Auteur Topic: Nieuws  (gelezen 303049 keer)

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #120 Gepost op: 11 april 2011, 16:52:24 »
Dat is positief nieuws van Doeksen, het "onRotterdamsen" van grootschalige contracten. Hebben ze soms in ons EVT-topic meegelezen..? :P

De eilander economie is verder gebaat bij kleinschalige activiteiten en spreiding van geldstromen en macht. Dit lijkt een stap in de goede richting, echter laten we ons niet vergissen. Neven-effect voor Doeksen is dat men een klant voor de totale goederenstroom heeft zekergesteld, want Doeksen kennende zal onderdeel van het contract zijn dat doeksen het exclusieve vervoer heeft voor alle overzeese transporten door Kooyman. Dit zagen we ook bij diverse eilander evenementen die gesponsord worden door Doeksen: die mogen in hun publicaties zelfs niet noemen dat er een "andere" reder is die ook vervoer tussen Harlingen en Terschelling verzorgt. Ook het grote OEROL-festival dient zich aan de eisen te houden. Heb dit ooit eens van de OEROL-organisatie als reactie teruggemaild gekregen, n.a.v. een tip door mij op hun site dat er meer vervoerders zijn naast Doeksen. Er dient dus censuur te worden toegepast... :-\ :-\ :-\


Doeksen is de markt de baas. Of je het nou fijn vindt of niet...

Als ik het mij goed herinner is de bekende drankengroothandel al lang geen pure eilander zaak meer, maar is die  overgenomen door een of andere brouwerij. In elk geval is die drankengroothandel helemaal zo eilands niet, want ze zijn aangesloten bij een centraal inkopend grootverband. Er is dus een dikke kans dat we hier een organisatie hebben die wellicht wat vastewalse banden heeft.

Echt "kleinschalig".  ;D

Dat Doeksen de baas is en dus nog meer de baas wordt wegens de concessie hebben wij, naar ik mij meen zeer levendig te herinneren, te danken aan de Staat der Nederlanden, statutaire zetel Den Haag of zo. Hoog tijd om de toko eens te "OntHagenezen".  ;D ;D ;D ;D

RoDe

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #121 Gepost op: 11 april 2011, 20:15:58 »
Beste,

West Aleta (oei bijna met een "H"geschreven, leve de google ;))is de drankengroothandel, Kooyman Grootverbruik staat los van de drankenhandel.

Groet,

Robin

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #122 Gepost op: 11 april 2011, 20:28:56 »
Beste,

West Aleta (oei bijna met een "H"geschreven, leve de google ;))is de drankengroothandel, Kooyman Grootverbruik staat los van de drankenhandel.

Groet,

Robin

Dank je wel!

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Nieuws
« Reactie #123 Gepost op: 16 april 2011, 13:14:00 »
Heb vernomen via een internet site dat er veel menssen op Terscheling klagen over de winter dienst regeling vooral de weekend?
Weet iemand of Doeksen een andere diensregeling gaat maken of blijft hetzelfde in seizoen 2011-2012.
Stond in een plaatselijke krant op Terscheling.

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #124 Gepost op: 16 april 2011, 14:27:17 »
Heb vernomen via een internet site dat er veel menssen op Terscheling klagen over de winter dienst regeling vooral de weekend?
Weet iemand of Doeksen een andere diensregeling gaat maken of blijft hetzelfde in seizoen 2011-2012.
Stond in een plaatselijke krant op Terscheling.
Op zondag is het in de gewone dienst nogal matig 's winters, 2 afvaarten, 's morgens geen normale boot, maar dat is al sinds mensenheugenis zo. Zaterdag is wat ruimer en verder is de hele dienst ruimer dan een jaar of xxxx terug.
Traditioneel waren er op de werkdagen 's winters drie normale boten behalve op dinsdag en donderdag (geen middagvaart, die werd dan 's zomers wel gevaren), op zondag geen vroege. Tussenboten stonden niet in de dienstregeling, of de normale dienst werd met twee schepen uitgevoerd. Nu kan je de tussenboten + extra afvaarten gewoon op de web site vinden.
Ik zie niet zo gauw verbetering ten opzichte van nu komen, wat heeft te maken met de geringe bezetting die men al jaren meemaakt op de tijden dat die boten niet varen. De sneldienst geeft behoorlijk wat betere verbindingen en tijden. Het is een typisch discussiepunt dat op alle eilanden voorkomt. Op Texel wordt er altijd geklaagd over de laatste boot, die is te vroeg, of men kan niet naar de schouwburg op de wal. Later is dat opgelost door de Koegelwieck daar af te huren.

