Schepen van Doeksen > Actueel

Nieuws

<< < (78/129) > >>

Leen:

Eigenlijk gaat het om hetzelfde probleem als op het spoor en de weg.
Iedereen wil tegelijkertijd reizen.
Dus veel asfalt en files en overvolle treinen.

Het zou verhuurders op de eilanden sieren als zij ook eens mee dachten hoe dit nu verder aan te pakken.
Er zijn steeds meer senioren in Nederland, die ook door de week kunnen reizen, ook naar de eilanden.
Het is toch eigenlijk te gek dat de boten door de week vrijwel leeg zijn en dat ze in de weekenden overvol zijn.
En wat last minutes betreft, naar het buitenland gaat dat ook niet als het vliegtuig al vol zit.
Vier carferries zijn er straks waarvan er 2 door de week in de maanden november, januari, februari en maart nauwelijks gebruikt worden, net zoals lege wegen buiten de spits en lege treinen de hele dag op emplacementen stil staan.
Wat een verspilling. 
 

 





Evert Jan:
Mensen die echt naar de eilanden willen blijven echt wel komen, op drukke momenten zal Doeksen heus wel de Vlieland inzetten.
We kunnen nu eenmaal niet allemaal tegelijk op de boot, ook nu niet ;)
Vlieland lijkt altijd wel wat op- of aan te merken te hebben op Doeksen…  In het verleden kregen ze vaak boten die op Terschelling niet meer nodig waren maar ze hebben nu de nieuwste boot uit de vloot, er komen meer nieuwe boten, de Midsland zullen ze geen last meer van hebben, wat willen ze nog meer?? O ja, een sneldienst (wat ik me dan weer wel voor kan stellen)

Leen:

Ik ben het wel eens met Evert Jan. Kijk eens op de community page van Doeksen.
Wat een gezeur, nu weer over familie die goedkoop wil reizen omdat er nog familie op het eiland woont.
Alsof je ook goedkoper ergens anders in Nederland kan reizen in die situaties.
En wat de sneldienst betreft, deze lag er in de wintermaanden snel uit vanwege de zeegang, dus ook dat was weer niet goed.
Nu weer gezanik over de Midsland, omdat de Vlieland een nieuwe schroefas krijgt. Gemopper over honden die een trap af moeten of nu moeten we met deze oude rammelschuit mee.
Wat willen ze nu eigenlijk, dat is wel duidelijk, gewoon zeuren en klagen.

marcel1970:
Als  je de Vlieland gewend bent en je moet dan met de Midsland over lever je in comfort in dat is absoluut waar.
Maar de Midsland is nu eenmaal het reserve schip en de afvaart gegarandeerd dus is keuze aan jezelf wat je wil.
Dat de meeeste toeristen het liefste in het weekend komen is ook wel te begrijpen ouders zijn vrij van hun werk kinderen vrij van school en opa en oma willen dan graag bij hun kinderen en kleinkinderen zijn tijdens het weekend.
Dus kun kun je al rederij verwachten dat de piek altijd in het weekend ligt en dat de toeristen zo lang en goedkoop mogelijk van hun weekend willen genieten.

borie:
Eerlijk gezegd vind ik een en ander bovenstaand wel erg kort door de bocht. Ik ken persoonlijk vele Vlielanders en grotendeels ben ik het wel met ze eens.

 Vergeleken met Terschelling hebben de Vlielanders het nou eenmaal minder gemakkelijk, in de winter maar 2 a 3 afvaarten, kortom minder keuze.
Door de ligging van Vlieland varen er minder sneldiensten. Ook  schuwt Doeksen niet om de sneldienst er zomaar even uit te halen met wat wind. Als het niet verantwoord is om te varen is dat de correcte keus maar met west 6??? Tijdens Into the Great Wide open voeren ze 2 jaar geleden met west 8/9 met alles wat kon varen. Zouden dan ineens de economische belangen kunnen tellen?

Bijna dagelijks zie ik op Facebook mensen klagen over te weinig plek voor mensen die
ineens naar de wal moeten, zijn er mensen die aan de wal blijven staan omdat ze door omstandigheden iets later aankomen in Harlingen en niet door mogen lopen omdat “het vertrekprotocol” al on gang is gezet, zelfs wanneer de host de scanner nog in haar handen heeft en de boot nog 5 minuten met de brug aan dek blijft liggen.

De planning met de nieuwe schepen zal uitwijzen of de nieuwe schepen groot genoeg zijn, in principe zal Doeksen door het reserveringssysteem per afvaart kunnen beslissen met welk schip ze gaan varen, er komt immers een extra boot bij. Hoe de schepen zich gaan houden in slecht weer is natuurlijk de vraag, en ik hoop van harte voor de Vlielanders dat de economische belangen zoals hierboven geschetst niet mee gaan tellen...

En laten we wel wezen, de Midsland heeft echt heel erg zijn geld opgebracht, ik kan me op beide eilanden geen bewoner voorstellen die voor zijn lol met die ouwe bak oversteekt. Ze is langzamer, een pokke herrie binnen en geen frisse lucht. Het schip is echt geen reclame voor de rederij.

En laten we wel wezen, een eilander stapt al niet voor zijn lol op de boot maar ze zijn we wel afhankelijk van, zie het zoals je zelf naar de tandarts gaat, het is niet lekker maar het moet wel. ik kan me een heleboel commentaar echt wel indenken!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie