projectleider vlootvernieuwing de nieuwbouw ter vervanging van de Midsland niet meer tijdens zijn periode bij Doeksen meemaakt. Dat was een mooie afsluiting geweest van zijn loopbaan. Meen me te herinneren dat hij een keer in een artikel stond waarin te lezen was dat hij nog wel één keer nieuw wilde bouwen of iets in die strekking.

Willem-Jan alvast bedankt en succes voor/met het maken van de foto's.

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #219 Gepost op: 5 juni 2012, 10:35:20 »
Jeroen, je weet nooit hoe zoiets loopt. Pensioen of niet, het kom nogal eens voor dat iemand met een berg kennis ook na het formele afscheid nog wordt ingeschakeld, en niet als hobbyist of zo. Meestal schering en inslag.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #220 Gepost op: 5 juni 2012, 11:27:00 »
Het laatste project van Boorsma zijn nu de offshore-schepen geweest (Offshore West Hinder en Offshore Wandelaar) http://www.workships.nl

Daarnaast kwam ik dit vandaag in een mail tegen:

Boek “ms Friesland, Koningin van de Waddenzee”
Geplaatst op 04-06-2012    met tags boek, Koningin van de Waddenzee, ms Friesland.

Op maandag 11 juni a.s. vindt in West Terschelling aan boord van het ms Friesland, de voormalige veerboot van Rederij Doeksen op de dienst Terschelling-Harlingen, de officiële presentatie plaats van het boek “ms Friesland, Koningin van de Waddenzee”.

Op luchtige wijze wordt in het boek de geschiedenis van het schip en de belevenissen van haar opvarenden beschreven. Het schip is in 1956 in de vaart genomen door Doeksen en doet nu nog steeds dienst als veerboot op het IJsselmeer tussen Enkhuizen en Medemblik. Het boek is geschreven door Bert van Heukelom en bevat zeldzaam historisch beeldmateriaal.
De eerste exemplaren van het boek zullen aan boord van de Friesland om 11:00 uur door de heer Paul Melles, directeur van Rederij Doeksen, worden overhandigd aan de heren Cor Haringa, Homme Zantema en Jelle Horjus, die ooit als kapitein hebben gevaren op de Friesland.

De historie van deze bekende veerboot is nu in een fraai boek vastgelegd. Voor veel Nederlanders was de oversteek met de Friesland van Harlingen naar Terschelling hun eerste en onvergetelijke vakantie-ervaring. In hun boekenkast, en dat van de eilandbewoners, mag dit stijlvol vormgegeven boekwerk eigenlijk niet ontbreken.
Op 11 juni bestaat de unieke gelegenheid voor belangstellenden om in een bijzondere ambiance het boek te laten signeren door kapiteins die ooit het bevel voerden over dit prachtige schip. Speciaal voor deze gelegenheid maakt de Friesland nog éénmaal de oversteek naar Terschelling.

Het boek “ms Friesland, Koningin van de Waddenzee” is een gezamenlijke uitgave van Flevodruk Harlingen en Rederij Gebhard. ISBN 9789491276088
Meer… ms Friesland

http://maritiemnieuws.nl/39058/boek-ms-friesland-koningin-van-de-waddenzee/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MaritiemNieuws+%28Maritiem+Nieuws%29

Willem-Jan

  • matroos
  • **
  • Berichten: 96
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #221 Gepost op: 6 juni 2012, 00:00:46 »
de geachte forumleden hadden nog wat van me tegoed;
vandaag inderdaad de Holland op Terschelling;afgemeerd op een fotografisch wat lastige plek, maar ja.
deze is gemaakt in de middag, met laag water, en voor de gein even bewerkt. Nostalgie....
rest volgt als ik thuis ben wel, valt niet mee op mijn laptop.

Mogelijk hoort deze foto in een ander topic, verzoek aan de mod's om dan maar even te verplaatsen, maar de foto sloot aan op een opmerking in dit topic
genoeg geschreven..

groet

Willem-Jan.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #222 Gepost op: 10 juni 2012, 22:25:31 »
Beste leden,

Foto's en discussie over de Friesland '56 die nu op Terschelling is en de daarbij horende boekpresentatie mogen geplaatst worden in de topic van dit schip:
http://www.schepenvandoeksen.nl/forum/index.php/topic,23.msg23921.html#msg23921

Dank voor de medewerking!

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #223 Gepost op: 15 juni 2012, 12:53:26 »


Op de site waddenzee.nl zag ik dit bericht: Veerboten op aardgas

Het plan om de veerboten van Harlingen naar Terschelling en Vlieland op aardgas te laten varen is een flinke stap dichterbij gekomen. In Den Haag wordt daarover donderdag een zogeheten ‘Greendeal’ gesloten met minister Verhagen van Economische Zaken.
Het plan voor een groot aardgastankstation voor boten in Harlingen bestond al langer. Er is nu een haalbaarheidsstudie gedaan en er is samenwerking gezocht met de havens van Rotterdam en Zeebrugge. Bovendien worden de Europese regels binnenkort aangescherpt. Er mogen dan minder schadelijke stoffen uit de uitlaten van de schepen komen.
Varen op aardgas is tien keer schoner dan op diesel, zegt initiatiefnemer Energy Valley. Er worden geen nieuwe boten gebouwd, de bestaande boten worden geschikt gemaakt voor aardgas.


Het lijkt erop dat het toch gaat lukken.
De plannen qua voortsturing v.w.b. de nieuwe veerboot komen hierdoor ook dichterbij.
Welke van de huidige veerboten zullen geschikt worden gemaakt, ik schat in de Vlieland en Tiger, wellicht ook de Noord Nederland.

Leen



willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #224 Gepost op: 6 juli 2012, 10:50:04 »
De initiatieven om schepen op LNG te laten varenb beginnen wat meer structuur te krijgen. Dezer dagen verscheen een persbericht daarover. Zie:

http://www.rotterdamclimateinitiative.nl/nl/rotterdam_climate_initiative/nieuws/nieuws-_en_persberichten/lng-keten_van_start_op_rotterdamse_maasvlakte?news_id=965

De Rederij beoogt daarin een voortrekkersrol te spelen.