arie18

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #125 Gepost op: 19 april 2011, 12:55:11 »
op de site van doeksen dit over de midsland

18 april 2011

Horeca ms Midsland geheel vernieuwd

Na horeca-aanpassingen op de Friesland en de Vlieland zijn ook de keuken en het buffet op ms Midsland geheel vernieuwd. Het verouderde concept paste niet meer in de lijn van modernisering die de Horeca van Doeksen vorig jaar inzette. Ook het assortiment aan boord van de Midsland is uitgebreid.

De keuken is geheel gerenoveerd en voldoet aan de meest recente wetgeving op het gebied van HACCP en ARBO. Het oude buffet is gesloopt en vervangen door een nieuw buffet. "Het nieuwe lijnbuffet is geheel full service," vertelt Dirk Spoor, hoofd horeca bij Rederij Doeksen. "Voorheen konden passagiers slechts een deel van de producten zelf pakken en een ander deel werd door onze medewerkers uitgegeven. Dit zorgde voor opstoppingen. Nu kan de gast zichzelf bedienen van alle producten die we aan boord verkopen en dat betekent een betere doorstroom in het buffet. Veel meer gemak voor de gasten dus!"

Naar verwachting is alles vanaf Pasen volledig operationeel.




en op de homepage staat dat deze week digizine vrij uitkomt en op twitter van doeksen dat de nieuwe informatie balie vandaag in gebruik is genomen

groet Arend




PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #126 Gepost op: 20 april 2011, 21:54:26 »
Doeksen heeft de nieuwe koffieautomaten zeker 'afgekeken' van Stena Line :P?

Was een dagje naar Londen geweest ;) Meer foto's op Golven op Zee!
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 13:08:30 door PiebeJanMan »

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #127 Gepost op: 20 april 2011, 22:36:54 »
Hoi Piebe,

Ben ook op beide nieuwe Stena schepen geweest, echt hele fraaie en comfortabele schepen
Hutten zijn echt goed, ruim, stil , tv in alle hutten.


terschelling

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 12
Re: Nieuws
« Reactie #128 Gepost op: 21 april 2011, 20:27:47 »
Komt trouwens wel lekkere koffie uit de  nieuwe automaten bar op de friesland ziet er wel leuk ui alleen de tafeltjes zijn te laag en te weinig krukken om de bar.

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Nieuws
« Reactie #129 Gepost op: 25 april 2011, 22:18:40 »

De veerboot MS Midsland vaart vrijdag 29 april 4 keer op en neer tussen Terschelingen en Harlingen.
Volgens mij is dit nog nooit voorgekomen dat een schip 4 keer vaart  tussen Harlingen en Terscheling.
Dus dit is nieuws
Volgens mij is er nog een vrijdag dat de MS Midsland 4 keer vaart.

De dienstregeling luid

Harlingen                 Terscheling
8.15                        6.00 (Geen dienst vaart wel naar Harlingen
13.15                     10.45
18.00                     15.45
22.15 geen dienst     20.15

Dit is de dienstgeling van de MS Midsland

Hoe laat begint de dienst van de vaartploegen/

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #130 Gepost op: 26 april 2011, 12:48:59 »
Nee 4x op en neer is nog nooit voorgekomen. Maar dat is deze keer ook niet zo. Het schip blijft in Harlingen liggen, dus is het 3,5 keer op en neer.
In de  dienstregeling:
Za, 30-04-2011   08:15   Veerdienst
(En die zaterdag vaart de Midsland dus ook 3,5 keer op en neer)

En dat is wel vaker voorgekomen ;)

De bemanning van het schip gaat circa 10-15 minuutjes voor afvaart klaarmaken. Catering mag 3 kwartier voor afvaart beginnen, maar dan moet ie wel met passagiers varen natuurlijk.

