Schepen van Doeksen > Actueel
Nieuws
Leen:
Aanpassing Terschelinger haven.
In de Harlinger Courant stond afgelopen vrijdag een artikel over de presentatie van een aangepaste Terschelinger haven.
Het gaat om een voorstel van de Grontmij die dat heeft onderzocht in opdracht van de gemeente Terschelling die het gebied rond de haven wil opwaarderen.
De vrachtdienst wordt in dat voorstel gescheiden van de passagiersdienst in die zin dat er een aparte aanlegsteiger voor zou moeten komen ter hoogte van de dijk bij het industrieterrein compleet met brug.
( op het punt waar de havendam op de dijk aansluit )
De Koegelwieck zou in de kom een plaatsje moeten vinden, de Friesland of haar opvolger zo staat het in de tekening zou op de huidige plaats blijven aanmeren.
Directeur Melles van Doeksen gaf aan het een goed plan te vinden.
Het transport van trailers per vrachtboot ( gescheiden van het passagiersvervoer ) zal sterk toenemen, waarschijnlijk zal op termijn een 2e of grotere vrachtboot noodzakelijk zijn, aldus Melles.
Het aantal vrachtwagens dat met de Friesland oversteekt zal sterk verminderen.
Te meer een reden naar mijn idee om de verrichtingen van de Vlieland en haar waarde voor Doeksen goed in de gaten te houden.
Het zou mij niet verbazen dat als zij goed bevalt de dagen van de Friesland als vlaggeschip voor Terschelling wel eens geteld zouden kunnen zijn.
Overigens ook van mij de beste wensen, een goed uiteinde en een goed nieuw Schepen van Doeksen jaar.
Leen
Mark:
Bonden blazen acties op veerboten op valreep af
HARLINGEN - De acties bij Rederij Doeksen zijn op de valreep afgeblazen. De veerboten naar Vlieland en Terschelling zullen op 1 januari gewoon volgens de dienstregeling varen. Rederijdirecteur Paul Melles heeft gistermiddag in het laatste overleg met de vakbonden FNV en CNV de eisen van het personeel ingewilligd.
Bron: Leeuwarder Courant
Humtidumty:
Rederij Doeksen heeft de dienstregeling met ingang van 1 januari 2006 ingrijpend gewijzigd. De dienstregeling laat andere afvaarttijden zien dan we gewend waren en er vallen een aantal afvaarten weg, m.n. door de afname van het Koegelwieckverkeer tussen de eilanden.
Ook de tijden tussen zomer- en de winterdienstregeling verschillen. Sommige boten gaan in de winter later dan voorheen, maar in de zomer juist vroeger dan voorheen.
Als u dus plannen heeft om naar Vlieland te komen kijk dan altijd even op de website van de Rederij voor de goede tijden (en vul daarbij de goede afvaartdag in want ook tussen de dagen zijn verschillen).
Jan Leenstra:
melding op de Doeksen site:
Extreme telefonische drukte...
03-01-2006
Vanaf maandag 2 januari j.l. is het mogelijk uw autoboekingen voor het jaar 2006 te doen. Dit kan telefonisch via het nummer 0900-DOEKSEN (3635736), in het menu kiest u dan optie 1 en dan nogmaals optie 1. U wordt daarna verzocht om een keuze te maken tussen boekingen voor de maanden januari en februari (optie1) of boekingen na 1 maart (optie 2). De afdeling autoreservering is bereikbaar op werkdagen van 08.45 -12.00 uur en van 13.00 - 16.15 uur. Houdt u voor het maken van de boeking alvast het kenteken en uw creditcard- of bankrekeningnummer bij de hand.
marten:
Het bericht hier even neer gezet omdat de bijlagen na een tijdje verwijderd worden.
10-01-06 15:05
Visser bezorgd over veerboot Terschelling
Bron: LEEUWARDER COURANT
WEST-TERSCHELLING - Burgemeester Jurrit Visser van Terschelling maakt zich grote zorgen over de bereikbaarheid van zijn eiland.
Hij vreest dat er door de 'lakse' houding van Rijkswaterstaat afvaarten zullen uitvallen. De overeenkomst tussen Rederij Doeksen, het rijk en de gemeenten Terschelling en Vlieland is na jaren onderhandelen nog steeds niet getekend.
Struikelblok vormt het 'Europa-bestendig' maken van de concessieverlening aan de huidige rederijen Teso, Doeksen en Wagenborg. ,,Het convenant heeft kennelijk geen prioriteit, waardoor straks niemand weet waar we aan toe zijn", vreest Visser.
,,In de belevingswereld van Rijkswaterstaat komen eerst de treinen, dan de bussen en de taxi's, dan een hele tijd niets en aan het eind nog eens de eilander veerdiensten", zo schamperde hij op de nieuwjaarsreceptie van de reddingmaatschappij in het boothuis van Paal Acht.
De burgemeester bespeurt bij Rederij Doeksen nu al een afwachtende houding bij de bouw van nieuwe schepen. De mogelijke komst van een tweede rederij van initiatiefnemer Bernard Haantjes is voor Visser juist reden te meer om spijkers met koppen te slaan.
,,Dat er concurrentie komt, is op zich geen probleem'', aldus de burgervader. ,,Maar het moet straks niet zo dat er een loopje wordt genomen met het aantal afvaarten en we voor ons vervoer afhankelijk worden van de reddingboot."
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie