Auteur Topic: Nieuws  (gelezen 304547 keer)

marten

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #15 Gepost op: 21 maart 2006, 21:54:53 »
Kooyman horecaleverancier van Rederij Doeksen

HARLINGEN/TERSCHELLING - Alle horecabenodigheden die verkocht worden aan de schepen van Rederij Doeksen en in Grand Cafe Promenade te Harlingen, worden met ingang van 1 april a.s. geleverd door Kooyman Grootverbruik BV, Terschelling. Dat zijn TSM Catering BV, het cateringonderdeel van de Rederij, en Kooyman vorige week overeengekomen.

Bron: Harlinger Courant van vrijdag 10 maart.


marten

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #16 Gepost op: 27 maart 2006, 15:27:48 »
16-03-2006
Werfbeurt Koegewieck

In verband met groot onderhoud zal de Koegelwieck van maandag 27 maart tot en met woensdag 12 april aanstaande uit de vaart zijn (laatste vaart voor de onderhoudsperiode: maandag 27 maart 06.45 uur van Terschelling naar Harlingen).

In deze periode worden op maandag, dinsdag, donderdag en zondag extra reizen gemaakt door de reguliere veerboot op de volgende tijden:

Harlingen - Terschelling v.v.
Maandag en donderdag:

jelle

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #17 Gepost op: 28 maart 2006, 15:51:24 »
Op 1 april en 8 april zal de MS Stortemelk de avonddienst overnemen van de Koegelwieck. De kosten per enkele reis bedragen 10 euro inclusief een kopje koffie.

Bron: de Terschellinger

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #18 Gepost op: 29 maart 2006, 14:41:52 »

In het jaar 2005 zijn weer minder vakantiegangers naar Terschelling vervoerd door rederij Doeksen.
In het jaar 2004 waren dat er 359.055, in het jaar 2005 352.760 een teruggang van 2%.

In totaal lopen de aantallen al sedert het jaar 2003 terug.


Leen

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Nieuws
« Reactie #19 Gepost op: 2 april 2006, 22:39:49 »
Nieuw boekingssysteem Doeksen weer uitgesteld   [vlieland]
Het nieuwe online boekingssysteem van rederij Doeksen heeft opnieuw averij opgelopen. Het reserveringssysteem zou 29 maart van kracht gaan ,,maar door een aantal onvoorziene problemen is besloten voorlopig niet online te gaan`, meldt Doeksen. Ook de introductie van het Vaste Reizigers Programma voor mensen van de wal die frequent het eiland bezoeken is uitgesteld. De afschaffing van de zogeheten 20 rittenkaart is voorlopig van de baan. Sterker nog; mensen die toch een korting willen op hun ticket wordt aangeraden een nieuwe 20 rittenkaart te kopen. Het is onbekend hoe lang het uitstel van het nieuwe boekingssysteem gaat duren.
 

Geplaatst op 30-03-2006 12:38 
Bron: Raph Schouten

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Nieuws
« Reactie #20 Gepost op: 1 mei 2006, 23:45:59 »
Hallo allemaal,

Ik wilde nog even mededelen dat ik vrijdag nog met spoed met de tempest 2 mensen van de friesland af moest halen moesten doen aan stuurboord zijde van het schip de mensen oppikken wel een hele belevenis. dacht laat ik het even melden misschien dat er forum leden aan boord waren was rond kwart over 11 ofzo in de ochtend missschien dat er foto's zijn?


Groeten Hessel Buren Terschelling

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Nieuws
« Reactie #21 Gepost op: 18 juni 2006, 20:33:48 »
Hallo allemaal,

kwam net aan in Harlingen en ik hoorde dat de koegelwieck stuk is. Ik zag al toen hij de haven van terschelling wilde verlaten dat wilde niet echt lukken maar naar wat heen en weer wrikken is het toch gelukt de half 5 rit te doen. Maar de half 6 rit ging dus niet door van de koegelwieck en de half 7 koegelwieck van terschelling gaat ook niet!! Nu vaart de Midsland en de Friesland straks nog. De Friesland is net om kwart voor 8 vertrokken en ik denk dat het wel een laatertje word bij doeksen vandaag!!!
Groeten Hessel Buren Terschelling

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #22 Gepost op: 25 oktober 2007, 15:52:48 »
Dit was al eerder bekent volgens mij, maar staat vandaag in de LC, dus plaats het maar even:

Veerboten rookvrij

HARLINGEN - Rokers mogen straks alleen nog op het dek van de veerboten naar Vlieland en Terschelling. Rederij Doeksen verbiedt per 1 januari het roken in de salons. Daarmee loopt de reder vooruit op het rookverbod voor de horeca, dat op 1 juli ingaat.

Nu mogen passagiers nog wel roken in een bar aan boord. ,,Omdat alle rokers daar zitten, staat het er de hele dag blauw van de rook'', vertelt directeur Paul Melles van Doeksen. De rookbar is de minst favoriete werkplek aan boord.

Bron

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #23 Gepost op: 21 juni 2008, 09:02:41 »
Actiedreiging bij veerdienst houdt aan

HARLINGEN - De kans dat het personeel van Rederij Doeksen acties gaat voeren, is nog aanwezig. Sinds het vastlopen van de cao-onderhandelingen begin deze maand heeft de werkgever formeel nog geen loonbod op tafel gelegd.

Gisteren liep de deadline af. Volgende week peilen de bonden CNV en FNV de actiebereidheid onder het personeel. De directie heeft alleen informeel iets losgelaten, zegt FNV-bestuurder Piebe van der Molen.


Leeuwarder Courant

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #24 Gepost op: 25 juni 2008, 12:45:01 »
Op www.rederij-doeksen.nl:

Internet aan boord
25-06-2008

Gratis internet aan boord: voor veel passagiers een grote wens. Tijdens de dokperiode van een aantal schepen is dit dan ook gerealiseerd. Wie een laptop meeneemt, voorzien van een draadloze modem, kan aan boord van de ms Vlieland, ms Friesland en de ms Tiger gratis gebruik maken van het internet.


Uit ervaring kan ik wel zeggen dat de verbinding regelmatig wegvalt: vooral bij snelle koerswijzigingen, midden op zee (zoeken tussen ontvanger op het eiland en Harlingen) en waarschijnlijk ook als er veel gebruikers zijn (MSNen raad ik dan ook niet aan :P). Bovendien is het ook niet supersnel, maar in ieder geval wel een mooie service voor de passagiers.

Bied misschien ook mogelijkheden voor de rederij om een live webcam op de schepen te zetten  8) ?

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #25 Gepost op: 26 juni 2008, 16:30:08 »
De 100-jarige rederij viert 100 dagen feest, aldus op hun site te zien ;)

Profiteer van leuke acties!

Regelmatig zijn er leuke acties waarvan u als reiziger van Rederij Doeksen profiteert! Houd deze pagina dus in de gaten en doe er uw voordeel mee!


Gratis Cadeaukaart bij elk bootticket


Op vrijdag 27 juni 2008 bestaat Rederij Doeksen 100 jaar en dus vieren wij 100 dagen feest. Onder het motto "de jarige trakteert" krijgen alle passagiers, te beginnen op 27 juni, bij het scannen van hun tickets 100 dagen lang een cadeaukaart.

De cadeaukaarten geven recht op leuke cadeautjes naar keuze. Kies bijvoorbeeld voor een zachte knuffelzeehond, twee kopjes koffie of thee of korting op een comfortabele huurfiets. Wissel de cadeaukaart in op de veerdiensten of in de veerterminal in Harlingen en geniet van je verrassing. Reis je met de sneldienst, maak dan v

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #26 Gepost op: 26 juni 2008, 16:32:38 »
Voorlopig geen staking Doeksen

Er wordt voorlopig niet gestaakt door het personeel van Rederij Doeksen. De directie heeft toegezegd dat korte diensten van een paar uren zoveel mogelijk beperkt worden. De medewerkers op de veerboten naar Terschelling en Vlieland werken 36 uren in de week. De vakbonden willen dat die uren zoveel mogelijk over vijf dagen verdeeld worden en niet over zes of zeven dagen in de week.

De vakbonden hebben de toezeggingen van de directie met de leden besproken. Alles moet nog wel op papier gezet worden.


Bron: Omrop Frysl

marten

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #27 Gepost op: 27 juni 2008, 16:59:55 »
Megagolf door Tiger Doeksen
27-06-2008 | 16:13

De snelle boten van Doeksen zorgen voor gevaarlijke situaties op het water. Dat zegd schipper Reinout Oosterveld van de Tjalk Zwarte Ruiter uit Franeker. Hij kwam vorige week op de waddenzee in problemen door een van de snelle boten. De Tiger. Deze boot kwam hem tegen met een golf van goed 3 meter hoog.

