Auteur Topic: Nieuws  (gelezen 304495 keer)

asjemenou_loeki_midsland

  • matroos
  • **
  • Berichten: 81
Re: Nieuws
« Reactie #480 Gepost op: 30 maart 2020, 21:34:53 »
Ik hoop het dat de Midsland zo lang nog blijft varen. Eerst zien dan geloven. Doeksen zelf zegt er nog niks over op tw en fb. T is ook niet duidelijk of de 2 nieuwe schepen worden uitgesteld door de crisis.

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Nieuws
« Reactie #481 Gepost op: 31 maart 2020, 10:02:08 »
Hoewel het voor Doeksen belangrijk is de nieuwe schepen in gebruik te gaan nemen hebben ze nu het 'voordeel' dat het seizoen nu verschoven is en de capaciteit niet zo belangrijk is als normaal in deze tijd van het jaar.
Dit maakt mogelijk ook dat de herstelwerkzaamheden van het Vlieland niet als een spoedklus moet worden gedaan.

Ik hoop het dat de Midsland zo lang nog blijft varen. Eerst zien dan geloven. Doeksen zelf zegt er nog niks over op tw en fb. T is ook niet duidelijk of de 2 nieuwe schepen worden uitgesteld door de crisis.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

asjemenou_loeki_midsland

  • matroos
  • **
  • Berichten: 81
Re: Nieuws
« Reactie #482 Gepost op: 31 maart 2020, 19:00:37 »
Klopt. En door de coronacrisis lukt t niet eens om alles op tijd af te leveren voor de Vlieland. Nu is t officiëel bevestigd door Doeksen zag ik net. Ik denk dat t Oerol gebeuren ook niet doorgaat. Anyway nu is er meer hoop dat ik met m'n vrouw nog n afscheidstocht kan varen. Moeten de treinen beter aansluiten. Tussen Utrecht en Leeuwarden is t nu een ramp qua treinen en ik heb geen rijbewijs en kan echt niet zomaar iemand vinden om me naar Harlingen te laten rijden.

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #483 Gepost op: 31 maart 2020, 20:58:41 »
Joh, doe niet zo moeilijk. Je had allang afscheid van de Midsland kunnen nemen.

borie

  • matroos
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #484 Gepost op: 31 maart 2020, 21:30:37 »
Voordat de LNG boten probleemloos varen zijn ze nog wel even verder denk ik. Het is nieuw, uniek en daardoor waarschijnlijk niet direct volle bak betrouwbaar. Dus die oude Midsland zal nog wel even blijven.

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Nieuws
« Reactie #485 Gepost op: 6 mei 2020, 17:20:05 »
De wadden-rederijen zijn druk de schepen aan het aanpassen (geweest).
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/588211/Boot-naar-Schier-neemt-coronamaatregelen
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

asjemenou_loeki_midsland

  • matroos
  • **
  • Berichten: 81
Re: Nieuws
« Reactie #486 Gepost op: 9 mei 2020, 20:37:16 »
Ik heb intussen samen met m'n vrouw op 19 April een prachtige tocht gehad met de Midsland heen en weer naar Vlieland. Was prachtig weer en heerlijk rustig aan boord! En ik mocht de machinekamer nog even in bij vertrek uit Vlieland.  8)

En vanaf 1 juni zou zo iets niet meer gaan. Zoals iedereen weet moet men ook bij Doeksen een mondkap op en gelden er looproute's. Ik vraag me af of men dan nog aan dek mag en binnen of men moet de hele tijd blijven zitten? Wat hebben wij een geluk gehad dat t toch mogelijk was op 19 april!  :)

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Nieuws
« Reactie #487 Gepost op: 11 mei 2020, 21:20:56 »
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #488 Gepost op: 19 mei 2020, 10:13:55 »
De capaciteit van Doeksen is nu wel erg aan de krappe kant met slechts 30% (straks 40%) van de stoelen beschikbaar i.v.m. corona, bovendien de Vlieland op de werf, de nieuwe Willems nog niet klaar en de drukte proberen te spreiden in de terminals.

Waar er normaal met de drukke dagen rond pinksteren 2-3x Midsland, 3x Friesland en 6x een sneldienst vaart, is het nu slechts 3x een Friesland en 5x Sneldienst. Betekent dat er per dag maar ca. 20% van de normale capaciteit in personen over kan.... Ook naar Vlieland normaal 4x Vlieland, 4x sneldienst en nu maar 3x Midsland en 2x Sneldienst, betekent ook ca. 20% van normale capaciteit.


