Schepen van Doeksen > Actueel
Nieuws
nagier:
ja beter haha bedankt bijna niks veranderd in de plannen
Vriend:
Bericht van de Facebook pagina van Rederij Doeksen vandaag.
Paul Melles (60) neemt op 31 december 2020 afscheid als #directeur van Rederij Doeksen. Melles: “Komend jaar werk ik 34 jaar voor de Rederij, waarvan 20 jaar als algemeen directeur. Deze jaren zijn leerzaam geweest, boeiend, hectisch, vol kansen en uitdagingen. Zo’n beetje alles wat maar gebeuren kon, hebben we meegemaakt. Van concessiestrijd tot corona-uitbraak. We hebben mooie nieuwbouwprojecten kunnen realiseren en grote stappen gezet op het gebied van veiligheid, gastvrijheid en vergroening van onze vloot. Ik laat een mooi bedrijf achter waar ik erg trots op ben. Maar het is nu tijd voor een nieuwe generatie.”
Melles wordt opgevolgd door Dirk Spoor (38), die momenteel de functie van hoofd hospitality en HR vervult. Spoor kwam in 2010 in dienst bij Rederij Doeksen. “Dirk heeft visie en ambitie en weet precies wat belangrijk is om een bedrijf als Rederij Doeksen succesvol de toekomst in te loodsen. We zijn de afgelopen twee jaar intensief met elkaar opgetrokken om hem op het directeurschap voor te bereiden. Ik ben trots dat we de directiewissel intern kunnen oplossen. Het bedrijf is bij hem in heel goede handen.”
Paul Melles blijft bij de rederij betrokken: “Koninklijke Doeksen heeft me gevraagd om als technisch directeur de bestaande activiteiten van onze holding - waar naast Rederij Doeksen ook de bedrijven Waterbus en Royal Huisman onder vallen - te ondersteunen en nieuwe projecten op te starten. De afgelopen jaren heb ik veel kennis en ervaring opgebouwd, o.a. op het gebied van vergroening. Op dat gebied zal ik zeker gaan adviseren en daar heb ik erg veel zin in.” Hij lacht: “En daarnaast, zeker niet onbelangrijk: mijn vierde kleinkind is op komst. Ik wil meer tijd kunnen besteden aan mijn gezin en meer genieten van de dingen in het leven.”
Ook vanaf deze plaats bedanken wij Paul Melles voor de fijne samenwerking van de afgelopen jaren en we wensen Dirk Spoor veel succes toe in zijn toekomstige functie 😀👏👏👏
cupdruchan:
Gewijzigde dienstregeling 30 oktober a.s.
Helaas heeft het coronavirus ook binnen het nautische team toegeslagen. Dit betekent, dat we gedwongen zijn enige wijzigingen aan te brengen in de gepubliceerde dienstregeling van vrijdag 30 oktober a.s.
De volgende afvaarten van het ms Midsland vervallen:
Harlingen – Terschelling: 13:00 uur
Terschelling – Harlingen: 15:40 uur
De volgende afvaarten van het ms Willem Barentsz worden uitgevoerd door het ms Midsland:
Harlingen – Terschelling: 11:30 uur en 16:45 uur
Terschelling – Harlingen: 14:10 uur en 19.10 uur
Met passagiers die voor deze afvaarten hebben geboekt, is inmiddels contact opgenomen.
bron: doeksen.nl
cupdruchan:
Bron: de rederij
Sneldienst vervalt vanaf dinsdag 9 februari
Door de snel toenemende ijsgang en de weersverwachtingen vervallen vanaf dinsdag 9 februari alle afvaarten van de sneldienst. We verwachten dat de sneldienst t/m woensdag 17 februari uit de vaart blijft. De autoveerdienst vaart vooralsnog ongewijzigd. Eventuele wijzigingen communiceren we via de website en de sociale kanalen.
Met passagiers die geboekt hebben voor deze sneldienstafvaarten nemen we contact op. Zij worden omgeboekt naar een andere afvaart.
De sneldiensten vallen bij ijsgang als eerste uit, omdat de kans op schade groter is bij hogere snelheid. Deze snelle schepen zijn gebouwd van licht materiaal en niet voorzien van de ijsbescherming die de autoveerboten wel hebben.
Een tweede reden is, dat de sneldienstmotoren worden gekoeld met zeewater dat door pompen wordt aangezogen. De snelboten hebben weinig diepgang, dus de kans is groot dat er dik ijswater meegezogen worden, waardoor schade ontstaat.
cupdruchan:
Bron: de rederij
Vanaf woensdag 10 februari alleen dagvaart: aanpassing van de dienstregeling
In verband met de toenemende ijsgang vervangt Rijkswaterstaat de reguliere boeien in de vaargeul door grotendeels onverlichte ijsbetonning. Bovendien is ijsbetonning minder zichtbaar op de radar en de tonnen kunnen door het kruiende ijs meegenomen worden, waardoor de vaargeul niet goed meer wordt aangegeven. Dit betekent dat we vanaf woensdag 10 februari overschakelen naar dagvaart en varen op aangepaste tijden. We nemen contact op met passagiers op geboekte afvaarten. Via onze website en de sociale kanalen houden we je op de hoogte van de wijzigingen. Houd rekening met extra vaartijd i.v.m. ijsgang.
Dienstregeling woensdag 10 februari en donderdag 11 februari
Veerdienst Terschelling:
Vaartijd ca 2:00 uur
Terschelling – Harlingen 7:35 uur
Harlingen – Terschelling 10:05 uur
Terschelling – Harlingen 13:55 uur
Harlingen – Terschelling 16:30 uur
Veerdienst Vlieland:
Vaartijd ca. 1:35 uur
Vlieland – Harlingen 07:25 uur
Harlingen – Vlieland 09:30 uur
Vlieland – Harlingen 15:00 uur
Harlingen – Vlieland 17:05 uur
Bovenstaande tijden gelden in elk geval voor woensdag 10 en donderdag 11 februari. We informeren u zo spoedig mogelijk over de dienstregeling voor de dagen daarna, op basis van de actuele situatie.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie