Auteur Topic: Nieuws  (gelezen 303066 keer)

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #435 Gepost op: 29 juni 2019, 14:45:27 »
Drijfveren juni 2019:



met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #436 Gepost op: 24 juli 2019, 20:13:26 »
Drijfveren juli 2019

met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #437 Gepost op: 23 augustus 2019, 15:53:53 »
Drijfveren augustus 2019



met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #438 Gepost op: 25 augustus 2019, 13:40:08 »
Zondag 25 AUG 2019: de Midsland heeft blijkbaar technische problemen, want die meldt aan de vuurtoren Brandaris dat hij sleepboothulp krijgt in de haven van Terschelling.
En het is geen storm uit het NW, dus er moet wat aan de hand zijn.
Webcam beelden zijn wellicht behulpzaam.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #439 Gepost op: 25 augustus 2019, 13:48:49 »
Zondag 25 AUG 2019: de Midsland heeft blijkbaar technische problemen, want die meldt aan de vuurtoren Brandaris dat hij sleepboothulp krijgt in de haven van Terschelling.
En het is geen storm uit het NW, dus er moet wat aan de hand zijn.
Webcam beelden zijn wellicht behulpzaam.

zo te beoordelen: problemen met de boegschroef.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #440 Gepost op: 25 augustus 2019, 14:12:52 »
Zondag 25 AUG 2019: de Midsland heeft blijkbaar technische problemen, want die meldt aan de vuurtoren Brandaris dat hij sleepboothulp krijgt in de haven van Terschelling.
En het is geen storm uit het NW, dus er moet wat aan de hand zijn.
Webcam beelden zijn wellicht behulpzaam.

zo te beoordelen: problemen met de boegschroef.


Marifoonverkeer leerde dat de Midsland problemen heeft met 1 motor (niet de boefschroef)
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #441 Gepost op: 20 september 2019, 20:42:41 »
Intussen heeft het rijk de vervoersplannen van Doeksen en Wagenborg voor 2020 goedgekeurd en bekend gemaakt. Als je alle reacties van de betrokken gemeenten, de provincie en klanten groepen leest vraag ik me af of een partij in 2029 na het aflopen van de concessie daar zin in heeft. Zo wil Vlieland 4  keer per dag een afvaart Waar is dat bijvoorbeeld qua vervoersaanbod op gebaseerd? Ook wijzen eilanden naar elkaar dat de ander bevoordeeld wordt. Wat een gedoe.

cupdruchan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 200
Re: Nieuws
« Reactie #442 Gepost op: 20 september 2019, 22:01:31 »
waar kunnen we dat lezen??

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #443 Gepost op: 21 september 2019, 09:14:26 »
Dat kan je hier:

www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2019/09/19/1-vervoer-plan-t-s-m-2020

Zoals ik al aangaf, in Europa is al vaker voorgekomen dat er geen enkele bieder kwam op veerdiensten vanwege de eisen. Als ik dit allemaal zo lees zou dat hier in 2029 ook wel eens zo kunnen zijn. Vlieland spant helemaal de kroon, men wil daar nu dagelijks tenminste 4 afvaarten, terwijl ik de Vlieland door de week vrijwel leeg zie varen buiten het seizoen.
Kan wel, maar dan moet net als de trein en bus dit gesubsidieerd worden denk ik, en daar wil het Rijk zeker niet aan

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #444 Gepost op: 21 september 2019, 22:19:00 »
Leen,

Ik denk dat het meevalt met inschrijvingen. Het hangt er ook van af hoe je de concessie vorm gaat geven.

Ik snap overigens wel waar de vraag naar 4 afvaarten vandaan komt; Sinds 2005 heeft Vlieland +50% meer overzettingen gerealiseerd. De eilanders krijgen daar eigenlijk alleen maar een vaste drie afvaarten van de veerdienst voor terug gekregen (in de winter geen sneldienst(uitval) meer). Verder in de zomer twee sneldiensten op vrijdag en elke zondagavond terug. Maar die laatste was er ook al sinds 2007(?) En de extra vrijdagdienst is effectief ook vol op drukke momenten sinds de boekbare capaciteit van de Vlieland terug gegaan is van bijna 1200 naar 800. Verder worden bijna alle extra ingezette afvaarten naar Vlieland met de sneldienst uitgevoerd, dit staat ook expliciet in het vervoersplan. Doeksen vraagt echter extra geld voor een sneldienstkaartje, omdat de sneldienst per passagier meer brandstof verbruikt dan de veerboot. Echter per (extra) retourafvaart gebruikt de sneldienst minder brandstof dan de veerdienst.... Wel fijn dat er nu dan 4 extra retourafvaarten van de sneldienst naar Vlieland extra bij kunnen (door betere spreiding van de tijden van de sneldiensten), maar hier kunnen natuurlijk geen fietsen mee en ik ben benieuwd of dat in alle weekenden genoeg is ;).

cees

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 120
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #445 Gepost op: 28 september 2019, 16:37:12 »
Vervallen of gewijzigde afvaarten
 
In verband met de verwachte weersomstandigheden en golfhoogte, komen alle afvaarten van de sneldienst van en naar Vlieland op zondag 29 september te vervallen:
 
Harlingen – Vlieland       17.20 vervalt
Terschelling – Vlieland   18.20 vervalt
Vlieland – Terschelling   18.55 vervalt
 

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #446 Gepost op: 6 oktober 2019, 14:10:54 »
Drijfveren oktober 2019



met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Nieuws
« Reactie #447 Gepost op: 24 oktober 2019, 16:24:14 »
Drijfveren eind oktober 2019.



met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #448 Gepost op: 13 november 2019, 08:28:04 »
Dit kopte de Leeuwarder gisteren:

‘Klaar met Doeksen’
Een ander heikel punt dat tijdens de begrotingsvergadering aan de orde kwam, was de vervoersconcessie van Doeksen. Al vele jaren mopperen de Vlielanders over de in hun ogen tekort schietende veerverbinding. De raad heeft daarop weinig invloed. Via de Raad van Advies en het klantenpanel is slechts bescheiden invloed mogelijk.
,,We zijn er helemaal klaar mee’’, foeterde Visser. ,,De staatssecretaris roept in Den Haag weliswaar dat het allemaal geweldig is, maar dat is het pertinent niet.’’

Mijn vraag is wat willen ze eigenlijk op Vlieland, vier maal daags een veerdienst of zie ik dat niet goed?
Het lijkt me net als bij NS, veel extra schepen achter de hand hebben voor enkele topdagen is toch ook niet economisch haalbaar.

borie

  • matroos
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #449 Gepost op: 13 november 2019, 11:08:01 »
Met name de vrijdagen en zondagen zijn het probleem volgens mij, dan gebeurt het regelmatig dat de eilanders niet met de boot die ze willen mee kunnen.