Een aantal eilander ondernemers zijn er niet zo blij mee; https://www.omropfryslan.nl/nijs/960862-doeksen-direkteur-kin-him-net-fine-yn-krityk-eilanner-undernimmers-dat-niet-fair
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2020, 10:38:45 door PiebeJanMan »

arthur

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #489 Gepost op: 22 mei 2020, 12:41:27 »
Toen Nederland half maart zo'n beetje dicht ging, was de Terschellinger reactie heel anders, op FB in ieder geval; dreigingen, agressieve benaderingen t.o.v. toeristen en zelfs even geen toeristen/hou TS Coronavrij stickers over profielfoto's heen; weer iets later, de 5 burgemeesters, die met klem adviseerden, niet naar "HUN''  eiland te komen; ook wij hebben 14 maart onze geboekte vakantie op TS toen maar geannuleerd, met een verlies van 125 euri. En moet je nu eens kijken, het geslijm en gekruip van de eilander middenstanders om nu toch maar vooral (massaal) te komen en de laffe kritiek op rederij Doeksen, die (terecht) zéér correct de, door de overheid opgelegde regels hanteert, en daardoor minder passagiers kan vervoeren, doen mijn maag omkeren. Ik weet zeker dat de rederij nu ook liever volle boten zou laten varen, maar het kan en mag nu eenmaal niet. Chapeau Rederij Doeksen!

cupdruchan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 200
Re: Nieuws
« Reactie #490 Gepost op: 22 mei 2020, 17:38:36 »
Moet je er wel even bij vermelden dat het Terschelling op slot verhaal door een select gezelschap werd gevoerd.
Een "harde kern" van eilanders die met veel mediacontact hun verhaal deden.
Het grootste deel ging gelaten mee in de regelgeving vanuit den haag....

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #491 Gepost op: 23 mei 2020, 09:13:50 »
Drijfveren mei 2020.

De Vlieland blijft waarschijnlijk tot begin augustus op de werf  :o :o :o


Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #492 Gepost op: 23 mei 2020, 11:20:43 »

Wat de Vlieland betreft dus domme pech.
Dat neemt m.i. niet weg, dat zoals Arthur zei, de gemeenteraden van alle 5 eilanden de badgasten vroegen weg te blijven. Er was zelfs een brief van de burgemeesters daarover.
Doeksen werd toen verweten badgasten over te zetten.
En nu moet iedereen weer ineens komen want het gaat wel erg veel kosten natuurlijk.
Nu is er onvoldoende ruimte aan boord, gezien de 40% regeling per 1 juni 2020, dus nu krijgt Doeksen weer de schuld en ook Wagenborg trouwens, dat ze niet genoeg badgasten tegelijkertijd overzetten.
De brief van Samen Terschelling, een politieke partij op dat eiland zegt daarover genoeg, men wil geen appartementen leeg laten staan.
Er wordt al jaren gepraat over spreiding van aankomst tijden over de week, dat moet m.i. toch kunnen met steeds meer ouderen, die niet meer werken
Ook nu in Corona tijd is door de week nog steeds plaats. Maar nee, wisseldagen moeten op vrij- en zaterdagen blijven. Wedden dat dit in 2021 ook zo blijft.
En dan weer roepen dat Doeksen en Wagenborg niet presteren.
Het is net als met de spits, iedereen reist tegelijkertijd naar en van het werk en school en de NS maar treinen blijven kopen die verder leeg staan en maar wegen aanleggen die verder overdag veel leger zijn.
Ik hoop dat deze Corona tijd leert dat dit echt anders moet en ook kan. 

Tlautenbach

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 42
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #493 Gepost op: 23 mei 2020, 17:51:19 »
Normaal meng ik me niet zo snel in discussies, maar jongens alsjeblieft. Wees onderdeel van iets dat samen iets beter maakt in plaats van gemopper en gezeur dat nergens toe leidt. Logisch dat er eerst geschrokken werd gereageerd. Nu alles in wat rustiger vaarwater is gekomen (sorry voor de woordspeling) ziet men natuurlijk graag toeristen komen. We hebben elkaar allemaal hard nodig, maar gebruik het verstand. Ik baal ervan, dat zelfs hier op het forum met de vingers wordt gewezen en daarmee gezorgd wordt voor verdeeldheid, dat is nu helemaal niet belangrijk. Belangrijk is dat we elkaar waar we dat kunnen helpen. Terschelling is een prachtig eiland met veel mensen die hun best doen om te verdienen. Ook Doeksen vertrouw ik erop dat zij hun best doen om het zo goed mogelijk te doen. Denk mee in oplossingen en mogelijkheden, daar bereiken we meer mee dan gezeur over alles.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #494 Gepost op: 24 mei 2020, 09:56:16 »
Beste heer Lautenbach.
Ik ben dat helemaal met u eens.
Als je naar de commissie vergadering kijkt van de gemeente is dat ook positief. De visie van de wethouder en ook de opstelling van de meeste verschillende partijen zijn positief, praten en overleggen met elkaar is het beste.
Echter helaas waren er ook andere geluiden, zoals de rederij aansprakelijk stellen als er niet genoeg passagiers kunnen worden overgezet en hun dan op hun vervoersplicht wijzen.
Ook op Vlieland speelt dat. Ik moet zeggen dat ik moeite heb met dergelijke zienswijzen. Niemand heeft om Corona gevraagd. Doeksen moet doen wat de overheid zegt. Zonder kleerscheuren komt hier niemand doorheen en hoe het verder loopt, wie het weet mag het zeggen.