Auteur Topic: Nieuws  (gelezen 303047 keer)

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #90 Gepost op: 30 juni 2010, 11:31:31 »
Doeksen lanceert magazine en fotowedstrijd

Rederij Doeksen is druk bezig met marketing, onder andere onder de naam HE-LE-MAAL. Steeds meer marketing verloopt via het internet. Nieuw in deze is het magazine Vrij.

Het digitale magazine bevat video's en bewegende flash-delen en is daarmee alleen online te bekijken. Door het magazine krijg je meer informatie over Rederij Doeksen, de eilanden en de acties van de rederij.

Waarschijnlijk zal het magazine een aantal malen per jaar uitkomen, aangezien Doeksen dit de editie Zomer 2010 heeft genoemd. Rederij Doeksen beschrijft het magazine als "... een magazine vol leuke informatie over Terschelling en Vlieland, boeiende interviews en aantrekkelijke aanbiedingen. Lees, beleef de eilanden en kom helemaal in de vakantiestemming!"

Bekijk hier de eerste editie van het Vrij-magazine (Zomer 2010)


Fotowedstrijd

Naast het magazine Vrij heeft Rederij Doeksen een fotowedstrijd gelanceerd. Voor de winnaar looft Rederij Doeksen 100 euro aan  cadeaubonnen én een meet-and-greet met de kapitein uit. Rederij Doeksen zoekt de mooiste foto van wat er aan boord valt te zien en te beleven.

De ingestuurde foto's kunnen echter wel door Rederij Doeksen gebruikt worden voor promotionele doeleinden. Hier dien je namelijk akkoord mee te gaan bij het insturen van de foto. Dit betekent dat je je ingestuurde foto zo terug kunt zien op een poster of in het dienstregelingboekje van Rederij Doeksen.

De uitslag zal in de volgende editie van het Vrij-magazine gepubliceerd worden. Wanneer deze uitkomt, vermeldt Rederij Doeksen niet.

uw foto insturen voor de fotoactie

Bron: Veerbootinfo.nl

edit: Links aangepast, werkten niet. Excuses!
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2010, 16:08:20 door PiebeJanMan »

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #91 Gepost op: 6 juli 2010, 12:31:08 »
Graffitispuiters veerboot gepakt


WEST-TERSCHELLING -twee 21-jarige mannen uit West-Terschelling zijn in de nacht van maandag op dinsdag opgepakt op de Willem Barentszkade in hun woonplaats, omdat zij graffiti aan het spuiten waren op de veerboot De Friesland.

Getuigen hadden de politie gebeld. Agenten grepen het duo meteen in de kraag.

Echt ver waren de mannen nog niet, zo laat rederij Doeksen weten. Op de zijkant van de veerboot stond slechts ??n teken. De bemanning heeft de verf dinsdagochtend verwijderd.

Bron: Leeuwarder Courant

Overigens meld Omrop Fryslan dat de verdachten zelf de verf moesten verwijderen.

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #92 Gepost op: 9 juli 2010, 19:27:55 »
Het is nieuws van vorige week, maar toch:

Inbraak in veerboot Vlieland

VLIELAND - Uit een aangemeerde veerboot in de haven van Vlieland zijn in de nacht van maandag op dinsdag speelgoed en etenswaren gestolen.

De politie kon na de melding van inbraak in het schip van Doeksen aan de Havenweg achtereenvolgens een 18-jarige Amsterdammer en een 16-jarige jongen uit Pijnacker aanhouden.

De verdachten zitten vast voor nader onderzoek.

Leeuwarder Courant

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #93 Gepost op: 1 augustus 2010, 17:25:23 »
Voorlichting over Wadden op veerboot

TERSCHELLING - De Waddenvereniging stuurt vanaf deze week elke vrijdag twee voorlichters mee op de veerboot Friesland van rederij Doeksen. Zij maken passagiers met behulp van vogelgidsjes, verrekijkers en wadwaaiers opmerkzaam op de vari?teit aan flora en fauna in het waddengebied.

De natuurkenners zijn tot eind augustus te vinden op de boten die om kwart voor tien en drie uur uit Harlingen vertrekken en op de boot van half vijf vanaf Terschelling.

Bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article6251658.ece/Voorlichting-over-Wadden-op-veerboot

Kijk ook even naar de (belachelijke) reacties...

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #94 Gepost op: 1 augustus 2010, 20:09:22 »
Voorlichting over Wadden op veerboot

TERSCHELLING - De Waddenvereniging stuurt vanaf deze week elke vrijdag twee voorlichters mee op de veerboot Friesland van rederij Doeksen. Zij maken passagiers met behulp van vogelgidsjes, verrekijkers en wadwaaiers opmerkzaam op de vari?teit aan flora en fauna in het waddengebied.

De natuurkenners zijn tot eind augustus te vinden op de boten die om kwart voor tien en drie uur uit Harlingen vertrekken en op de boot van half vijf vanaf Terschelling.

Bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article6251658.ece/Voorlichting-over-Wadden-op-veerboot

Kijk ook even naar de (belachelijke) reacties...
Stond ook al in de HC. De commentaren zijn van fervente rederij-vreters, die kom je bij elk stuk van de LC tegen. Dit soort ontwikkelingen speelt in op de visie die men denkt dat de toerist op het eiland heeft, "beeldvorming" dus. Soms krijg ik een beetje de indruk dat dit ietwat Grachtengordelachtig of Gooisch aan het worden is. Ik zie nog steeds niet is wat een Oerol, een Ellen ten Damme of een Frits Westers nu zo typisch met TS verbindt. het lijkt erop, dat dit cultuurpatroon zo langzaamaan het eigen patroon van de eilanders zelf aardig aan het verdringen is.
We kunnen daar allemaal over oordelen wat we willen, kennelijk is dit de ontwikkeling die men wenst. Als ik in mijn stameiland Schouwen kom, zijn mijn kennissen en ik heel blij met elkaar omdat we 'onder elkaar" zijn en verder onze eigen taal kunnen spreken. Zo gauw je de straat opgaat hoor je alleen Hollands en dan vaak met Gooische "r"-varianten van alle soort.
Het is jammer, maar de plaatselijke cultuur schijnt tegen de veralgemenisering van de Hollandse cultuur niet op te kunnen.

Geef mij maar TS in januari zonder enige toerist of matrasfiguur.

arthur

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #95 Gepost op: 3 augustus 2010, 10:42:40 »
De eilander smoel gaat verloren, ik ben het helemaal met de heer Boot eens; toen wij afgelopen vrijdag naar TS gingen met de (smerige)Friesland, liep er ook zo'n zeer jonge "Waddenvoorlichter"rond.
Ik stelde hem twee eenvoudige vragen (Wat doet dat witte observatiehuisje effe v??r de Richel en van wie is het/Is het Schuitengat nog beboeid), 2 simpele vragen dus, waarop de knul totaal geen antwoord had; de witte observatiepost had hij m.i. zelfs nog nooit zien staan. Hierna wist hij niet, hoe snel hij weg moest wezen, voordat die lompe Ouwe Seun nog meer "moeilijke" vragen ging stellen. Trouwens, over dat verliezen van de eigen eilander identiteit, ja dat is zeker waar, gebeurt ook in Harlingen trouwens, waar ons taaltje vervangen wordt door ABN, maar een van de grootste cultuur verliezers in de rederij doeksen zelf; hoeveel echte Terschellinger zitten er nog in de direktie? Bij alle  "vreemde" evenementen immers staat zeer opzichtig vermeld, dat De Rederij haar medewerking daaraan heeft verleend. Het lijkt wel op goodwill van De Redrij, maar het moet enkel en alleen extra toeristen aantrekken, dus extra inkomsten-geld stinkt niet. De Terschellinger vrienden en kennisen die ik heb, ben ik in ieder geval niet tegengekomen "in het wild", dwz op straat of 's avonds in de kroeg. Nou ja, ik heb De Dageraad even gesproken. Maar ook die had haast, om weer thuis te komen...

natureboy

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #96 Gepost op: 4 augustus 2010, 17:08:18 »
Willem, ik help je hopen, dat er over een paar jaar nog van een rustige periode in januari gesproken kan worden, maar als het aan de marketingjongens en meisjes een aantal "Terschellinger"ondernemers en natuurlijk de rederij (tegenwoordig een "flexibele klantgerichte organisatie" ) ligt, zullen we dat niet meer meemaken. Elk weekend een evenement op poten zetten en vervolgens gaan sponsoren, het 'z.g. zuidwester arrangement aanbieden, lekker van het eilandklimaat in de winter genieten, maar wel je vette SUV voor een prikkie mee, en daar moeten we dan als eilander gemeenschap dankbaar voor zijn? Het vertoont overeenkomst met de spiegeltjes en kraaltjes die indertijd aan de negertjes werden gegeven, ja je maakt jezellf wel lekker onmisbaar op die manier.
De communicatie van rederij Doeksen naar de klant toe? Per digitaal magazine, (in goed nederlands nieuwsbrief) geweldig voor mensen die geen computer hebben, maar ik ga het ook opzeggen, want als er een ding is waar ik geen belang bij heb is het wel hoe Frits Westers over "zijn " Terschelling praat, of dat Wende Snijders of Ellen ten Damme de muze van Terschelling geworden is. Welk Terschelling? Nou, niet het mijne, maar daar zal de directie van Doeksen maling aan hebben. Ze zijn misschien met de mond betrokken bij het wel en wee van het eiland, maar ik denk dat de vette winsten voor de aandeelhouders veel en veel belangrijker zijn.
De mensen, die het wel heel goed in de gaten hebben zitten niet in de directie, heten geen Melles of J W Doeksen, maar die zitten achter de loketten op Terschelling, werken op de kade en varen de schepen in de hoedanigheid van machinist, matroos, kapitein of stuurman.maar met al die fijne uitvindingen als on-line reserveringen en bemanningsreductie staan juist een deel van de functies van deze mensen op de tocht.
Nou ja, en om de Waddenclub (niet bepaald een populaire vereniging op de eilanden)te vriend te houden, laat je dan nog eens een keer een paar kinderen als waddenvoorlichter meevaren, dan is dat geweten ook weer gesust. Directie van Doeksen, ga door met wat je al honderd jaar goed hebt gedaan, een veerdienst onderhouden, en laat al het overige vallen. Je helpt de authentieke Terschellinger gemeenschap om zeep, als dat al niet gebeurd is.



Pieter

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #97 Gepost op: 5 augustus 2010, 00:30:53 »
Pieter, ik kan best met je meevoelen, maar reken nou eens even waar de samenleving op TS zou staan zonder toeristen,  zonder spreiding en zonder kapitaalkrachtige ondernemers? Het lijkt mij ietwat te makkelijk om zo te denken. Ik heb het grootste deel van de achter me liggende jaren gewenst terug te zijn op m'n eigen eiland. Ten eerste ben ik blij dat het geen eiland meer is en dat ik dan niet meer van de boten afhankelijk zou zijn, omdat als je iets mankeerde, je wel minimaal drie kwartier mocht varen voor je in het ziekenhuis kon worden geopereerd (is mij op m'n 8' overkomen, helikopters waren toen allemaal militair, het betrof toen de 'Oosterschelde'. Een van ons drie zieken overleefde de tocht niet en overleed aan boord). Ten tweede was het eiland -toen nog grotendeels agrarisch- zo kaal als een biljartlaken na de Ramp en jullie kunnen nooit beseffen hoe dat van invloed is op je eigen leven, zelfs als je dat maar zijdelings hebt meegemaakt (zie Holland PESK, derde druk). En ten derde wil je de armoe van zo'n eiland niet meer meemaken in deze tijd, ook al hadden we het niet slecht.
Als ik nu in Schouwen kom, ben ik nog steeds "thuis", maar evenzeer blij dat ik er niet meer hoef te wonen wegens de -inkomen brengende- rijke Hollanders die er hun centen stukslaan, maar even hard je eilandcultuur onderuit halen.

Wat ik maar zeggen wil: het is een vervloekt moeilijke keus, maar tel je zegeningen.....

arthur

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #98 Gepost op: 5 augustus 2010, 10:32:12 »
Maar er kunnen ook te veel "zegeningen"  zijn. Is er niet een minimum leeftijd, betreffende alcohol verkoop? Afgelopen vrijdagochtend, ter hoogte van de pollendam aan boord van de Friesland een groep knapen, zeker nog net geen 16, met  bier op het prommenadedek. Niemand van de shipssecurity te zien, wel was ik  om 12.50 getuige van een fietsbotsing van ??n van die knapen met een moeder met kind in een zitje thv Bornholm, omdat "de mannen" met drie man zwalkend naast elkaar bleven rijden/racen, duidelijk niet meer in al te frisse staat. Moeder en kind vielen half op het fietspad, half op de drukke rijweg. Gelukkig geen gewonden. Doeksen mag best wel eens wat meer zijn verantwoordelijkheid nemen en niet alleen maar zoveel mogelijk geld verdienen door mensen massaal over tezetten en maar  zoveel mogelijk aan boord te verkopen.  Toen de verkoop van drank nog door derden werd verricht (Prell), kwamen dit soort excessen veel minder voor.
Ik kan me goed vboorstellen, dat eilanders de over=massa en dan met name de nachtelijk herrie daarvan. meer dan zat zijn, en uit gesprekken met geboren Terschellingers blijkt ook dat velen met name de kom-maar-naar-terschelling-massa- goed zat zijn. Voor velen hoeft er ook geen uitbreiding van de jachthaven meer te komen. Bovendien vind ik de situatie Zeeland 30 a 40 jaar (of nog meer) terug met Terschelling nu vergelijken totale onzin. Ik weet zeker dat Piet niet terug wil naar de situatie van die tijd, hooguit naar wat meer rust, de mentaliteit en de mooie schepen. Ook al is dat tegen beter weten in...