Schipper, vrouw en 4 gasten liepen een nat pak op en een opvarende werd zo hard geraakt dat deze omviel. De Schipper wil dat Doeksen langzamer gaat varen in alle gevallen dat ze andere boten tegenkomen.
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2009, 11:19:32 door Bob Koetsier »

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #28 Gepost op: 18 augustus 2008, 17:17:16 »
Op deze gedenkwaardige dag heeft Doeksen last van pech met de autobrug op Terschelling.
De Midsland kwam vanmiddag netjes op tijd binnen, maar kan niet weg om plaats te maken voor de Friesland omdat de autobrug technische problemen heeft.
De Friesland moet in het Schuitengat wachten totdat de storing is verholpen.
De afvaart van 17.30 zal daarom zeker vertraging oplopen.

Zo'n naar voorval kan men bij Doeksen niet gebruiken met de start van EVT.
Maar de aanleginrichting is de verantwoordelijkeid van Rijkswaterstaat, dus iedereen kan met de vinger die kant uitwijzen.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #29 Gepost op: 29 augustus 2008, 14:45:06 »
Doeksen is de minst dure rederij

Terschelling - Rederij Doeksen is de goedkoopste vervoerder van passagiers en (vracht)auto’s van en naar de Waddeneilanden. Dat blijkt uit cijfers van een recent onderzoek, waarbij de tarieven van Teso, Doeksen en Wagenborg zijn vergeleken. Bij het onderzoek door consultatiebureau Ecorys uit Rotterdam zijn de tarieven afgezet tegen het aantal te varen kilometers.

Volgens onderzoeker Ambrosius Baanders is de stelling dat er bij Doeksen sprake zou zijn van duidelijk te hoge tarieven niet houdbaar, zeker niet op basis van deze kilometervergelijking.’’Dat wil niet zeggen dat stevige winsten niet mogelijk zijn’’, zegt Baanders. Wagenborg komt met de veerdienst op Ameland en Schiermonnikoog als duurste uit de bus.

In 2005 vergeleek Ecorys de tarieven in opdracht van Rijkswaterstaat ook al eens, toen op basis van de vaarduur. Die cijfers wekten de indruk dat Doeksen veruit de duurste rederij was. In dat onderzoek is volgens Baanders echter een zeer storende fout geslopen. ,,We hebben een fout gemaakt met een factor twee: in werkelijkheid moesten de gepubliceerde tarieven van Doeksen de helft zijn. Die van Teso en Wagenborg klopten wel. We betreuren de indertijd gemaakte hinderlijke fout en bieden daarvoor onze excuses aan.’’

Wordt uitgegaan van de vaarduur - met de juiste cijfers - dan is Teso voor passagiers 8 procent goedkoper dan Doeksen. De Terschellinger reder rekent echter 25 procent minder dan Teso voor het overzetten van auto’s en vrachtauto’s.

De (foutieve) cijfers van 2005 golden tijdens de discussie in de Terschellinger gemeenteraad over het openbare dienstcontract veerverbindingen als een belangrijke graadmeter. Ze zetten kracht bij aan de beeldvorming bij met name de fracties van VVD en Plaatselijk Belang - en van veel eilanders - dat Doeksen ,,veel te duur’’ is. Genoemde partijen stemden destijds tegen om concurrentie in de markt mogelijk te maken. Voor ondernemer Bernard Haantjes was het ongenoegen over de hoge veertarieven een van de redenen zich met de veerdienst te gaan bemoeien en EVT op te richten, die nu zo’n twee weken vaart.

Het was raadslid Martin Schellenberg (PvdA) die de cijfers destijds niet voor zoete koek aannam en zelf aan het rekenen sloeg. ,,De berekening van de heer Schellenberg is correct’’, zegt Baanders nu. Volgens de onderzoeker heeft directeur Paul Melles van Rederij Doeksen de fout tijdens de hoorzitting in mei in de Tweede Kamer ook aangestipt, ,,maar daar werd verder niet op in gegaan.’’

Ecorys haalde het rapport van 2005 onlangs weer uit de la, toen Rijkswaterstaat opnieuw opdracht gaf aan het bedrijf, onderzoek te doen naar de huidige situatie bij de reguliere bootdienst. Waterstaat wil de uitkomsten gebruiken om de concessieverlening (het exclusieve recht om de bootdienst uit te voeren) te onderbouwen. Ook moet er een beeld komen van het bestaan en de mogelijkheden van cherry picking (het afromen van de markt) door andere rederijen. Het onderzoek wordt waddenbreed uitgevoerd, inclusief Texel.

Bron: Friesch Dagblad
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2009, 11:26:48 door Bob Koetsier »