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Nieuws
« Reactie #131 Gepost op: 26 april 2011, 22:04:15 »
Oke je heb gelijk ik keek niet naar de zaterdag, de veerboot blijft dus in Harlingen.
Waar slaap de bemaning en als ze klaar zijn met varen.
Als ze aanlegen (eind dienst)wat doen de bemaning dan zijn ze gelijk klaar of moet ze nog 1 uur werken bv schoonmaken.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #132 Gepost op: 26 april 2011, 22:21:05 »
Bemanning slaapt in de hutten van de Midsland. Bemanning stopt motoren  en legt de trossen goed voor de nacht, 10 minuten na aankomst zijn ze klaar met werken. Catering moet nog wat schoonmaken en is afhankelijk van drukte hoe laat die klaar zijn. Op de Midsland kan  dat 5 minuten na aankomst tot een half uur na aankomst zijn.

marten

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #133 Gepost op: 27 april 2011, 08:05:31 »
Oeps ;D

wo 27 apr 2011, 05:30
Ambtenaren spannen samen met reder

door Martijn Koolhoven
HARLINGEN -  De prijzen van de veerdiensten naar Vlieland en Terschelling zijn jarenlang kunstmatig hoog gehouden doordat topambtenaren onder één hoedje speelden met de, tot voor kort, enige aanbieder van de veerdienst, rederij Doeksen.

Topambtenaren van het voormalige ministerie van Verkeer en Waterstaat spanden, zo blijkt uit vertrouwelijk emailverkeer, samen met de leiding van de rederij om nieuwkomers op het Wad te weren.
De financiële belangen zijn groot: de winst die wordt gemaakt op de veerdiensten naar Vlieland en Terschelling wordt geschat op circa €12 miljoen.

Klokkenluider
Een klokkenluider van het huidige ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft vier computerschijven gelekt met 3500 interne emailtjes van de directie Rijkswaterstaat waaruit een en ander blijkt. De schijfjes zijn in een enveloppe bezorgd bij de drie ondernemers die met de nieuwe veerbootdienst EVT de afgelopen jaren getracht hebben het monopolie van rederij Doeksen te breken.

Uit het emailverkeer blijkt dat topambtenaren hun stukken deels lieten schrijven door medewerkers van rederij Doeksen en dat deze veerbootdienst de ambtenaren juridische bijstand bood voor het geval ze in de problemen zouden komen bij het afhouden van concurrenten. In de ‘zeeslag’ om nieuwe veerverbindingen tussen de Waddeneilanden en het vaste land, mailt een ambtenaar van Rijkswaterstaat aan een collega: “De regie ligt bij Doeksen. Het ODC (dienstencontract, red.) is indertijd vóór en dóór Doeksen opgesteld…”

Rechtszaak
Het uitgelekte emailverkeer vormt een belangrijk ingrediënt in een rechtszaak die nieuwkomer Eigen Veerdienst Terschelling (EVT) nu heeft aangespannen tegen de Staat der Nederlanden, de gemeente Terschelling en jarenlange monopolist TSM (Rederij Doeksen). In de dagvaarding stelt EVT jarenlang te zijn gedwarsboomd bij het opzetten van nieuwe veerdiensten tussen Harlingen en Vlieland en Terschelling. Het afschermen van de monopoliepositie van TSM door de Staat der Nederlanden en de betreffende gemeenten betitelt EVT in de dagvaarding als een “onrechtmatige daad”. Het dwarsbomen van de nieuwkomer is volgens de advocaat van EVT, mr. Pieter Huisman, ook in strijd met het Europees recht.

Bron: De Telegraaf

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Nieuws
« Reactie #134 Gepost op: 27 april 2011, 12:12:57 »
'Topambtenaren spanden samen met rederij'
(bron: nu.nl)
Ook hier wordt gesproken over het eerder genoemde stuk.

Het wordt met zekerheid een vuile oorlog zo te zien.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.