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #99 Gepost op: 5 augustus 2010, 12:18:13 »
Bovendien vind ik de situatie Zeeland 30 a 40 jaar (of nog meer) terug met Terschelling nu vergelijken totale onzin. Ik weet zeker dat Piet niet terug wil naar de situatie van die tijd, hooguit naar wat meer rust, de mentaliteit en de mooie schepen. Ook al is dat tegen beter weten in...

Arthur, dat is jouw mening. Persoonlijk zou ik de gedachtenspinsels van iemand anders niet op deze manier kenmerken, maar ook dat is misschien een teken van verandering dat niet zo gemakkelijk zou moeten worden uitgesproken op zo'n manier.

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #100 Gepost op: 5 augustus 2010, 12:29:00 »
@ Allen:
Zullen we dit soort discussies houden op het topic De Zeevaert?
Dan kan dit topic gereserveerd blijven voor het echte Nieuws.
Bij voorbaat dank.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #101 Gepost op: 16 augustus 2010, 23:49:35 »
Nieuwsbericht op LC, met de titel Dronken man (72) ramt hek op veerboot

http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article6315623.ece/Dronken-man-%2872%29-ramt-hek-op-veerboot

Ach ja, komkommertijd. De reacties zijn zoals gewoonlijk in dit soort situaties weer van bedenkelijk gehalte. Een ervan is echter wel aardig:

"De boten van Doeksen mogen breder. De Friesland is safe voor je auto maar de Midsland daar moet je uit het dak klimmen en raakt je auto geschadigd omdat de mensen er niet of nauwelijks langs kunnen lopen. Heel vervelend. een deuk en een kras in mijn nieuwe auto en klimmen over de bijrijdersstoel om eruit te komen Schande zoveel geld betalen...zou geld toe moeten krijgen."

De Midsland is een ontwerp uit de tijd dat de personenwagens gemiddeld nog wat smaller waren dan nu. Dit geeft mooi aan waarom een rederij tijdig moet vernieuwen. Overigens zorgen allerlei "belastingvoordelen" er nu weer voor dat er veel wat smallere wagentjes worden verkocht. Dat pleit er weer voor om oudere boten langer in dienst te houden.  ;)

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #102 Gepost op: 18 augustus 2010, 15:03:21 »

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #103 Gepost op: 18 augustus 2010, 22:11:43 »
Misschien remt de breedte van de Midsland het patserbakkenvolk met zijn vaak zwarte Cayennes, Q 7's, Hummers, en Range Rover Sport (uiteraard met verduisterde ramen) een beetje om hun bezit mee te slepen naar de Terschelling en daar de wegen en dorpen nog meer te verstoppen als ze al zijn. (straks de parkeerplaatsen ook maar verbreden?). Dus ik zou zeggen: als je niet uit het dak wilt klimmen, laat je je auto toch lekker in Harlingen staan en neem je de fiets.

Pieter

Pieter, ik voel helemaal met je mee, maar ik probeerde het wat algemener te bekijken. Paar voorbeelden:

- Zowel Schulpengat als Dokter Waghemaker (2)  van TESO kregen bredere rijstroken omdat de gemiddelde breedte van de gemiddelde personenauto in de loop van de jaren was toegenomen.
- Iets persoonlijker: Ik begon ooit auto te rijden in iets dat slechts het voorkomen van een motor vertoonde en vier wielen had: een Eend (zaliger nagedachtenis). Er zat ook een stuurwiel op dat bedoeld was als continue oefening voor de biceps. Na x oude en twee nieuwe te hebben versleten, kwam er een BX (AX was er nog niet). Die was wat breder. Na x BX-en was het alternatief een Xantia, ook weer breder, ook die ging helaas uit de productie en toen werd het de C5. Ook weer breder. Dat gebeurde ook bij andere -in mijn ogen uiteraard mindere  ??? - merken dan de Double Chevron. Zie de ontwikkeling van -ik krijg het bijna niet uit m'n strot  :-\ - de VW Golf. Overigens ben ik gelukkig weer sinds enige tijd "gereduceerd" naar de onovertroffen Xantia, voor mij persoonlijk (en misschien wel voor iemand anders ook, maar dat kan en mag worden betwijfeld ;) ) de beste Franse auto ooit gemaakt, terwijl-ie toch niet zo reusachtig is als de PC Hooft-trekkers die jij op TS signaleert.

Mijn opmerking over de breedte van auto's had dus geen betrekking op het patsersblik dat tegenwoordig op terreinbanden achter de Aldi staat geparkeerd of ander verdrietig makend oud-ijzer-in-spe.  ;D

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #104 Gepost op: 18 augustus 2010, 22:30:10 »
Graag de discussies over Het Nieuws in de daarvoor bestemde topics voeren en hier alleen het "echte Nieuws" vermelden.
Bij voorbaat dank.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink